Recenzie (527)
Tancuj Matylda (2023)
Dost dobrý, zvlášť jako "debut". Život postav tu celkem vypadá jako život lidí. A Roden to táhne o patro vejš.
Zóna záujmu (2023)
Film roku 2023. Mám rád Oppenheimera, Barbie, Anatomii i Chudáčky, ale Zóna je nejlepší. Nezestárne.
Duna: Časť druhá (2024)
Díky Sh33va za komentář, který objasňuje, proč je děj filmu tak... podivný.
Sucho (2024)
Rozklížený film, který neustále mate diváka v očekávání, o čem vlastně nakonec bude. O zemědělství ani o dnešních lidech toho moc smysluplného neřekne. Logické lapsy nemá smysl vypočítávat.
Oppenheimer (2023)
Konečně opravdu dobrý film od Nolana.
To sa mi snáď len zdá (2023)
Souboj se společností zmítanou emocemi, pro kterou objektivita viny či neviny už nehraje roli. Z Borgliho možná bude časem nový Lanthimos.
Sparta (2022)
Nejnetypičtější Seidl. Melancholie. Prostor pro přemýšlení o údělu evropských mužů.
Chudiatko (2023)
Asi maximum, co se dá z artu propašovat do mainstreamu. Fér film, který má člověk rád víc proto, jak je roztomilý, než proto, nakolik je hluboký. /// (5. 3. 2024) Napodruhé už víc vadí ty vulgárnější a prvoplánovější vtípky, a hlavně hrozná ukecanost, doslovnost, aby pochopil i ten nejnatvrdlejší z diváků. No, je to daň za globální úspěch. Žena mezitím přečetla předlohu - kromě mnoha změn (manžel skončí jinak, místo černocha Rus) ve filmu skoro absentuje téma socialismu, které v knize řeší několik postav, tady je smrsklé jen do postavy prostitutky, což mi bylo podezřelé už při prvním podívání, jak je to nápadně nevytěžené.
Rebel (2022)
"Akční teologická disputace" (s muzikálovými prvky). Děsivé, perfektní.
Hypnotik (2023)
Béčko, samozřejmě, ale dost solidní :-)