Recenzie (308)
Ďakujeme, že fajčíte (2005)
Až na neskutečně charismatického hlavního hrdinu film nemá moc co nabídnout.
Marketa Lazarová (1967)
Film se nejvíce vyplatí po minimálně jednom přečtení Vančurovy předlohy. Vzhledem k tomu, že ve filmu sdělnost ustupuje poetizaci a emoční stránce, divák předem neznalý zápletky tvrdě narazí a zanevře. Ale pokud nemusíte myslet na děj a jenom se necháte unášet poetikou obrazu, budete bohatě odměněni.
Šampón (1975)
Až budu velký, chci být hairdresser.
Oldřich a Božena (1984)
Pěkné zpracování legend, které ovšem příliš čpí vávrovštinou a na které se až přespříliš podepsala divadelní praxe českého herectví.
Kráľovstvo (2007)
Řemslně výborně natočeno, ale po výborném začátku (obzvláště titulkách) to čím dál víc ztrácelo na tempu a oslavovaná závěrečná přestřelka mi zas tak úžasná nepřišla. Až dokumentární styl (a kamera) nedovoluje přílišnou identifikaci s divákem a film tak nefunguje jako thriller, ani jako detektivka, na to je tam málo dialogů, ani jako akce, na to je tam moc málo střelby.
Solaris (2002)
Kromě nahého zadku George Clooneyho je k vidění i zajímavé psychologické drama. Soderbergh až do samotného konce napíná, ale poslední scéna se tak trochu střetává s Fontánou, ve které bylo podobný motiv vyjádřen lépe.
Malé životné etudy (1970)
Jako vždy výborný Jack N. je asi jediným lákadlem tohoto snímku. Zbytek vás neodradí, ale není ani ničím vyjímečný.
Kone sa taktiež strieľajú (1969)
Pomalá první část začíná nabírat v polovině hrozivé obrátky, ale ke konci se opět tempo zmírní. Chybí mi nějaká větší pointa.
Žeriavy tiahnu (1957)
Na film podobného ražení tu je velice málo agitace a více osobního přístupu, výborně zahraná hlavní role a dobrá kompozice záběrů.
Detektivní příběh (1951)
Dobře napsané charaktery, ale sráží to neucelený příběh. Ale Kirk Douglas umí...