Posledné recenzie (2 878)
Comancheros (1961)
Tenhle typ westernů rozhodně nepřežil šedesát let. Dokonce bych si dovolil tvrdit, že ani ne třeba čtyřicet. Možná ještě méně. Jakoby vtipné situace s nadsázkou, přehrávajícími herci a nestydatě až nadpřirozenými hrdiny. Na vychvalované scény s Lee Marvinem jsem se hodně těšil, ale byly to přesně ty okamžiky, kdy jsem si říkal, že tohle fakt ne. ElDorado s Waynem nebo jiné klasiky nestárnou, ale tyhle taškařice zestárly dávno.
Oppenheimer (2023)
Přehled skvělých herců. A že jich bylo. Ale bohužel v trochu zajímavém příběhu. Námět je tak na hodinový dokument. Nechápal jsem a pořád nechápu, když se někdo rozplýval, že je potřeba film vidět na co největším plátně s pořádným ozvučením. Za mě ani nevidím důvod, proč bych měl film vidět znovu. Prostě dobré řemeslo, ale jinak tuctový životopisný film. Ty mi sednou jen výjimečně a tady se to (dle mých původních očekávání) nestalo.
The Independent (2022)
Poměrně milé překvapení. Film jsem si pustil hlavně kvůli Cenovi a jeho obdivovaný bývalý sportovec, cílevědomý politik i nešťastné štěně, které udělalo loužičku, jsou všechno uvěřitelné polohy knadidáta na prezidenta. Až jsem si říkal, že oproti Arnoldovi a jiným svalovcům, má Cena potenciál někdy vyhrát i nějakou hereckou cenu. Zbytek hlavního hereckého osazenstva už měl kolísavou úroveň (Cox a Jodie Turner-Smithová) a zbytek už byl (vlastně kromě Langa) už vyloženě slabší. Dialogy byly ale hodně povedené a celé skoro dvě hodiny jsem se zajímal o dění na scéně. Zvraty byly podány tak nějak chaoticky a mít látku v rukách zkušenější režisér, bylo by pokoukání lepší. I tak ale bylo cítit, že jde o velká témata, silné příběhy a nečekané zvraty. Ale uznávám, že bez Ceny bych hodnotil podobně, jako většina recenzentů.
Posledný denníček (2)
Matrix
Včera jsem si pustil po dost letech Matrix v pořádné kvalitě a bylo rozhodnuto. Uvědomil jsem si, jaké filmy mám nejradši. Filmy s myšlenkou, u kterých se ve mě probudí malý kluk. Z někoho relativně bezvýznamného se stane hrdina, což je přesně to, co od filmů čekám. Sny nahrazují šeď běžného života a to klidně na několik dní (v Matrixu a podobných filmech i na několik týdnů). Takže ne náhodou mám mezi TOP filmy Kick-Ass, Avatar, Hvězdný prach, Nekonečný příběh nebo právě Matrix.