Recenzie (964)
Muž na hrane (2012)
Existují dva způsoby, jakým může člověk na Muže na hraně nahlížet. Buď se na něj bude dívat sofistikovaně a shledá v něm plno hloupostí, nelogičností a klišé a nebo ho bude vnímat jako odpočinkovou zábavu a pak si vychutná jízdu plnou adrenalinu, vygradovaného napětí, akce a skvělých herců. Já osobně jsem si zvolil druhý způsob a i přes pár očividných nesmyslů jsem si film maximálně užil. Zkrátka prvotřídní popcorn!
Bezstarostná jazda (1969)
Sex, drogy, rock´n´roll a dvě cool motorky. Místy trochu nudná a zmatečná klasika, jejíž výpovědní hodnota je ale obrovská.
Muži, ktorí nenávidia ženy (2011)
I když nejsem znalec původní předlohy, musím říct, že mě film nijak zvlášť nezaujal. Fincher sice dokázal vytvořit temnou atmosféru a podepřít snímek skvělými hereckými výkony, ale celkově jeho dílu chybí větší ucelonost. Po skvělých úvodních titulcích jsem se totiž dočkal bezmála hodinové a nudné první poloviny, která mi vyjma detailního představení hlavních hrdinů nabídla akorát spoustu nespojitých investigativních dialogů, což příběh prakticky nikam neposunulo. Druhá polovina byla mnohem hutnější a dynamickým tempem plynula do slušného, i když celkem předvídatelného závěru, po kterém ale následuje zbytečná emocionální dohra, jež naprosto zbytečně přetíná mrazivé vyznění pointy. Kdyby pan režisér mnohem více zapracoval vedlejší postavy a přidal na násilí a temnotě, rozhodně by to bylo lepší. Moje očekávání došlo sotva polovičního naplnění. Škoda.
Ohnivé ulice (1984)
Kultovní akčňí béčko z dob, kdy byl Michael Paré ještě prvoligovou hvězdou, Diane Lane sexy a Walter Hill věhlasným režisérem, které vyniká hlavně skvělou akcí, hereckými výkony a překrásnou hudbou. Závěrečná písníčka mě dojímá ještě dnes. Díky za něj, Waltere!
Vymedzený čas (2011)
Obrovské zklamání. Na film jsem se hodně těšil, ale dočkal jsem se jen originální premisy přetransformované v nudné komerční klišé s předvídatelným dějem a naivním koncem, které jakoby zůstalo na pomezí mezi 12 Opicemi a Správci Osudu. Takovýchto Hollywoodských pohádek mám už poslední dobou plné zuby!
Mrázik (1964)
Recese. Ale dokonalá!
Leví kráľ (1994)
Film mého dětství!
Pretty Woman (1990)
Nádherná ukázka nenuceného žánrového klišé, které mě dojímá každé Vánoce. Jedna z mých filmových srdcovek!
Hellboy 2: Zlatá armáda (2008)
Není co dodat! Hellboy je zkrátka nejlepší!
Mechanický pomaranč (1971)
Místy nudné, přesto však morálně nadčasové dílo, z jehož pointy mrazí ještě dnes.