Reklama

Reklama

Stanice 11

(seriál)
  • USA Station Eleven
Trailer 1
Sci-Fi / Dráma / Mysteriózny / Thriller
USA, (2021–2022), 8 h 33 min (Minutáž: 44–60 min)

Tvorcovia:

Patrick Somerville

Predloha:

Emily St. John Mandel (kniha)

Hudba:

Dan Romer
(ďalšie profesie)

Epizódy(10)

Obsahy(1)

Postapokalyptická sága, odehrávající se v několika časových rovinách, sleduje přeživší ničivé pandemie, kteří musí znovu vybudovat svou kulturu, společnost a identitu. Tváří v tvář hrozbám nového světa se upínají k tomu nejlepšímu, co ztratili... (HBO Max)

Recenzie používateľa Anderton k tomuto seriálu (11)

Stanice 11 (2021) 

Stanica 11 sa snaží odpovedať na mainstreamovú seriálovú a filmovú postapo tvorbu a robí to tak svojským spôsobom, že ide zrejme o najartovejší príspevok do subžánru v poslednom čase. Nie je to úplne najpresvedčivejšie, niektoré momenty majú istý wtf efekt, ale je dobré, že sa niekto posnažil a nakrútil niečo meditatívnejšie, melancholickejšie a artovejšie, než konkurencia. Bez nároku na masovú popularitu. Dokonca aj ten názov nemá nič spoločné s aktuálnym dianím, ale je metaforický a odkazuje na istú knihu vyskytujúcu sa v sujete. Nová budúcnosť ľudstva sa dá budovať aj na kultúre, možno dokonca iba na nej. No a osobne som si veľmi obľúbil Mackenzie Davies, ktorej kariéru budem teraz pozornejšie sledovať. ()

Wheel of Fire (2021) (E01) 

Skôr opatrný rozjazd postapo záležitosti, kde tých ničivých záberov príliš veľa nie je, zato depresívnu atmosféru cítiť už od začiatku, keď na pódiu v divadle skolabuje Gael Garcia Bernal. Nečakajte všadeprítomnú paniku a chaos, ako napríklad vo Svetovej vojne Z, tu je to skôr o tej zimnej veľkomestskej depresii a prázdnote. Ako som počul, seriál sa rozbieha pomaly, ale iste, takže som zvedavý, čo bude ďalej. ()

A Hawk from a Handsaw (2021) (E02) 

Tvorcovia nám predkladajú v druhej epizóde, ako bude celý seriál rozprávaný. Nejde len o prestrihávanie medzi dvoma dejovými líniami dvadsať rokov v budúcnosti a v dobe začiatku vírusu, ale aj o to, kedy sa línie prepájajú, pričom zvuk môžeme počuť v minulosti, ale ocitáme sa v prítomnosti, alebo v prítomnosti a budúcnosti, ako chcete. Pôsobí to originálne, stále však trochu rozpačito, uvidíme, kam to bude celé smerovať. ()

Hurricane (2021) (E03) 

Pokiaľ ste boli zaskočení, že hneď v prvých minútach seriálu umiera postava Gaela G. Bernala, tak si tohto herca v tretej epizóde užijete, samozrejme v retrospektívach, dosýtosti. I keď nie je jej hlavným protagonistom, tým je jeho láska Miranda. Ocitáme sa v momentoch začiatku epidémie a niekoľkokrát sa vrátime niekoľko rokov späť. Čiže venujeme sa zase iným postavám ako naposledy, ale opäť je v centre herectvo a umenie všeobecne. ()

Rosencrantz and Guildenstern Aren't Dead (2021) (E04) 

Štvrtá epizóda sa vracia k feelingu, atmosfére a rozprávacej štruktúre druhej časti. Asi si tu definitívne poviete, či ste in, alebo out, v druhom prípade asi nemá takto artovo koncipovaný seriál sledovať aj naďalej, skutočne nie je pre každého a vymyká sa z konkurencie pomerne netradičným spôsobom. Ešte ma síce príbeh a jeho spracovanie naplno nedostali, ale zaujíma ma, ako všetko do seba na konci zapadne, pretože práve už začali jednotlivé kolečká do seba postupne zapadávať. ()

