USA,
1996, 110 min
Réžia:
Brian De PalmaKamera:
Stephen H. BurumHudba:
Danny ElfmanHrajú:
Tom Cruise, Jon Voight, Emmanuelle Béart, Henry Czerny, Jean Reno, Ving Rhames, Kristin Scott Thomas, Vanessa Redgrave, Ingeborga Dapkunajtě, Emilio Estevez (viac)VOD (4)
Obsahy(1)
Tom Cruise v hlavnej roli špionážneho thrilleru. Film bol z časti natočený v Prahe, vznikol na motívy populárneho televízneho seriálu, ktorý sa u nás vysielal pod názvom Nulová šanca. V Spojených štátoch sa film, v ktorom Tom Cruise nielen stelesnil ústredného hrdinu, ale tiež ho aj produkoval, stal diváckym superhitom... Pri akcií na americkej ambasáde v Prahe dôjde k masakru elitnej špionážnej jednotky CIA. Šéf chce odhaliť zradcu vo vlastných radoch a podozrieva mimoriadne schopného agenta Ethana Hunta. Nespravodlivo obvinený mladík sa preto púšťa do pátrania na vlastnú päsť a na každom kroku mu pri tom hrozí smrteľné nebezpečenstvo. Odhalená pravda je šokujúca pre všetky zúčastnené strany... (TV Dajto)
(viac)Zaujímavosti (65)
- V úvodní scéně, ještě před ikonickou znělkou, píchne Hunt (Tom Cruise) agentce injekci, na které je vidět, že jehla nemá žádné ostří, ale zarovnaný tupý konec. (icewhite)
- Když Ethan (Tom Cruise) odesílá poslední vzkaz Max (Vanessa Redgrave), použije adresu Max@Job 3:15. Předtím však psal na adresu Max@Job 3:14. (Adam_Musil)
-
- Stanice London Terminus neexistuje. Do 13. 11. 2007 premávali vlaky z pevniny na stanici London Waterloo International, od 14. 11. 2007 na London St Pancras.
- TGV PSE/Atlantique/Reseau nemajú povolenú jazdu cez Eurotunnel, i keď podľa scenára je to vlak z Londýna do Paríža.
- Unikátom je "Dieselový TGV" idúci po nezadrôtovanej trati, čo má síce čiastočnú súvislosť s realitou, nakoľko vlaky z pevniny používajú pre jazdu na britskej trati bez napätia 25 kV 50 Hz 3. vodiacu koľajnicu. Aj tak sú to však zadrôtované trate (takýto stroj síce v prvopočiatkoch vývoja TGV síce existoval, ale v inom dizajne a jeho vývoj bol zastavený, t.j. bežných cestujúcich nikdy neviezol).
- Naháňačka na streche je len "backgroundom" pre naháňačku dvoch protagonistov filmu, čo je fyzicky nemožné (raz som na trati v SRN vystrčil hlavu z okna pri rýchlosti "len" 200 km/h a som rád, že mi zostala na krku).
- Križovanie vlakov v Eurotuneli nie je možné - skladá sa z 2 jednokoľajných (na vonkajších stranách) a 1 cestnej (v strede) tunelovej rúry. Z tohoto dôvodu by bol schopný letu v Eurotunneli len modelársky vrtuľník, ktorý by však neuniesol ani len jedného človeka.
- Obe miestenky držané dôstojníkom CIA sú na to isté miesto 46 vozňa číslo 12.
- Všetky vlaky Eurostar majú číslo 9xxx, nie 8709. Miestenky na vlaky Eurostar majú túto skutočnosť osobitne vpísanú na každej miestenke pod nápisom Billet.
- Použitý TGV má 12 vozňov, čo v skutočnosti nemá žiadny TGV v Európe.
- Nakreslené TGV má voči skutočnému širšie čelo.
- Na konci vlaku nesvietia žiadne svetlá (čo v skutočnosti musia).
- Koľaje v tuneli majú tretiu napájaciu koľajnicu (v reáli ju nemajú). (Addams-SK)