Recenzie (360)
Učiteľka (2016)
Tak tady s Kamilem Filou nesouhlasím (sorry). Stísněná nálada a zdánlivě triviální kauza ústící do drazdických následků ukazuje zase jednou - jenže z dost neotřelého úhlu! - jak svinská byla ta nedávná doba, ve které jsme všichni žili. Tohle se má opakovat stále znovu, abychom nezapomněli - a tenhle snímek to dokázal věrohodně, naléhavě a umělecky dotaženě. A že rodiče vstávající a mluvící na třídní schůzce popořadě působí divadelně, a je tam jen jedna záporná postava? Ale no tak, to jako vážně?
Neriadená strela (2010)
Slabší 4*, ale pořád 4. Veřejnosti ukrytý koncert hereckých osobností zabalený v suchém britském humoru (a ano - tohle by Američan tak dobře prostě nesehrál). Co na plošším příběhu - ty tři protagonisty vybíral castingový mág.
Věra ´68 (2012)
Film o jedinečné osobnosti českého dvacátého století s úžasnou vůlí - natočený někým, kdo má stejné charakteristiky. Dobrá, působivá kombinace.
Wilsonov (2015)
Mix crazy-komedie (jak čeští producenti rádi říkají) a sklepácké poetiky nevyšel. Příběh co neobhájí svou vlastní existenci a křečovití herci... pár dobrých vtipů to nevytrhne. Ale rozumějte: když se někde objeví černoch co mluví maďarsky, míň než 2* dát fakt nemůžu.
Transformers: Zánik (2014)
Velmi spokojených 3 a 1/2 *. Zajímavý experiment - tohle byli moji první Transformeři, a ono to fungovalo. Takový akční disneypark pro dospěláky i děti (těm bych to teda sám nepouštěl) - ale šikovně, dynamicky a nápaditě natočený. Herci průměr - ale na těch to tu nestojí, a ani nemusí. Proč ne?
Ladíme 2 (2015)
Po dlouhé době film, který mě přinutil dát Stop po dvaceti minutách - gratulujeme! Je smutné vidět, jak všechno, co dělalo z jedničky sice nepřevratný, ale živý fajn kus, bylo vyhozené nebo bakelitově zamericanpieované. To's, Anno, fakt nemusela.
Ninja korytnačky (2014)
Dobré snad jen v tom, že to někoho přivede k fenoménu TMNT, a provedením akčních scén. Jenže ty jsou zároveň docela neoriginální, příběh veškerý žádný - a o zpr*sení původní mytologie/backgroundu želvích bojovníků raděj nemluvit.
Olga (2014)
Nečekejte vzorně zpracovanou domácí úlohu na téma "OH: život a dílo." Jde o portrét autorsky selektivní, umělecký, emotivně zabarvený a s vlastním názorem: přesně jako jeho hlavní hrdinka, což dobře vysvětluje, proč tak funguje.
Sedem psychopatov (2012)
Můžete řešit ten příběh; můžete se divit nad tou kombinací herců (co jsou sami o sobě každý cool); můžete si říkat "to všechno má být jako co??". Jenže tenhle film, stejně jako jeho hrdinové, "Just Doesn't Give a *uck" - a v tom je jeho síla.
Divosi (2012)
3 a 1/2 *. Ta půlhvězda navíc je za milostnou rovinu, která jak je netuctová, tak je uvěřitelná a uměla mnou pohnout: respekt. Jinak jeden z těch filmů co bolestně (protože úspěšně) kombinují pozérské prvky z Tarantina s pocitem, že tohle je bohužel v dnešním světě vlastně docela reálné.