Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Posledný deň prvého roku mladej slovenskej republiky sa chýli ku koncu. Všetci oslavujú. Kráľ podsvetia Efendi, aj Prezident. Iba Predseda nemá čo oslavovať. Prezident, ktorému on sám vyšliapal chodník k funkcii, odmietne vymenovať jeho šikovného Chalaniska za ministra. Prezident sa stane nepohodlným. Ako ho prinútiť počúvať, čo chce Predseda? Prezidentovho syna o niekoľko mesiacov neskôr za bieleho dňa organizovaná skupina zmláti a zavlečie do zahraničia. Mladý agent Tajnej služby Oskar, gniavený svedomím, sa prizná vyšetrovateľovi, že sa zavlečenia zúčastnil na príkaz svojich nadriadených. A mafia si počas únosu podala ruky s Tajnými, ktorým šéfuje Predsedov Chalanisko. Oskar sa v strachu o svoj život s pomocou kamaráta Roba ukryje a zdanlivo sa po ňom zľahne zem. Robovo auto o niekoľko mesiacov vybuchne a chlapec, jediný kontakt na Oskara, v ňom zhorí zaživa. Marta sa snaží domôcť spravodlivosti pre seba, pre mŕtveho, pre jeho mamu, pre svojho zavraždeného brata a pre nás všetkých, ktorí sme mlčanlivými svedkami udalostí, na ktoré nikdy nesmieme zabudnúť... (Continental film)

(viac)

Videá (1)

Trailer

Recenzie (263)

sulimo 

všetky recenzie používateľa

Zajímavé a silné téma o divokém evropském východě v devadesátkách. Sice filmu hodně ubírá na kvalitě mizerný zpracování a dementní obsazení, ale i tak to stojí za ten čas, už jenom pro zjištění, že na Slovensku v 90. letech by chtěl žít leda ten, kdo ví, že tam žít nikdy nemusí. Jako bonus je pak skvělý pozorovat, jak se tvůrci snaží obsazovat hlavnim aktérům fyzicky podobný herce, ale do role Mečiara obsadí Maroše Kramára, sice jsou oba podobně prkenný, ale jinak z toho byl maximálně facepalm, až to plesklo. ()

rikitiki 

všetky recenzie používateľa

Upřímně: nevyznala jsem se v tom. Slovenské politické reálie jsou mi většinou neznámé a film mi je ani nedokázal vysvětlit. V přehršli postav a motivů se nepoučený divák nemá šanci vyznat. Postava propojující novinářky a její příběh je přehlídkou klišé a nepříliš věrohodných náhod. Ale za odvahu natočit film na ještě stále velmi aktuální téma bratrům Slovákům tleskám. ()

Reklama

silentname 

všetky recenzie používateľa

Žeby sa Solčanskej konečne podaril dobrý film? A ja by som jej odpustil paskvil z roku 2014 z názvom Láska Na Vlásku? Asi to tak bude. Myslím si, že predsa len je film miestami trošku nevyužitý, no dostaneme sa k tomu. Ja však nazvem osobnosti menami tak, ako ich zosobňujú. Dúfam, že mi to nikto nebude vyčítať. Ondrík v role Lexu je dokonalý. A ten jeho úsmev je dokonalý. Rovnako je na tom Dano Heriban, ktorý stvárnil Miroslava Sýkoru. Skvelé. Rebeka Poláková je tu podľa mňa rovnako skvelá a ukazuje, že netreba sa niekedy nechať zastrašiť. Mal som obavy z Maroša Kramára, no skutočne vie zahrať Mečiara. A tie jeho gestikulácie a spôsob reči... dokonalé. Ale povedzme si pravdu, že film chce povedať veľmi veľa a miestami sa prestane na niektoré miesta sústrediť a presunie sa inam. A pritom by som rád videl viac iné postavy, než tie, na ktoré sa sústredíme. Plus si myslím, že vykreslenie Petra Križanoviča v tomto filme mohlo byť o niečo lepšie. Rovnako mám pocit, že chalan, ktorý hral Roba bol trošku drevený a nevedel ako do toho ísť. Niektoré jeho vety tak pôsobia trošku neprirodzene. A ako som povedal, asi by som chcel viac vidieť aj Lexu a Mečiara. Lebo je pravda, že sú vo filme podľa mňa trošku málo. Oceňujem fakt, že film chce skutočne kopnúť správnym smerom a ukázať život 90-tych rokov, no myslím si, že predsa len sa z toho dalo spraviť ešte o niečo viac. Možno keby kostra príbehu bola trošku ucelenejšia a nechcela by byť všetkým naraz. Lebo potom ostávajú určité miesta, kde by človek prijal vidieť aj viac. Nič to však nemení na tom, že film podľa mňa určite stojí za to vidieť. Len to nie je až na takej úrovni ako to skutočne mohlo byť. Hodnotenie: B ()

