Reklama

Reklama

Richard Jewell

  • Slovensko Bomba na olympiáde (viac)
Trailer 1

Počas XXVI. letných olympijských hier, ktoré sa konali v roku 1996 v americkej Atlante, bezpečnostný strážnik Richard Jewell zachránil tisícky životov nálezom batoha plného bômb a následnou evakuáciou oblasti štadióna pred ich explóziou. Z prvotne oslavovaného hrdinu sa neskôr kvôli nespoľahlivým a nekompletným informáciám z médií stáva hlavným podozrivým. (Continental film)

(viac)

Videá (2)

Trailer 1

Recenzie (370)

Fiftis 

všetky recenzie používateľa

Až sa nedá uveriť, že to točil Clint Eastwood. Ale to nieje jeho chyba, že to takto dopadlo. Je to chyba, že zaujímavosťou tejto skutočnej udalosti je len 5 sekundový výbuch bomby. Novinárka platiaca za senzačné informácie sexom je až príliš otrlá, Jewell aj jeho matka zas až moc prostoduchí, agenti FBI až prehnane zatvrdlí. Umiernenosť prichádza len so Samom Rockwellom v úlohe druhoradého právnika, ktorý do prípadu vnáša trochu efektného divadla a trochu súkromnej irónie. Kúzelne obracia oči v stĺp, kedykoľvek jeho klient, nočná mora každého advokáta, poruší záväzok mlčania a ako naivný chlapec ponúka pomoc mužom zákona, ku ktorým by tak rád patril a ktorí na neho pritom skúšajú podraz za podrazom. Rozprávačsky je to skrátka máličko nuda, hoci všetky remeslá vykazujú solídnu úroveň a vedľa Rockwella si postupne získa náklonnosť aj hrdina Paula Waltera Hausera, ktorý svoje pohnutia zajedá obrími sústami. ()

Aky 

všetky recenzie používateľa

Jednoduchý příběh nekomplikovaný zřejmě stejně jako skutečná událost, podle které by natočený. Střet policejní rutiny a ledabylosti s prostou, přímočarou morálkou člověka nadzvedává. Trošku jsem se těžko emočně dostával k P. W. Hauserovi v hlavní roli prostoduchého prosťáčka, ale to je patrně jen problém mého vkusu. Smekám před Clint Eastwoodem. ()

Reklama

classic 

všetky recenzie používateľa

Na XXVI. letné olympijské hry - Atlanta (1996), určite len tak mnohí nezabudnú, a obzvlášť tí, ktorí sa akurát zdržiavali v Centennialskom, olympijskom parku, a to konkrétne na rockovom koncerte Jacka Macka, kde už po polnoci dňa 27. júla bolo pod stageom strašné množstvo ľudí, čo si neuveriteľne užívali túto pohodovú prázdninovú atmosféru. A pod jednou z týchto lavičiek bol pekne položený ruksak, v ktorom sa nachádzali tri podomácky vyrobené rúrkové výbušniny s dodatočným spestrením v podobe klincov a skrutiek, čo má inak za následok aj to, že po potenciálnej explózií, sa okrem samotného výbuchu, obrovskou rýchlosťou rozletia i tieto smrtonosné »špicaté kovové predmety s hlavičkou na pribíjanie« , ktoré sa doslova «PRIBIJÚ» do nič netušiacich, baviacich sa ľudkov, a nebyť pritom extrémne všímavého člena bezpečnostnej služby AT&T - Richarda Jewella, ktorý si všimol podozrivý batoh, mohlo sa to skončiť aj absolútnym MASAKROM, s totálne katastrofálnym počtom mŕtvych. Z tohto sekuriťáka sa stáva cez noc nový HRDINA, ktorý pomaly už ani nevie, kde mu hlava stojí, z tej, všadeprítomnej publicity, ale o tri dni neskôr si ho F.B.I. «vyprofiluje» , ako osamelého vlka, čo chcel zožať tzv. 15 minút slávy, keď sa z neho stáva hlavný páchateľ č. 1, že do toho sa ešte primiešajú najmä média, kedy vzniká hotový, mediálny cirkus, brutálna štvanica, ktorá ho začína systematicky zožierať zvnútra. Jewell je dobrák od kosti, dal by zo seba aj tú poslednú košeľu, ale zase si občas pustí pusu na špacír, čím sa dostáva do prekérnych situácií, ktoré sa tým pádom otáčajú proti nemu, a vskutku ani netuším, čo by si vlastne počal bez právnika Watsona Bryanta, ktorý sa pustil do „zamotaného” prípadu, ktorý sa mohol skončiť všelijako, i keď bol nevinný od začiatku ! _ Klobúk dole pred poslednou žijúcou legendou kinematografie, ktorý na prahu svojej Deväťdesiatky , nakrúca priam dynamický, prehľadný snímok, ktorým sa zaraz OBTIERA o Federálny úrad pre vyšetrovanie + masmédia, čo dokážu so spoločným úsilím narobiť s úplne obyčajným človekom, do ktorého sa zahryznú, ako také hyeny, lebo je pre nich ľahká korisť ! Eastwood sa na to pozerá istým, dokumentárnym štýlom, počas ktorého si málokedy, čo kladie servítku pred ústa, je to tak až hrubo nekompromisné, že miestami som mal problémy udržať sa na uzde. Perfektná rekonštrukcia tejto kauzy, ako by ste tam boli priamo s Jewellom a spol, až tak to je realistické ! Obsadenie je špičkové. Paul Walter Hauser sa príliš nelíši od svojho skutočného predobrazu, veľmi kvalitná voľba. Rockwell, Bates, Wilde a Hamm, každý z nich má svoj herecký priestor. A niektorých som aj nenávidel, teda ich charaktery. PS: Určite rozumiem tomu, že ľudia už majú plné zuby všetkých teroristických útokov za posledné dekády, a preto bola i tak nízka návštevnosť, pretože sú z toho už zrejme unavení, ale zase na druhej strane, si tento pôsobivý film vôbec nezaslúži takúto všadeprítomnú ignoráciu, ktorá sa na novinku Clinta Eastwooda tlačí zo všetkých svetových strán, lebo podľa môjho objektívneho názoru, má 100 % čo ponúknuť širokému spektru publika ! Perfektná eastwoodovka, hádam ešte aj perfektnejšia myšlienka... () (menej) (viac)

