Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Zdrogované dievčatá sa stávajú hračkami vplyvných mužov z mafie i najvyšších miest  politike. Vo veľkom biznise sa tu točia peniaze, vydieranie je len iný spôsob obchodu. A moc je ten najlepší spôsob, ako chrániť svojich ľudí pred políciou a súdmi. Ak máš moc, môžeš všetko. V tejto krajine sa niektorí budú mať dobre. Malebnú krajinku kdesi pod horami ovládajú vysokopostavení zločinci, ľudia prepojení  politikou, mafiou, ale aj s políciou, súdmi a veľkými kšeftami. Závislá tínedžerka zmizne z resocializačného centra, no nikomu nechýba. O nútenom sexe a drogách chce povedať na polícii, ale pošlú ju preč. Vyhľadá novinára, ktorý sa pustí do rozplietania neuveriteľnej chobotnice zločinu, mafie, vydierania. Talentovaný politik sa stane Predsedom a ovládne celú krajinu, pretože kto má moc, má pod palcom aj políciu aj štátne obchody. Z malého veksláka sa stáva veľký vydierač, ktorý s ľuďmi narába ako so šachovými figúrkami. Lenže môže pravda prežiť, medzi ľuďmi, ktorým ide o prachy a moc? Alebo sa Boh peňazí neštíti ani vraždiť? (Cinemart SK)

(viac)

Videá (11)

Trailer

Recenzie (371)

MM_Ramone odpad!

všetky recenzie používateľa

Arpád Soltész je známy tým, že zúrivo nenávidí všetko národné a slovenské. V minulosti sa prezentoval tým, že hrubo urazil všetkých Slovákov: „Slovaci sú čvarga v východnej Európy ako Poliaci a Maďari. Tí čo furt otŕčali dlaň, ale odmietali čokoľvek dávať. Fuj, však to sú už prakticky Rusi, to je horšie než Sýrčania a Eritrejci dokopy“. Soltész prejavil aj nenávisť k celej bielej rase: „Nie som rasista, ale vážne nemôžem vystáť bielu spodinu“. O každom človeku, ktorý nesúhlasí s jeho pokriveným svetonázorom hovorí, že je "čvarga, chamraď, chrapač, svoloč, lúza, spodina, zberba". Svojím agresívnym a nenávistným vystupovaním robí hanbu nielen liberálnej scéne, ale aj rodičom zavraždeného novinára Jána Kuciaka, po ktorom pomenoval svoje pseudo-investigatívne centrum. No a na základe literárnej predlohy tohto kaviarenského primitíva bol v roku 2020 natočený film "Sviňa". Podľa názvu som predpokladal, že to bude jeho autobiografia. Zhliadol som však len akýsi zmätený, manipulatívny, podradný, angažovaný, politicko-výchovný thriller. Z odpadu sa vyprodukoval iba odpad! ()

Othello 

všetky recenzie používateľa

Chtělo to dostatečně intenzivní politickou flustraci a společenský šok, ale dočkali jsme se. Slovensko začalo oprašovat pozapomenutou tradici czechsploitation. Z této kategorie zde najdeme téměř vše - netrpělivost a znechucení tvůrců nad aktuálními poměry, naprosté odlidštění záporných postav, lidi jako karikatury, kvótu na kozy splněnou po dvaceti minutách a zbrklost v důsledku potřeby poslat film do kin ještě dříve než vychladlo Kuciakovo tělo. Tahle pohotovost koneckonců není u Slováků zas tak neobvyklá, když si vzpomeneme třeba na (ha? kdo?) Děvínský masaker. Nejvíce pak film trpí na hereckých výkonech, u kterých ve stínu ještě čerstvých událostí mají tvůrci zřejmý strach, aby nevykreslili záporáky jako nedostatečné zmrdy či kladné postavy jako nedostatečně sympatické mučedníky. Jakkoli třeba scéna, kdy si to spolu rozdávají hnusnej tlustej mafoš a arogantní zkorumpovaná ředitelka děcáku slash kuplířka a vzdychají si u toho "Ave ty.", "Ave já." (asi slovenská mafiánská variace na strašlivé české "dobře ty" a "dobře já") připomene zlaté časy nonsensového lesbického sexu zlých sester v Renčově debutu. Nicméně Vajda si toho svýho half Depardieu, half Pesci mob bosse dává dost parádně a docela mě mrzí, že jeho Wágnera asi nepůjde přetáhnout do nějakýho čistě žánrovýho krimi spin-offu, kde by mu to náramně slušelo. Ten by pak mohla točit zase Solčanská, která už svým předchozím filmem dokázala, že umí pracovat s rozpočtovými limity, umí zdůraznit určité production values a dobře napodobovat styl západních kriminálek, díky čemuž nedělá vůbec problém se na její filmy dívat, ale zároveň tak stojí jako bariéra mezi tím úplným explotačním odpoutáním a díky ní to není totálně hysterická zhovadilost. Což je škoda. ()

