Posledné recenzie (20)
Kód Enigmy (2014)
Skvělý film, i když musím zároveň přiznat, že jako softwerář jsem vykonal povátný hadž do Bletchley Parku a oslintal tam dvakrát dokola všechny Enigmy, Bombu, Colossus jakož i desítky compů v přilehlém muzeu. Svět tenhle film Turingovi dlužil, a dluh je splacen. Skvělá podívaná, která srozumitelnou formou prodala tak složité téma, jako je prolomení špičkové nacistické šifry. Scénář, atmosféra, herecké výkony na jedničku a Cumberbatchovi ta role sedla jako Shelockova kšiltovka. Očenko tentokrát přivřu nad zjednodušeními a scénáristickými zlepšováky typu "partička geeků právě prolomila Enigmu a teď řeší, jak s tím naložit a kam zavolat".
Žert (1968)
Moc, moc spokojený. Nádherná adaptace předlohy, asi jedna z mála věci, kde se mi velmi pěkně setkala vizualizace knižní předlohy s filmovým pojetím. Výborné herecké výkony Somra a Dítětové, to dávkování emocí, zpracování vypjatých scén. Plus body za prolínání současných scén s flashbacky a jak si u toho režisér vyhrál se zvukem a také za samotný závěr, který byl jiný než v knize, ale naprosto dokonalý.
Fallout (2024) (seriál)
Fallout byl pro mne skok do hluboké vody - hru ani kulturu kolem jsem dosud neznal. Přesto naprosté nadšení. Vymazlený vizuál a zajímavý děj od prvního do posledního dílu. Krásný a troufám si říct i využitý potenciál pro vývoj charakterů. Minimum hluchých míst. Zajímavé, dobře zpracované flashbacky. Nadávkované odkrývání faktů. A ještě jednou ten vizuál, reálie a efekty. Chrčel jsem blahem a chvilku (ale jen chvilku) přemýšlel, jestli si nepostavit Pip-boy 3000 podle Instructables.
Posledný denníček (3)
Napoleon, whuchm
Bylo zajímavé postavit vedle sebe tento víkend Scottova Napoleona a první část Vidorovy Vojny a míru. Vyhrálo to druhé. Asi pro ten pocit, práci s charaktery, náhled do duše. Napoleonovi jako kdyby stále něco chybělo.