Obľúbené filmy (10)
Crash (2004)
Rád bych přidal nějaký dobrý komentář, jenže nemůžu najít slov, nemůžu stvořit komentář, jež by byl hoden tohoto filmu, prostě si netroufám. Naprosto odzbrojující.
Prelet nad kukučím hniezdom (1975)
Pravidlá muštárne (1999)
Včera jsem dočetl Irvingovu stejnojmennou knihu a musím říct, že autoři i herci se s tímto románemn poprali asi jak nejlépe mohli. Vcelku se jim podařilo (ve zkratce, jak také jinak u 600 stránkové knihy) vystihnout atmosféru i myšlenku své předlohy. Dokonce zde zazněli dostrkrát doslovné citace z knihy a kupodivu to nebylo na škodu. Film vidím podruhé. Na poprvé, když jsem neznal Irvingovu knihu se mi tento film líbil víc, protože když znáte literární předlohu fillm si neužijete, nezbyde vám nic jiného než porovnávat.
Frajer Luke (1967)
Forrest Gump (1994)
Dvanásť rozhnevaných mužov (1957)
Raňajky na Plute (2005)
Život je krásny (1946)
Bojím se většinou používat slovo dokonalý a určitě ho v komentáři používám poprvé, ale podle mě takový tenhle snímek je. Dokonalý svou atmosférou, hereci, myšlenkou a poselstvím, celkovým zpracováním, prostě bez chyby. Pokud by se k mé osobnosti měl přiřadit nějaký film, byl by to právě tento.
Elektrický jazdec (1979)
Více méně absurdní, existenciální snímek. Tyto atributy také většinou znamenají nudný snímek, ne však v tomto případě. Tohle je Pollackova mistrovská vizitka a vrchol režisérského umění.