Reklama

grogodil 

všetky recenzie používateľa

Predvolebná politická agitka na zakázku slovenskej opozície.... Čo by v podstate nejak neprekážalo tento prvoplánový kalkul, keby na to šlo pozerať s vážnym xichtom aspoň ako na drsnejšiu mafiánku, ktorá funguje aj pre cezpoľného diváka a v ktorej by bola podobnosť so skutočnými postavami naozaj čisto náhodná. Ako trillerová žánrovka pre nezasväteného je to ale povrchné, nezáživné a na efekt a pozornosť udržuje len to, že si to domorodec dáva do súvisu s postavami a udalosťami, ktoré ma ešte v pamäti... Mal som dojem, podobne ako pri Únose, že nevidieť tú spojitosť a nebyť vopred zasvatený trošku, tak to vypínam v polovici.... Plytký, povrchne roztrusený a skratkovitý dej, ktorý toho chce vykričať strašne veľa naraz skrz postavy občas až karikatúrnych rozmerov, ktoré sú na smiech tým viac, čím viac to hrotia a kričia a nadávajú. Chcelo to byť podobne nekomromisné, ako keď sa poliaci obuli do cirkvi vo výbornom Kler, no tomu našemu Vajdovi a celému tomu obludnému panoptiku som proste neveril ani nos medzi očami. Prizemný primitívny film, ktorým chcel niekto ukázať, akí prizemní primitívi sú u nás na čele republiky. ()

Malarkey 

všetky recenzie používateľa

Celou dobu jsem si říkal, jestli by film byl pochopitelný i v jiných zemích, než jen na Slovensku nebo Česku. A musím říct, že asi jo, protože ač je film „smyšlený“, najdete v něm řadu klasických pravidel, u kterých okamžitě poznáte, že máte co dočinění s mafií. Hrůzné, nepředstavitelné, kruté. Vždycky když tohle vidím, tak je mi smutno, kde to vlastně žiji. ()

silentname 

všetky recenzie používateľa

Môj názor na film "Sviňa" bude trošku zložitejší. No je treba si niečo povedať. V prvom rade poviem, že sa na film dá pozerať dvomi očami. Ako fiktívny príbeh (ako sa to na začiatku prezentuje) alebo ako film inšpirovaný skutočnosťou. Ako fiktívny príbeh to podľa mňa funguje veľmi dobre. Ako príbeh podľa skutočnej udalosti je to dobré tiež, no myslím si, že trošku mohli tvorcovia lepšie spracovať časovú líniu. Pretože miestami vôbec nemám šajnu koľko rokov alebo mesiacov od jednotlivých udalostí uplynie. A tvorcovia miestami chcú toho ukázať veľmi veľa. Môj pocit je, že ak by sa sústredili na niektoré udalosti trošku viac, mohol byť film o niečo silnejší. Myslím si, že ho ale veľmi výrazne zdvíhajú jeho herecké výkony. Najmä keď viete, koho títo herci v skutočnosti reprezentujú (aj keď podobnosť čisto náhodná - jak inak). Jozef Vajda je vynikajúci. Marko Igonda takisto. Myslím si, že si dokonca priam ukážkovo osvojil predsedovu rétoriku. Spolu aj s miestami, kde rád dáva prestávky. A samozrejme si vypočujeme aj nejaké známe výroky. Diana Mórová je takisto skvelá. A je skoro až fascinujúce ako jednoducho sa dali niektoré veci pre ňu vybaviť. Pri niektorých scénkach v tomto "resocializačnom zariadení" mi bolo vnútorne horšie ako keď som pozeral "Špinu". Vie to byť skutočne silné. No potom sú tu momenty, kde film vyslovene premrhal svoj potenciál. Nechcem ísť do spoilerov, no povedzme, že počas filmu sa objaví jedno telo. A myslím si, že to malo byť zachytené oveľa silnejšie. Pretože potenciál k tomu, aby sa tam niečo pridalo bol. Lenže film sa snaží zachytiť toho čo najviac. A tam to trošku začína zlyhávať. Pretože radšej by som sa viac venoval iným miestam viac. Napriek tomu si ale myslím, že film je treba vidieť. Hlavne teraz pred voľbami. Pretože je smutné, že najsilnejšou stranou na Slovensku sú stále najväčší pokrytci a zlodeji. A je to tak paradoxné, až je mi z toho zle. Hodnotenie: B+ ()

Galéria (15)

Zaujímavosti (8)

  • Vytvoriť titulnú skladbu k filmu oslovili tiež Katarínu Koščovú. Tvorcovia nakoniec vybrali skladbu od skupiny Hrdza. (giaruj)
  • Film vznikl na motivy knihy slovenského novináře Arpáda Soltésze. Ten se v ní inspiroval skutečnými událostmi okolo vraždy novináře Jána Kuciaka a jeho snoubenky Martiny Kušnírové. (raikonen16)
  • Scény z domu novinára a jeho snúbenice boli nakrúcané v renesančnom vinohradníckom dome vo Svätom Jure. (Plaque)

Reklama

Reklama