Obsahy(1)
História a súčasná politická situácia Izraela majú dôležité miesto v diele Yael Bartana. Jej apokalyptická fantázia pripomína skazu Šalamúnovho chrámu, ktorý bol podľa hebrejskej tradície zničený v roku 587 pred Kristom, ibaže scénou pre film je megalomanská replika tohto prvého izraelského chrámu, ktorá sa za peniaze vodcu kresťansko-evanjelického hnutia práve dokončuje v Brasilii, hlavnom meste Brazílie, kde sa film nakrúcal. Len čo vstúpime do chrámu, rozpúta sa peklo. (IFF Bratislava)
(viac)Recenzie (1)
[IFF 2014] Obradný trailer na izraelskú kultúru a spirituálna alegória historického momentu, ktorá ústi v nechutný gýčový manierizmus, hru na vizuálne orgie pomocou stop-motion záberov, zátiší, bohatých ozdobných kompozícií a apokalyptického rámcovania. Najepickejšia prázdnota, akú som doteraz videl (počítam všetky x-té variácie Immortals a Wrath of the Titans). Tu chcel niekto napodobniť Zacka Snydera, alebo aspoň rituálnym katastrofickým scenárom Apocalypto, pričom nepochopil, že veľkolepé pozlátko nestačí. 10% ()