Recenzie (4 351)
Cisárov pekár a pekárov cisár (1951)
Pohádka je to bezchybná a skvělá, ale už i jen pozorovat v ní Jana Wericha stojí za pět hvězdiček.
Prednosta stanice (1941)
Vlasta Burian skvělý, nepřekonatelný, neopakovatelný. Bez něj by dodnes bylo na světě o několik vagónů srandy míň.
Vrchní, prchni! (1980)
Trošičku mi to připadá jako přece jen sranda jenom pro tu srandu bez širšího či hlubšího přesahu; proto o hvězdičku míň. I tak ale výtečný film.
Slavnosti sněženek (1983)
Toto je jeden z těch filmů, pro něž často říkám, že Hrabala nepříliš rád čtu, ale mám rád některé filmy natočené podle jeho knížek.
Nejistá sezóna (1987)
Už to tenkrát začínlo trochu jít - dělat si srandu z ředitelů umění, kultury a ideologie. Je moc dobře, že toho "Cimrmani" využili právě v tomo teprve vznikajícím uvolňovaní, kdy byli onoho posměchu a sarkasmu plní. Později by to už buď nevzniko, nebo nebo by to v retrospektivním ohlížení ztratilo ten správný říz.
Bol raz jeden kráľ... (1954)
Těžko vynášet definitivní absolutní soudy, ale jsou chvíle, kdy tvrdím, že je to nejpovedenější česká (československá) pohádka.
Limonádový Joe aneb Koňská opera (1964)
Perla, skvost, diamant. Těžko kdo jiný než Češi, by byl schopný natočit parodii na western tohoto druhu.
Světáci (1969)
Na tenhle film by nikdo neměl sahat negativními připomínkami. Jestli to udělá, nebude mít pravdu.
Smrť krásnych srncov (1986)
Ota Pavel převedený na plátno tak, jak by sito asi sám představoval.
Nebeští jezdci (1968)
Byla to kratičká chvilka, kdy se dala natočit tato pocta československým letcům v Anlgii za druhé světové války, a je štěstí, že ji Jindřich Polák využil tak skvěle, jak to nakonec yvšlo.