Reklama

Reklama

Woodstock 99: Mír, láska a běsnění

  • USA Woodstock 99: Peace, Love, and Rage (viac)
Trailer
Dokumentárny / Hudobný
USA, 2021, 110 min

Réžia:

Garret Price

Hudba:

Noel Hogan

Hrajú:

Carson Daly, Jonathan Davis, Dexter Holland, Jewel Kilcher, Moby, Fred Durst (a.z.), Wes Borland (a.z.), Joan Baez (a.z.), Lance Bass (a.z.), Jason Biggs (a.z.) (viac)
(ďalšie profesie)

Obsahy(1)

Woodstock 99. Trojdňový hudobný festival, ktorý propagoval jednotu a kontrakultúrny idealizmus podľa vzoru pôvodnej udalosti z roku 1969, ale namiesto toho skončil výtržnosťami, rabovaním a sexuálnymi útokmi. (Arsenal83)

Videá (1)

Trailer

Recenzie (43)

mm13 

všetky recenzie používateľa

Ako jasne vidieť na tomto príklade, dokument postavený na hovoriacich hlavách vlastne nie je problém. Woodstock 99: Peace, Love, and Rage je príkladom starého známeho, že "ak dvaja robia to isté, nemusí to byť to isté". Za týmto tu, súdiac podľa výsledku, je neporovnateľne viac práce (už v samotnej príprave), než za mini sériou Trainwreck: Woodstock '99 od Netflixu. Tamto je nesúrodá spomienka na asi najväčšiu festivalovú katastrofu v histórii populárnej hudby, ktorú zachraňuje množstvo zozbieraného filmového materiálu. Toto tu je sonda do doby, v ktorej ku danej katastrofe došlo. No hej, treba sa vedieť pýtať, aby bol rozhovor výživný. ()

Azrael515 

všetky recenzie používateľa

Business hippies; a case study. Fuckin' hippies! Moze za to Fred Durst, neasi! Lepsi medailonik neoliberalismu aby clovek pohladal.. Alebo naivny pokus komodifikacie falosneho kultu a jeho ultra-nasilna re-teritorizacia. A hipici miesto toho aby prejavili aspon stipku sebereflexie, predvadzaju arogantnu saradu nadalej. Mozu byt radi, ze nesedia. A mali by. Symptomaticka alegoria socialnej dialektiky. KoRn 'n' Bizkit (not so) 4 life! :D Sleep now in the fire, while we cash on it and remain the moral high-ground.. ()

Reklama

Marek1991 

všetky recenzie používateľa

Každá doba má svoju atmosféru, no a tá koncom 90. rokov, kedy USA v mnohom podľa mňa zažívali vrchol a trocha sme ho cítili aj v Európe, veď ako dieťa som si išiel takmer úplne len ich kultúru a úplne ma opantalo aj to hudobné šialenstvo, tá bola o slobode a totálnej uvoľnenosti svojich emócií. Nechcem moralizovať ako článok Alarmu, ktorý ma sem čiastočne priviedol alebo ako tí, čo to hodnotili v dokumente z dnešného pohľadu. K dokumentu ma priviedla najmä kamoška, ktorá bola po jeho dopozeraní znechutená, no ja si tú dobu pamätám a nebolo všetko tak odsúdeniahodné. Môj príbeh sa vyvíja presne od niečoho takého k dosť progresívnym myšlienkam a preto chápem obe strany, či už tú, ktorá to spätne hodnotí ako organizačne nezvládnuté, ale aj tých, ktorých vtedy opantala tá davová psychóza. Samozrejme, znásilnenia, nechutné zlé správanie k druhým, ničenie pekných vecí sa veľmi nedá ospravedlniť, to je za akoukoľvek čiarou. No to, že si chcú skupinky kamarátov do agresívnej hudby vybiť svoju negatívnu energiu hoc aj podpálením nejakých zbytočných zábran alebo niečo, čo ich ozaj štve a poskakovať si do toho, že si chcú aj slovne uľaviť na veci, ktoré ich štvú a ktoré sú ozaj také, že proti nim, že interpreti občas neposlúchnu radi, aby s niečim pomohli a rebelujú, to patrilo k dobe a k určitému uvoľneniu a chápali to aj mnohé ženy, ktoré sa odhaľovali, často aj nechali osahávať a bláznili s chlapmi. Festival mal zapojené aj zoskupenia dosť blízke ľavicovým myšlienkam a menšie zastúpenie interpretiek nemusí byť samo o sebe problém. Žiaľ nabalili sa na to iné veci, ktoré z toho problém spravili, lebo ženy to mohli celé viac preniesť do lásky, aj keď to sa týka aj chlapov a tu už je problém zloženie interpretov. Všetko toto bláznenie malo byť z môjho pohľadu do bodu, kedy neubližujem druhému, kedy nezasahujem do jeho slobody, neponižujem ho a tento pohľad mi v dokumente chýbal. Chýbal mi aj pohľad Limp Bizkit a ďalších kapiel, ktoré určité chyby ozaj urobili, lebo svoj diel viny nesie veľa článkov celého podujatia, ale úplne chápem, čo vtedy cítili mladí a čoho sa snažili často dosiahnuť. Keďže však každý z nich urobil v tom svojom bláznení chyby, ktoré pri takej atmosfére sa stávajú hneď osudnými, ten svoj originálny duch tomuto festivalu nedali a pokazili si ho. Mohol to byť festival všetkých emócií, aj lásky, nespútanosti, kľudne aj neorganizovanosti a samovývoja, no aj vybitia si negatívnej energie a všetko mohlo aj tak dopadnúť dobre. Žiaľ kopili jednu chybu za druhou. Tie už nebudem opakovať, v recenziách sú spomenuté a každý ich pochopí, keď si to pozrie. Taktiež mi chýbal pohľad obetí a tých, ktorých festival akoby odsunul na inú koľaj, teda rôzne rozmanité formy obyvateľstva, čo kritizoval aj už spomínaný článok. Tiež článok skvelo skritizoval ako v dokumente hlúpo skritizovali nu-metal, veď taký Linkin Park bol neskôr jeho svetlou a obsahovo dosť rozumnou časťou či hlúpo vychválili iný komerčný konkurenčný festival. Dokument je však po celú dobu svojho trvania pútavý, dobre prepája rôzne informácie, ide deň po dni a ukáže všetkých vtedajších dôležitých interpretov, vráti sa aj k minulým festivalom, kde však povie aj o ich stránke, ktorá je zidealizovaná. Dúfať, že si z toho niekto odnesie to, čo by som chcel, tak to sa asi nestane a som z toho na tvorcov trocha nahnevaný, ale aj na kritikov, ktorí mám pocit, že vtedajšiu atmosféru, ktorú tvorili dnešní 40tnici, 50tnici a 60tnici, už úplne nechápu. Rozhodne však stojí za to si to pozrieť a je úplne v pohode zostať znechutený ako moja kamoška, lebo koniec koncov sa to naozaj pokazilo, lebo vtedajšia generácia sa nevedela samozorganizovať a už vôbec nie si po sebe upratať, lebo akési zdravé ego bolo prerastené úplne sebeckým a čosi kolektívne mali v sebe len do tej miery, kde im to pomohlo si niečo utrhnúť pre seba. Bolo to dané práve americkou kapitalistickou konzumnou kultúrou a svetom, ktorý vtedy zažíval svoj boom a ktorý do nich vtĺkal len určité myšlienky, takže nevedeli negatívnu energiu ovládať a pretvoriť, lebo všetko sa dá vyriešiť, aj nedostatok vody, jedla a dokonca aj vtedy, keď samotní organizátori na vás chcú zbohatnúť. Nebudem písať o tom, ako sa mohli hromadne proti podmienkam postaviť a začať tam protestovať a žiadať zmenu či sami si zadovážiť a doniesť potrebné, lebo všetko si mohla vtedajšia generácia pretvoriť priamo na mieste, no inteligencia ľudí v dave bola aká bola. () (menej) (viac)

