Tajomstvá vesmíru

(seriál)
  • Česko Co vypráví univerzum (viac)
USA, 2022, 6 h 45 min (Minutáž: 50–52 min)

Réžia:

Russell Eatough

Hrajú:

Bruce Lester-Johnson (rozprávač), Doug Vakoch

Epizódy(8)

Obsahy(1)

Tvorcovia tohto seriálu vám s použitím najnovších technológií a doteraz nezverejnených záberov priblížia zázraky nášho vesmíru. Od pátrania po desivých čiernych dierach až po hľadanie života na Marse, či hľadanie dvojníčky Zeme vám v každej jednej epizóde priblížime jednotlivé výskumné misie, ktorých príprava trvá celé desaťročia. Sú to aj pútavé ľudské príbehy vedcov, oddaných svojmu povolaniu pri odhaľovaní tajomstiev vesmíru. (RTVS)

Recenzie používateľa jedna_vrana k tomuto seriálu (3)

Hľadanie druhej Zeme (2022) (E05)

Zaujímavý dokument plný vesmírnych dobrodružstiev a pohľadov do okien vesmíru, v snahe nájsť vo vesmíre planéty, ktoré by mohli byť obývateľné. Ktovie, či sa to raz podarí... ()

Hľadanie života na Marse (2022) (E06)

Dokument, ktorý priniesol zaujímavé obrázky z Marsu a veľa, veľa špekulácií. Curiosity objavila niečo, čo signalizuje prítomnosť cyklov mokra a sucha na ranom Marse. A??? Áno súhlasím, niekedy aj malý krok je posun vpred, ale pozeraním na nadšené tváre pracovníkov NASA sa moja nuda z dokumentu nezmiernila. ()

Hľadanie čiernych dier (2022) (E07)

Koncept čiernych dier sa začal objavovať v 18. a 19. storočí ako dôsledok nových poznatkov o gravitačných silách a ich vplyve na svetelné žiarenie. V roku 1783 vytvoril reverend John Michell hypotézu o existencii "temných hviezd", ktoré by mohli mať dostatočne veľkú gravitačnú silu, aby zadržiavali aj svetlo. V roku 1915 Albert Einstein predpovedal vznik čiernych dier vo svojej všeobecnej teórii relativity. A tu niekde moje porozumenie tejto zložitej témy skončilo, výklad začal byť príliš teoretický a mala som problém sústrediť sa na grafiku a k nej vysvetľovanú teóriu. Možno mám len hlboké medzery z fyziky... ()