Reklama

Reklama

Krvavá pani

  • Československo Krvavá paní (viac)
Československo, 1980, 77 min (Alternatívna 71 min)

Obsahy(1)

Animovaný film velikána slovenskej filmovej tvorby Viktora Kubala na motívy povesti o čachtickej hradnej panej a jej hrozných zvykoch. Dobre odpozorované prvky hororu spojené s prirodzeným Kubalovým vzťahom k paródii, vytvorili z Krvavej panej svojráznu syntézu oboch žánrov. Na pozadí romantického ľúbostného príbehu s prvkami komiky a tragiky je zachytený večný boj dobra so zlom. (oficiálny text distribútora)

(viac)

Recenzie (67)

tron 

všetky recenzie používateľa

Spočiatku odľahčené, ku koncu desivé a bezvýchodiskové. Kubal ukazuje, ako sa z krásnej, aj keď osamelej Alžbety, stáva smutne preslávená Krvavá grófka. Bez slov, zato s animáciou plnou nápadov (videli ste už, ako niekto druhému dáva svoje srdce, alebo modré z neba?) a za sprievodu hypnotickej hudby Juraja Lexmanna. ()

MIMIC 

všetky recenzie používateľa

Viktor Kubal chvalabohu nechce riešiť ťažko riešiteľné historické skutočnosti a prezentovať podlé úklady mocichtivých uhorských magnátov voči chudinke grófke Báthoryovej a radšej ponúka neuveriteľne emotívny a poetický príbeh postavený na omračujúco prostej a pôsobivej metafore o žene (doslova) bez srdca. Vytvára geniálny animák, ktorý (okrem iného) dokazuje, že i "disneyovské" tancujúce zvieratká môžu fungovať, pokiaľ sú zasadené do správneho rámca. Krvavá pani ponúka extrémny emocionálny rozsah siahajúci od utešene hravej arkadickej selanky večerníčkového typu po veľmi drsný horor, pričom to dohromady sakramentsky dobre funguje. Ak by boli niektoré scény poňaté ako hraný film (pochovávanie odkrvených mŕtvol na sychravom cintoríne za zvuku umieráčika a v svetle fakle či vrúcne objatie pozoruhodne vybavenou železnou pannou), bol by to horor, na aký sa nezabúda ani po transplantácii mozgu. Skláňam sa pred spôsobom, ako úžasne je možné pracovať s priam infantilne minimalistickou animačnou stratégiou. Tí, ktorí si potrpia na technickú perfekciu, budú dokonale zhnusení, alebo prinajmenšom kruto rozčarovaní. Tí, ktorí očakávajú číru poéziu (a nebude im vadiť i nejaká tá číra hrôza) budú skučať blahom. ()

Reklama

honz 

všetky recenzie používateľa

Legendami opředená historická postava uherské šlechtičny, hraběnky Alžběty Báthoryové (1560 - 1614), je dlouhou dobu vděčným námětem v literatuře i filmu. Viktor Kubal ve svém celovečerním animovaném filmu poeticky zobrazuje čachtickou paní jako nevinnou dívku, ze které se z nešťastné či neopětované lásky postupně stává bezcitná, surová a krvelačná bytost. Skvělá výtvarná stráka filmu jakoby potvrzovala úsloví o tom, že v jednoduchosti tkví krása, a že málo může znamenat víc. ()

ArdathBay 

všetky recenzie používateľa

Slovenské animované filmy se k nám na DVD moc často nedostanou. O to více je potřeba si vážit každého počinu a Atypfilmu poděkovat za osvětu. V době, kdy čekám na Bathory je Krvavá pani příjemným předvojem nejen svým humorem, animací a nápaditým příběhem s příjemnou hudbou. V Bloody Lady se se mimo úvodního slova slovenky Jely Lukešové nepromluví a kupodivu to není na škodu. V dnešní době ukecaných filmů je to doslova balzám. ()

zette 

všetky recenzie používateľa

Myslim, ze by se uz v nasich a slovenskych hajich nemelo natocit nic o Cachticke pani a radeji namet dat ci prodat do ciziny, protoze Alzbeta by si zaslouzila poradne zpracovani. Animovana verze neni nicim zajimava, ani po obsahove ci umelecke strance. Hodne roztahana nuda. Hvezdicku snad jen za hudbu. ()

Zaujímavosti (5)

  • Viktor Kubal povedal, že dejom ťaživého psychologického hororu odkazuje na nemeckých expresionistov. (Raccoon.city)
  • Na Slovensku bolo počuť hlasy, že sa radšej malo siahnuť po inej téme animovaného filmu. Jedna výčitka sa týkala aj úvodného komentáru, v ktorom sa namiesto zvyškov hovorí o zbytkoch Čachtického hradu. Kubal len zalamentoval, že teda zbytočne dostával v škole bitku, keď odrecitovával zoznam vybraných slov po "b" končiaci sa na dobytok, zbytok, živobytie. Zrazu už zbytok neplatí. Hovorieval: "Je mi ľúto, ale film musí mať nejakú chybu." (Raccoon.city)
  • Na snímku pracoval Kubal väčšinou osamotene. Zvládol to, hoci to bola animácia na kolene. Podmienky v Štúdiu krátkych filmov boli úmerné tej dobe. Bola tam jedna kamera, s ňou sa všetko snímalo, žiadne triky sa robiť nedali. "Ale Kubal by ich ani nepoužíval," spomína dramaturg snímky Rudolf Urc. (Raccoon.city)

Reklama

Reklama