Posledné recenzie (83)
Carnage (2011)
Herecky nepřesvědčivé a i při krátké stopáži místy repetitivní a únavné. Nepříliš dobrá práce s napětím, které se v průběhu spíš vytrácelo, nežli stupňovalo. Mám sice podobné konverzačky rád, ale tahle nesahá třeba Nicholsově Kdo se bojí Virginie Woolfové ani po kolena.
Filozofický dialóg (1990)
Skvělé myšlenky - jak taky jinak, když jde o posbíraná moudra Batesona, Maturany, Blakea, Donna a spol. - špatný film. Film snažící se být úvodem do komplexních dynamických systémů je paradoxně podán tím nejfrontálnějším, nejsuchopárnějším způsobem vůbec. Narativita v této podobě vůbec nepomáhá, spíš jen zintenzivňuje křečovitost přechodů od jednoho tématu ke druhému. Filmová řeč i práce s herci působí amatérsky, nedotaženě. Jako když požádáte pár kamarádů, aby vám něco odvykládali před kamerou. A třebaže máte zrovna za kamarády pár slušných herců... stejně to vyzní dutě, vyprázdněně.
Okno do dvora (1954)
První Smyčkopták, který se mi líbil. Vlastně první po dlouhé době, kterého jsem zvládl dokoukat. Zápletka jednoduchá, ale ne přespříliš triviální. Dobový, ale ne zastaralý. Komorní, ale ne ošklivý. Minimálně jedna * jde na vrub Grace Kelly.