Obľúbené filmy (10)
Moulin Rouge (2001)
Můj vůbec nejoblíbenější film. Postmoderní perla hýřící barvami, která zručně balancuje mezi tím největším kýčem a strhující lovestory. Dokonalý filmový koktejl. Skvělá Bazova režie, Ewanův nadšený herecký výkon, božská hudba a k tomu všemu překrásná Nicole. Numero uno.
Vyvolený (2000)
Jeden ze čtyř nejlepších filmů, co jsem kdy viděl. Dokonalý ve všech složkách, v každém detailu, v každé sekundě. Bojím se bojím (a potvrdilo se to v Signs), že už se Shyamalan bude jen vykrádat.
Matrix Revolutions (2003)
Pro mě osobně ohromný divácký zážitek, který rozechvěl moje tělo na dlouhé hodiny (skutečnost, i když to zní divně). Wachowští pokračují přesně tam, kde skončili v Reloaded, a potvrzují jak skvěle měli celou trilogii naplánovanou (v duchu dialektiky - to samo o sobě vyvrací řeči o sračkovosti). Revolutions má navíc mnohem větší šanci uspět u lidí, kteří se u Reloaded nebavili, protože vše směřuje přímočaře k závěrečnému zúčtování, příběh už není tak komplikovaný (i díky tomu, že úloha vedlejších postav byla minimalizována). Boj se stroji je úchvatný, sice jsem si ani jednou neřekl "Dobrý triky", ale to pouze proto, že mi to připadalo jako realita a ne jako počítačem vytvořené záběry. Nemá cenu se dál rozepisovat. Tohle je prostě a jednoduše nádhera. O takovémhle filmu jsem vždycky snil.
Vtedy v Amerike (1984)
Kolosální drama, která ukazuje všechny krásy filmu a jeho možnosti vyjádření lidských osudů a emocí v neskutečně dokonalé podobě. Totální bomba, která strčí do kapsy i skvělé Tenkrát na západě. Leoneho mistrovský epitaf.
Indiana Jones a posledná krížová výprava (1989)
Neuvěřitelná jízda, jedna pefektní scéna za druhou v precizně naštěrchané lehkovážné smršti. Žádný hollywoodský dobrodružný film nemůže být lepší!
Barry Lyndon (1975)
Esteticky opojné dílo, které i přes svoji stopáž a rozvleklé tempo ani na chvíli nepustí. Nechápu jak to ten Kubrick dělá (teda vlastně dělal), že dokáže vytvořit tak nádherný film. Precizní, strhující podívaná, která se díky satirickému nadhledu, s jakým sleduje svého antihrdinu, nemůže okoukat.
Krstný otec (1972)
Mistrovské dílo bez jediného kazu. Přestože by se dal příběh shrnout do jedné věty, nezbylo mi než jej po kouskách hltat celé tři hodiny a kroutit hlavou nad Coppolovým nesmrtelným kumštem.
Absolvent (1967)
Zuřivě mladý film o neústupném a rvavém mládí. Jedinečné finále!
Vertigo (1958)
Mistrovské drama, do kterého se propadám s čím dál tím větší radostí.
Čínska štvrť (1974)
Nejlepší scénář všech dob v mistrovském uchopení Romana Polanskiho. Velké plus za devastující finále.