Posledné recenzie (133)
Zvonár u Matky Božej (1996)
Zvonár je medzi filmami štúdia Disney tak trochu výnimočný. Je totiž až nezvykle temný a dospelý, a zaoberá sa témami (vražda, hriech, zatratenie, náboženské pokrytectvo, chtivosť), ktoré by ste od Disneyho rozhodne nečakali. A sudca Frollo síce nedosahuje úlisnosť Hádesa, manipulatívnosť Scara ani čistú zlobu Maleficent, ale je to rozhodne najprepracovanejší a jeden z najlepších záporákov v histórii tohto štúdia. O to viac zamrzí, že film je jednoducho "prepesničkovaný"-osobne mi pesničky v Disneyho filmoch nikdy neprekážali, ale tu je ich priveľa a taká Court of Miracles či Guy Like You sú úplne zbytočné a len kazia dojem z epických Bells of Notre Dame alebo Hellfire.
Herkules (1997)
Jedna z najvtipnejších disneyoviek, hlavne vďaka úžasnému Jamesovi Woodsovi v roli Hádesa.
Legenda o Mulan (1998)
Moja najobľúbenejšia disneyovka ešte od detstva. Humor (som zvyknutý na slovenskú verziu-mimochodom, musím pochváliť dobrý dabing, takže musím povedať že Mushuovi tie hlášky išli dobre aj po slovensky), akcia, impozantný záporák, hudba (motivačná I´ll make a man out of you je podľa mňa jeden z najlepších Disney songov ever), dej tak akurát na hodinu a pol. Všetko je vydarené a jasne odrážajúce dôkladnosť, s akou tvorcovia pristupovali k detailom a k stvárneniu čínskeho prostredia. Pre mňa najlepší Disneyho kúsok druhej polovice 90. rokov.