Reklama

Reklama

Ašita, wataši wa dareka no kanodžo

(seriál)
  • Japonsko 明日、私は誰かのカノジョ (viac)

VOD (1)

Epizódy(12)

Recenzie (1)

Anet21 

všetky recenzie používateľa

⚪Celý seriál v divákovi vyvolá toľko protichodných emócií, až celok pôsobí ako ,,five woman show mišmaš" zakomplexovaných postáv.⚪Dve z piatich postáv pracujú ako akési ,,nájomné priateľky pre samotárov," pričom v tejto firme je fyzický kontakt s klientami zakázaný, tri ďalšie ženy sa potom v podstate predávajú, čiže vykonávajú prostitúciu, eskort, volať to možno rôzne.⚪Najväčší problém ale prichádza so samostatnými postavami - ženské postavy sú v podstate sebadeštruktívne hrdinky s komplexmi menejcennosti, pričom všetku svoju hodnotu udávajú tým, akým spôsobom ich vidia muži. Najviac sa táto sebadeštruktívnosť prejavuje v motívoch, kedy muž aj chce žene pomôcť vyrovnať sa s traumou, trápením a pod., ale samotná žena aktívne odmieta a radšej pokračuje v sebaľútosti a patologickom spôsobe života.⚪Najhoršie pôsobí, že scenárista túto bezúčelovú sebaľútosť neodsudzuje, ale maskuje za emancipáciu a skoro-feminizmus. Kapitola sama o sebe je, že je naozaj ťažké sympatizovať s postavami, ktoré sa predávajú, nechápu, že ich muži využívajú a ich zmýšľanie o svete a sebe samej je na elementárnej úrovni. Tento ,,prerod" možno vidieť na postave študentky s nadváhou, ktorá v úvode pôsobí ako relatívne inteligentná žena s komplexmi pre svoj vzhľad, aby hneď na to podľahla hlúpym komplimentom ,,hejska z baru," ktorého si chce vydržiavať, a keďže nemá peniaze, začne sa predávať. Na to, čo robí zle príde v podstate náhodou až v závere a celý jej charakterový prerod je tak skôr akousi karikatúrou sprvu zaujímavej postavy.⚪Druhým problémom je neucelené rozprávanie, ktoré sa kompozíciou ponáša na reťazové - dej sa teda chvíľu, či niekoľko častí zameriava na jednu postavu, následne zase na druhú. Problém je, že scenárista dal priestor zbytočnému množstvu postáv, na ktoré po úvode zabudol, aby ich potom v samotnom závere priviedol znova na scénu. Celá kompozícia potom pôsobí roztrieštene, postavou, ktorá pôsobí ako hlavná seriál začína, aby sa potom presunulo ťažisko na inú, pričom daná hlavná postava ďalších 8 dielov len zbytočne vypĺňa scény, tvári sa znudene, smutno, nijak sa charakterovo nevyvíja, scenárista pre ňu nemá skoro žiadne využitie a až v závere sa k jej príbehu scenárista zase narýchlo vráti. Tento vzorec sa zopakuje asi u troch postáv, mnoho dejových liniek zostane otvorených či úplne zabudnutých.⚪ Seriál slúži iba ako vcelku zaujímavá kritika japonskej spoločnosti, v ktorej je očividne veľmi populárny trend ,,sugar daddyov," v ktorej narastá prostitúcia, eskort vykonávaný nemajetnými študentkami ,,na prilepšenie si" i trend ,,kaviarní, kde sa dá vydržiavať si svojho vysnívaného pána, pričom je nutné si v kaviarni neustále objednávať drahý tovar, aby sa s vami dotyčný mohol rozprávať." Je na zamyslenie, že niečo podobné vôbec existuje a funguje, bolo by zaujímavé vidieť variáciu tohto konceptu v západnej európskej spoločnosti. :D⚪ ()

Reklama

Reklama