Reklama

Reklama

Najsledovanejšie žánre / typy / pôvody

  • Dráma
  • Komédia
  • Akčný
  • Animovaný
  • Horor

Recenzie (4 561)

plagát

Kandahár (2023) 

Menej dynamickejší, ako Gerardov predchádzajúci Plane, mnohokrát však splňujúci minimálne požiadavky na akčný film. Na akčných scénach a na snahe ukázať rôzne pohľady na veci poznáte, že to nepatrí do šuplíku medzi tie najpodpriemernejšie B-čkové filmy. Lepší balanse medzi časom a vedením príbehu by mohol byť trochu lepší. Travis Fimmel je vo vedľajšej roli v pohode. Osobné hodnotenie: 70% (***)

plagát

Umenie jesť a milovať (2023) 

Pekne a jemne natočený film, kde v centre pozornosti je varenie (umenie varení) a zachytenie trochu nekonvenčného romantického vzťahu, ktorého základom je maximálna vzájomná úcta, medzi mužom a ženou, pre ktorých je varenie viac ako vášňou. Pomaličky plynúci film s detailnými zábermi prípravy jedla s charizmatickou dvojicou Binoche / Magimel. Osobné hodnotenie: 80% (****)

plagát

Tarot: Karty smrti (2024) 

Náš osud nie je dopredu napísaný, môžeme ho zmeniť.“ (Dr. Emmet Brown) __ Tuctový horor s jednoduchou zápletkou (z toho by v Supernatural vyťažili možno aj viac), natočený podľa klasických šablón daného žánru. Kvôli post-záveru som dosť premýšľal o nižšom hodnotení. Osobné hodnotenie: 60% (**)

plagát

Nevěstina máma (2024) 

Nízkoúrovňová romantická komédia od Netflixu, používajúca niektoré ingrediencie od Hallmarku. Jednohubka len pre skalných fanúšikov fúzie Netflix/Hallmark. Osobné hodnotenie: 57% (*)

plagát

Cash Out (2024) 

Zo všetkých strán podpriemerný akčný (hostigae) movie, kde John Travolta nie je tým Johno Travoltom, ktorého poznáme. Osobné hodnotenie: 53% (*)

plagát

Fabelmanovci (2022) 

Steven Spielberg je jedným z posledných mohykánov, ktorí dokážu točiť také filmy, ako Fabelmanovci. Nebojí sa ukázať také obrazy zo svojho života, o ktorých vie, že možno prezradia o jeho pocitoch a vnútorných démonoch viac ako by on sám chcel. Záverečná scéna s Davidom Lynchom je jedným z malých highlightov filmu. Herecky takmer bezchybná vec s veľkou synergiou kameramana a velikána J. Williamsa. Spielbergovi dal útočisko kinematografie, v podstate ho zachránil. O niekoľko rokov to Spielberg vrátil aj s úrokmi – on sa stal jedným zo záchrancov kinematografie. Ďakujem(e)! Osobné hodnotenie: 90% (*****)

plagát

Nerozlučná dvojka (2023) 

Voľná a kompletne modernizovaná adaptácia svetoznámeho románu Miguel de Cervantes Saavedra vo forme animáku, kde cieľom sú najmladší predstavitelia publika. Má to veľké rezervy, ale tých najmenších pravdepodobne osloví.  Osobné hodnotenie: 68% (**)

plagát

Rebel Moon: Druhá část – Jizvonoška (2024) 

Problémy, ktoré boli v prvej časti, sú vidieť aj v tej druhej. Malý posun je však možné vidieť v trochu lepšom predstavení jednotlivých postáv a ich pozadí. Inak „slow motion“ je cool, ale jeho použitie v niektorých prípadoch by sa nemal preháňať. Osobné hodnotenie: 65% (**)

plagát

Kaskadér (2024) 

Pohodový film s banálnym scenárom, ale režírované v správnom duchu a s jasným odkazom. David Leitch chcel upozorniť na dôležitosť prácu kaskadérov a nebojí sa (celkom štýlovo) súčasnému Hollywoodu odkazovať pár poznámok. Tu nemyslím len na neoskárovú kategóriu kaskadérov (to vo filme aj priamo zaznie), ale napríklad na CGI, na filmové trendy či chovania sa niektorých „umelcov“. Ale je tu aj zopár príjemných odkazov na minulosť (napr. Miami Vice). Hudba vybraná štýlovo, ale x-tá prepracovaná verzia I Was Made For Lovin' You po nejakom čase už vyvoláva opačný efekt. Ryan Gosling je jednoducho cool s veľkou charizmou (to už vieme dávno), Emily je stále cute. Chémia medzi nimi by možno ani nemohla byť lepšia. Na budúce si prosím viac vtipnejších jednoriadkov pre Ryana! Vo vedľajšej roli Aaron Taylor-Johnson sa chová tak ako to od jeho postavy očakávame, krátke objavenie Jason Momoa prekvapil.  Osobné hodnotenie: 82% (****)

plagát

Představa o tobě (2024) 

Z pohľadu scenáru známe téma (milostný vzťah medzi „staršou“ paní a mladším mužom), obohatené „modernými“ prvkami (napr. sociálne siete) a režírované v modernejšom duchu. Ale film veľmi balansuje na hrane „romkomu“ – práve tie skutočné komediálne prvky tu chýbajú. Chémia medzi Anne Hathaway a Nicholas Galitzine nie je veľmi dobrá, spíš len priemerná (úplne iná situácia bola v prípade Uma a Bryan vo filmu Prime). Zachytenie vývoja charakterov a zapojenie vedľajších postáv do príbehu (napr. dcéry Solène) by malo byť lepšie zvládnuté. Záverečné obrazy sú síce dojímavé, ale v danom žánru je vydarenejším filmom Prime. Osobné hodnotenie: 66% (**)

Časové pásmo bolo zmenené