Mishqo 

všetky recenzie používateľa

60-70% ... Keby tento film nerozprával o jednej z najtemnejších etáp samostatného Slovenska, tak by zapadol prachom zabudnutia veľmi, veľmi rýchlo. Sám o sebe bol film len priemerný, s hrozným zvukom - niekedy som ani nerozumel, čo postavy rozprávajú. Aj keď pár scén bolo nadpriemerných a nenechali ma chladným. Je však neuveriteľne pozitívne, že vzniklo niečo, čo by bolo ešte pred pár rokmi nepredstaviteľné. ()

Marze 

všetky recenzie používateľa

Ponurá detektivka z dob, kdy do boje o moc zatáhla politická reprezentace tajné služby, státní správu i zločinecké podsvětí. Vychází se ze skutečného, nikdy nedořešeného případu, ale aby obešel riziko, že bude nařčen z jednostranné interpretace, vynechá konkrétní jména a připíše ženskou hrdinku. Samozřejmě tu nejobehranější, statečnou mladou novinářku, která nejprve hledá vraha svého bratra a posléze oživí hříchy vlastního dospívání mezi kolotoči. Propojení její postavy s politickou aférou je značně kostrbaté a zejména v melodramatickém závěru – či přesněji v jednom z mnoha konců – ubírá filmu dosud nastřádané body. Ale to u nás také dobře známe: slabá dramaturgie podléhající úsloví „proč to dělat jednoduše, když to jde složitě“. Realizačně se Únos dá přijmout i na velkém plátně, třebaže typem vyprávění má blíže k televizi a titulní akci vlastně odbude. Co se týče mafiánských praktik od vražd po mučení psa i hrdinky, tuzemská Expozitura, ba i brutální italská Gomora představují vedle slovenského příběhu neškodný bylinkový odvar. Svébytně slovenský je náboženský motiv a vůbec sklon k symbolice velkých gest ve finále, naopak světácké vzory se najdou v protivném hudebním podkresu i v pohádkově krystalickém zlu, které se buďto okázale prohýbá pod náklady zlatých řetězů, nebo rafinovaněji trousí úvahy typu „příliš mnoho svobody může být na škodu“. Slušné obrázky, přepjatá osudovost a jako jediná divácká emoce neodbytný dojem z přehlídky babralů na obou stranách barikády, to je Únos v kostce. Kdyby se nedržel odkazů k reálným událostem, řeklo by se prostě krimithriller. Ale lze chápat, že Bratislava v něm má svou obdobu Gangstera Ka. ()

Galéria (19)

Zaujímavosti (19)

  • Podstatnou chybou vo filme boli mobilné telefóny. Prvý hovor v celom Československu síce uskutočnili vtedajší predsedovia Českej a Slovenskej národnej rady Dagmar Burešová a František Mikloško - 21.9.1991, ale spoločnosť Eurotel, ako prvá na Slovensku zaviedla komerčnú prevádzku mobilných sietí GSM (dovtedy bola iba analógová sieť NMT, ktorá mala v roku 1992 iba necelých 150 zákazníkov) až 1.2.1997, teda až po všetkých udalostiach vo filme. (De Large)
  • Hoci sa dej filmu sa odohráva v rozpätí rokoch 1993 - 1995, je možné si na stole všimnúť iMac "Akvárium" monitor vyrábaný od roku 1998. (FocusForcePi)
  • Plagát v kancelárii detektíva Petra (Milan Mikulčík) ukazuje skupinu KISS v zostave z roku 1992 - Paul Stanley, Gene Simmons, Bruce Kullick a Eric Singer. (Lukoh)

Reklama

Reklama