The Severn City Airport (2021) (E05) 

Dosiaľ najnetradičnejšia epizóda seriálu. Ale je zrejmé, že tvorcovia striedajú a asi aj do konca série budú striedať dva typy rozprávania. Tentokrát prežijeme vyše mesiaca na letisku v karanténe, kde sa vytvorí ešte jedna menšia karanténa a dôjde aj k vražde, i keď v rámci sebaobrany. Spočiatku je to síce monotónne, ale epizóda zaujímavo graduje a ponúkne aj prekvapivé vyvrcholenie. ()

Survival Is Insufficient (2021) (E06) 

V obsahu je zhrnuté zhruba všetko, čo táto epizóda obsahuje. Ten dej dôležitý samozrejme je, ale prorok ma príliš nebaví a osobne som celkom dúfal, že Kirstenina rana nožom bola smrteľná. Každopádne sa tu zrejme budujú základy pre finále. No a ja mám dojem, že retrospektívne epizódy ma bavia o niečo viac než tie zo sujetovej súčasnosti, tu ma ale skôr sklamalo celkom lacno pôsobiace finále, onen stret s ďalšou skupinkou preživších. ()

Goodbye My Damaged Home (2021) (E07) 

Vo Frankovom byte by sa mohol odohrávať celý seriál a nemal by som vôbec nič proti. Nič proti nemám ani proti epizóde na letisku, ale ten pocit, že ste spoločne s troma postavami v byte v mŕtvom veľkomeste a skoro mŕtvom svete, je echt mysteriózny a ľahko sa vcítite do prežívania postáv. Konfrontácia mladej a súčasnej Kirsten nemá už od začiatku seriálu chybu. Len tá hip hopová vložka mi mierne skazila dojem z výsledku. ()

Who's There? (2022) (E08) 

Asi som si stál niekoľko epizód na kábli, že mi nedošlo, kto je prorok. No každopádne ide o najemocionálnejšiu časť seriálu, ale keďže sme v artovom diele, tak zabudnite na slzy a patetickú hudbu. Ono aj pomsta po dvadsiatich rokoch chutí, teraz je nielen obrazne za studena, ale aj doslovne. Všetko začína poriadne zapadať do seba a myslím, že kto vydržal doteraz, tak sa mu tvorcovia náležite odvďačujú. ()

Dr. Chaudhary (2022) (E09) 

Tak neviem, ale tunajší obsah pre epizódy 8 a 9 je oproti tomu, ako sú chronologicky zoradené na HBO Max, presne naopak. Ono je to nakoniec jedno, ktorá ide ako prvá, keďže tu sa opäť vraciame do minulosti, ale tesne po epidemickej katastrofe. Patel si užíva spoločnosť tehotných žien a funguje ako pôrodník. Zistíme, čo sa stane s jeho nohou, čím nadväzujeme na defekt jeho brata. Zároveň je zmotivovaný aj jeho vpád na divadelnú scénu behom prvých minút prvej epizódy, po viacerých častiach opäť "hrá" lekára. ()

Unbroken Circle (2022) (E10) 

Finále seriálu sa odohrá, celkom neprekvapivo, na provizórnom divadelnom javisku na letisku. A postavy hrajú, tiež neprekvapivo, Hamleta. Dôležitejšie je, kto hrá koho a ako to odkazuje na vzťahy medzi postavami a udalosťami v seriáli. Niektoré väzby zostanú, iné sa budú musieť spretrhať. Možno som od finále očakával niečo iné, nechcem napísať viac, i keď keď tak nad tým premýšľam, možno sa to ani lepšie ukončiť nedalo. ()

Reklama

Reklama