Reklama

Reklama

Epizódy(10)

Obsahy(1)

Do zapadlého pražského divadla Blancharde nastupuje nový ředitel Petr Kaluža (Hynek Čermák). Hned po nástupu zjišťuje tristní stav divadla i ansáblu a hodlá tomu udělat přítrž a všechny postavit do latě! Očekává aktivní účast ode všech – k nelibosti všech. (Kino iDNES)

Recenzie používateľa Arkanoid k tomuto seriálu (8)

Za oponou (2019) 

Zkaza Dejvického divadla po druhýkrát sa nekoná, na to by scenár musel obsahovať okrem nekonečného priestoru pre hlavnú postavu aj väčšiu empatiu pre ostatné charaktery, ktoré skoro vôbec nevynikajú a len sa točia okolo udalostí vytvorených hlavným hrdinom. Humor viac nevychádza ako vychádza, väčšinou je prvoplánový, žiadna absurdita a originalita, len nejaké to omieľané klišé. Hynek Čermák v hlavnej úlohe si svoju rolu splnil na jednotku, dáva scénam potrebnú šťavu, no správanie jeho postavy sa po čase stane predvídateľné a tým pádom pre dej trochu nudné. Druhé husle hrajúci Kamil Halbich ponúka postavu s očakávaným vývojom a tak jeho herecká snaha u mňa nepadla veľmi na úrodnú pôdu. Jaroslav Plesl ako poznám zo Zkázy Dejvického divadla je tu málo, kvôli slabému scenáru. Ženské postavy ponúkajú zaujímavé charaktery, no sú rozobraté len veľmi skratkovito, takže veľmi nevyniknú. Krátky formát epizód často zabraňuje väčšej gradácii zápletok aj tým aj lepšej katarzii, ktorá je ku kvalitnému filmovému aj seriálovému zážitku viac než potrebná. ()

Seznámení (2019) (E01) 

Hynek Čermák a jeho prísny prístup si pre seba kradne pozornosť. Krátky formát epizóde veľmi neprospieva, že sme videli jednu hru zlú, nemusí znamenať, že divadlo malo všetky hry zlé. Veľmi sa tak generalizuje kvôli skratkovitej dĺžke 15 minút. Navyše vidieť epizódy seriálu po Zkáze Dejvickýcho divadla, kde herci hrali sami seba, mali svoj originálny bezprostredný humor a epizódy mali formát 30 minút seriálu dosť škodí, keďže v Za oponou to potom vyzerá, že sa na pílu humoru zbytočne tlačí. ()

Lístečky (2019) (E02) 

Hranica medzi humorom a trápnosťou je tenká a v tejto epizóde vtipy chodia z jednej strany na druhú. Stále sme nespoznali všetky postavy, Jaroslav Plesl vďaka nedostatku priestoru doteraz vyzerá ako bezvýznamný komparz a pomstychtivého upratovača seriál ozaj nepotrebuje. Jedine žeby sa zameral na najnižšiu intelektuálnu cieľovú skupinu. ()

Dramaturg (2019) (E03) 

Pavel Šimčík bol v tejto epizóde úplne zbytočný. Chýbala výraznejšia scéna. Stavať všetko na postave šéfai typu Zdeněk Polreich sa zatiaľ veľmi nevypláca. ()

Nová vize (2019) (E04) 

Nová vízia s novou krvou nudné, stojaté vody veľmi nerozprúdila. Postava Jaroslava Plesla je tragická, zatiaľ bez komiky, a snaží sa o dramatické vyznenie, čo je v žánri komédia dosť čudné a bez využitia, keďže tomu chýba gradácia, kvalita a intenzita. ()

Grant (2019) (E05) 

Na komédiu je tam málo vtipu, na drámu málo vyostrených scén. Na obe krátka dĺžka epizódy. ()

Privátní peníze (2019) (E06) 

Konečne Jaroslav Plesl v nejakej vtipnej scéne, no šla spraviť aj lepšie. Epizóda ponúka aj rozdiel v pamätaní si informácií medzi pohlaviami. Epizóda trochu zlepšila chuť po tých predošlých. ()

Zlomte vaz (2019) (E10) 

Finále ponúklo očakávaný záver, ktorý nebol ani veľmi vtipný, ani veľmi dramatický, aj keď o obe veci sa pokúšal. Katarzia zo záverečných pochýb nefunguje, lebo nebola pripravovaná dostatočne poctivo dopredu. ()

Reklama

Reklama