-bad-mad-wolf- 

všetky recenzie používateľa

Vítěz v kategorii "nejpřesvědčivější prosťáček ve filmu". Eastwood s Rayem a Hauserem to zpunktovali fakt moc hezky a přehledně, takže se nakrmí bez rozdílu skoro všichni. V některých bodech se sice zbytečně černobílilo (novinářka Olivie Wilde je až absurdní karikatura senzacechtivé svině), nicméně výpověď o médiích, která zakousnou každého, kdo se nedokáže bránit, je (nejen) divácky vděčná. Fajn film. ()

salahadin 

všetky recenzie používateľa

Díky Walteru Hauserovi překvapivě podkožní podívaná! Tomu tlouštíkovi jsem VĚŘIL všecko. Můj oblíbenec Rockwell se jím nechal dobrovolně zastínit, Kathy Bates obsadila druhou příčku hned po svém synáčkovi, bohužel Olivii Wilde tu její druhou polohu se slzami nevěřím - a vlastně ani ne moc tu první. Film, ve kterém dýcháte a bulíte s hlavním HRDINOU. ()

Galéria (29)

Zaujímavosti (14)

  • Natáčanie scén z bombou prebiehalo na rovnakom mieste, na ktorom sa skutočný incident odohral. Filmovanie týchto scén taktiež prebehlo v rovnaký deň, ako incident. (Real Tom Hardy)
  • V roku 2013 bol do pozície režiséra zvažovaný Paul Greengrass, napokon sa však rozhodol režírovať film Jason Bourne (2016). Neskôr bol kontaktovaný aj David O. Russell, no k dohode nedošlo. O dva roky neskôr, v apríli 2015, réžiu zvažoval Clint Eastwood, ten sa však pustil do réžie filmu 15:17 Paríž (2018). Nakoniec sa v decembri 2016 k réžii upísal Ezra Edelman. V júni 2019 sa k réžii napokon definitívne vrátil opäť Clint Eastwood. (Real Tom Hardy)
  • Natáčalo sa v americkom štáte Georgia, predovšetkým v meste Atlanta. (Real Tom Hardy)

Súvisiace novinky

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů

02.01.2021

Nejoblíbenější uživatelé ČSFD se tradičně svěřují s osobními topkami 3 filmů (a seriálů), uvedenými v našich končinách (nebo kdekoliv jinde) v uplynulém roce, a od letoška jejich řady rozšiřují taky… (viac)

PF 2020

PF 2020

31.12.2019

Tak Le Mans ’66 nakonec v celkovém hodnocení uživatelů ČSFD.cz porazil i oceňovaného Jokera. Není to zas až tak překvapivé, jedná se přeci jen o pozitivnější film, a to máme rádi. Což dokazuje i… (viac)

Jumanji a Ledové království 2 vládnou kinům

Jumanji a Ledové království 2 vládnou kinům

16.12.2019

Tento týden vstoupí do kin devátá epizoda Star Wars a box office tabulky opět budou pukat ve švech. Do té doby ale kinům vládnou jiné hity. Jumanji: Další level konečně sesadilo z trůnu Ledové… (viac)

Eastwoodova novinka ještě letos

Eastwoodova novinka ještě letos

28.09.2019

Clintu Eastwoodovi sice táhne na devadesát, jeho režijní zápal by mu ale mohl závidět leckterý mladší tvůrce. Slavný herec a režisér začal svůj nejnovější snímek The Ballad of Richard Jewell natáčet… (viac)

Reklama

Reklama