Réžia:
Roberto MinerviniScenár:
Roberto MinerviniKamera:
Diego Romero Suarez-LlanosObsahy(1)
Sara vyrastá na rodinnej farme kdesi na južanskom vidieku ako najstaršia z dvanástich detí. Vychovávaná v duchu kresťanskej viery a striktne predpísaných rodových úloh sa pripravuje na rolu matky a oddanej manželky. Žije v Amerike, o ktorej sme si mysleli, že dávno zanikla. Stretnutie s Colbym, amatérskym rodeo jazdcom zo susedstva, rozčerí stojaté vody jej života, prinesie so sebou pochybnosti a nečakanú vlnu vzdoru voči jednoduchej, nalinkovanej budúcnosti. Roberto Minervini v záverečnej časti svojej texaskej trilógie doviedol svoju filmársku metódu do dokonalosti: Fikciu zaľudnil postavami, ktoré skutočne pochádzajú z prostredia, v ktorom nakrúca, a pred kamerou vlastne nemusia hrať. Sníma ich v dlhých, strihom neprerušovaných sekvenciách, pohybujúc sa v mizanscéne, ktorej dominujú pastelové farby udupanej trávy a hliny. Snímka vďaka svojej hybridnej povahe vzbudila rozruch na festivaloch hraných aj dokumentárnych filmov. (IFF Bratislava)
(viac)Videá (1)
Recenzie (5)
V jednoduchosti toho filmu se ukryva vsechno. Od velmi, velmi intimniho rodinneho portretu, pres subtilni popis hledani sebe sama az k jakesi (skoro stredoveke) teologicko-filozoficke disputaci po roli zeny a cloveka vubec na teto zemi. Jak toho vseho Minervini dosahl je mi zahadou. ()
Taková zvláštní nuda, přestože téma víry je mi blízké a slibovalo mnohé... ( 48. KVIFF ) ()
Kresťanstvo ako téma v sebe ukrýva priam osudový konflikt svätosti a svetskosti. Ten konflikt je tu naznačený vo veľmi light podobe, akurát na konci. Tým sa premrhal potenciál filmu. Ten je poznačený priam kresťansťanským fundamentalizmom a veriaci sú tu prezentovaní ako izolacionistickí podivíni. Ani fakt angažovania nehercov, nebol šťastný, lebo postavy vo filme nehrajú, prakticky sa tu väčšinu času len vyskytujú. Film odušu dokumentuje každodennosť, ale zvratu ani poriadneho deja, sa nedočkáte. IFF BA 2014. ()
Poznání texaského křesťanského venkova. Rozlišují se zde tři typy texaských venkovských balíků jako white trash apod. a Texasané jsou na to hrdí. Domy na venkovských usedlostech jsou dost izolované a nezamykají se. ve dne ani v noci Zato mívají doma celý arzenál zbraní. ()
[IFF 2014] Mrazivé i nádherné pozorovanie nábožného texaského vidieku. Viac viz. festivalový denník. ()
Galéria (6)
Fotka © Aramis Films
Reklama