Arsenal83 

všetky recenzie používateľa

Pre niekoho festival mieru a lásky, pre mňa to bola od začiatku prehliadka vrcholného morálneho úpadku a divím sa, že sa niektorí prebudili až teraz v roku 2021. Woodstock je chvályhodný len pre plejádu hudobných hviezd, ktoré sa vystriedali na jeho pódiu. Ale to, čo sa dialo pod nimi bola strašná zvrhlosť. Státisíce sfetovaného, nadrogovaného alebo ožratého dobytka, ktoré hádže po každom odpadky, chodí nahé až polonahé a šuká kadekde s kadekým, na špinavých hajzloch, niekde v blate, na zasranej lúke. Proste odpad, hoci mnohí tí umelci neboli svojím životom tiež dobrým príkladom. Chcel by som vedieť, ktorý rodič by bol na svoje dieťa hrdý vidieť ho na záberoch, aké nám predviedol tento dokument. Niektorí tvrdia, že nie je dobré nazerať na rok 1999 optikou dnešných dní. Ale podľa mňa správať sa ako prasa znamená to isté dnes aj včera. Samozrejme ale iná vec je rasová a teplá otázka. Týmto sa dokument úplne opustil, pretože hovoriť tu o tom, ako černošskí umelci boli v úzadí a bieli im preberali hudbu a že všade panovala homofóbia a ženy boli utláčané... to už je taká povinná jazda dnešného mainstreamu. Tak umelo tlačená, že si už ani nemôže získavať priaznivcov. Hlavne tie ženy boli utláčané, že? Pobehovali tam nahé, dávali to každému, ale chuderky stále neboli rovnoprávne. Najviac ma tam štvala tá feministka, ktorá tvrdila, že čo to je s tými mužmi? To sa nevedia ovládať? A čo tak druhá strana? Aký druh sebaovládania to je, keď ženská chodí po voľnom priestranstve celkom nahá? Nevzbudzuje to myšlienku, že je prístupná a povoľná? Celkovo dokument, ktorý mohol poukázať na nemorálnosť daného festivalu, no namiesto toho si opäť len kopol do bieleho chlapa. ()

radektejkal 

všetky recenzie používateľa

Nejspéš bych se k tomu neměl vyjadřovat, ale mám to prostě ve zvyku. Rock mě přestával zajímat spolu s tím, jak ztrácel své  bluesové kořeny. V prostředí popu a metalu už jen přežívá, nekvete a neplodí. Tím tuto hudbu ovšem nechci nijak podceňovat. Tím, že je, má právo na života jako každá jiná. Na druhé straně je - a možná víc - zajímavé, jak lidská komunita dokáže zdevastovat své životní prostředí během tří dnů. Naštěstí tato devastace (včetně sexismu, rabování, zakládání požáru) probíhala ve společné vůli a společným úsilím, jinak by se to sotva obešlo bez masakru... Jen na okraj: vidět Robbieho Kriegera v této společnosti mi přišlo trapné, jako skoro všem. ()

Reklama

Reklama

Časové pásmo bolo zmenené