Obsahy(3)
Kde bolo, tam bolo, v jednom ďalekom močiari žil zelený obor menom Shrek, ktorého drahocenná samota bola náhle otrasená inváziou otravných rozprávkových postavičiek. V jeho jedle sú myši, v jeho posteli veľký zlý vlk, v dome a v jeho okolí tri prasiatka a ďalší, všetci vyhostení zo svojho kráľovstva zlým lordom Farquaadom. Odhodlaný zachrániť ich domov (nehovoriac o svojom) Shrek uzavrie dohodu s Farquaadom a vydá sa zachrániť z pazúrov zlého draka krásnu princeznú Fionu, aby sa stala Farquaadovou nevestou. Na svojej výprave je sprevádzaný vtipkujúcim somárom, ktorý by pre Shreka urobil všetko, ale ktorý v žiadnom prípade nestíchne. Záchrana princeznej sa zdá byť ten najmenší problém, keď je odhalené temné tajomstvo, ktoré ukrývala... (TV JOJ)
(viac)Zaujímavosti (88)
- Oslík bola najjednoduchšia postava na nakreslenie. (WalterIK7)
- Oslík otravujúci Shreka svojím spevom bola jedna z prvých naanimovaných scén. (WalterIK7)
- V počítači bolo vytvorených 1 250 rekvizít a prostredí pre tento film. (WalterIK7)
- Na začiatku svojej filmovej kariéry J.J. Abrams pracoval na tomto filme ako súčasť tzv. „propellerheads“, počítačovej skupiny, ktorá bola zameraná na vývoj animácie pre tento film. (WalterIK7)
- V pôvodnom scenári mala Dračica na hlave vlasy a väčšiu nadváhu, ale skúšobným divákom sa tento nápad nepáčil, takže bol nakoniec odstránený. (WalterIK7)
- Film má 31 sekvencií s 1 288 snímkami v každej sekvencii. (WalterIK7)
- Producent John H. Williams sa prvýkrát stretol s knihou „Shrek!“, keď zistil, že jeho deti ju čítajú. (WalterIK7)
- Práca na skladaní hudby bola ponúknutá Davidovi Newmanovi, ale kvôli svojej práci na filme Doba ľadová (2002) musel odmietnuť. (WalterIK7)
- Prvé kompletné náčrty Shreka vznikli v rokoch 1996 až 1997. (Greenpeacak)
- Pôvodne chceli tvorcovia, aby bol Shrek dospievajúci "zlobr", ktorý nechce ísť do rodinného podnikania, kde by musel strašiť ľudí. (Greenpeacak)
- Tvorcovia postáv do filmu použili stovky kíl modelovacej hmoty, kým vytvorili päťdesiat modelov, z ktorých napokon vzniklo sedem hlavných postáv. (QooBo)
- Tvorba Shrekovej tváre bola prelomovou novinkou, pretože vďaka novému systému animácie bolo možné vytvoriť istý počet hýbajúcich sa svalov na tvári. Pomocou týchto svalov dodali tvorcovia postavám ľudský charakter. Napríklad Shrekova tvár ich mala okolo 220. (QooBo)
- Postava Shreka bola inšpirovaná francúzskym zápasníkom a spisovateľom Mauriceom Tilletom, ktorý trpel chorobou kostí zvanou akromegalia. (Jakub225)
- Eddie Murphy považuje filmy o Shrekovi za jedny ze svých nejlepších filmů. Eddie v sérii namluvil oslíka. (SONY_)
- Celosvětová premiéra proběhla 22. dubna 2001 ve Westwoodu v Kalifornii. (Varan)
- Jméno Farquaad bylo pro krále záměrně vybráno jako vtípek pro dospělé. V angličtině totiž zní Farquaad skoro stejně jako sprosté slovo fuckwad, což mírně řečeno znamená blbeček. (Harroc)
- Mike Myers nejprve nadaboval Shreka bez přízvuku. Poté, co si film pustil, si ovšem uvědomil, že to není ono, a postavu Shreka kompletně předaboval se skotským přízvukem podobným tomu, se kterým údajně Mikeovi jeho maminka vyprávěla pohádky. (epicride)
- V roce 2008 zařadil Americký filmový institut Shreka mezi 10 nejlepších animovaných filmů historie. (endoskop)
- Jde o první snímek, který získal Oscara v kategorii nejlepší celovečerní animovaný film. (endoskop)
- Postavu Shreka (Mike Myers) měl původně dabovat Nicolas Cage. (Edgerton)