Obľúbené filmy (10)
Vyprážané zelené paradajky (1991)
Smažená zelená rajčata pro mě z nostalgie stále zůstávají asi mým nejoblíbenějším filmem, který zobrazuje skutečný život. Komedie, drama, kriminální zápletka, 4% tématika, prolnutí časových rovin, to vše dokonale zpracováno, pro mě nadčasový film....Musím si ho zase někdy pustit.
Vykúpenie z väznice Shawshank (1994)
Hodnotit tuto filmovou perlu, na jejíž dokonalosti se shodli skoro všichni filmoví diváci světa je naprosto zbytečné...
Amélia z Montmartru (2001)
Film jako je Amélie se podaří tak jednou za pět let, i když Jeanu-Pierre Jeunetovi se to někdy podaří i dříve (http://www.csfd.cz/film/92395-prilis-dlouhe-zasnuby-un-long-dimanche-de-fianailles/ následovaly po 3 letech a http://www.csfd.cz/film/29220-delikatesy-delicatessen/ před Amélií byly taky naprosto jedinečné). O Amélii je zbytečné psát, ta se musí vidět....
Čokoláda (2000)
Film, který je sám jako čokoláda, hnědý, sladký, návykový, mě se asi nepřejí. Dokonalé dílo mého oblíbeného režiséra.
Ôsmy deň (1996)
A osmý den Bůh stvořil George....
Dobrodružství Priscilly, královny pouště (1994)
Priscilla, zazářila v kinech v době totality a naprosto mě vzala, pak jsem ji viděla dabovanou na VHS, trošku to ubralo na dojmu, ale těším se na ní znovu, jen co bude trochu času. Krásný lidský příběh naprosto JINÝ, kdo film viděl, určitě mu zůstane dlouho v hlavě z toho či jiného důvodu (tím myslím i ty hochy, kterým brknul na nějakou strunku a děsně je pobouřil...nebo snad pobouřil i nějaké holky?)
Náuka o snoch (2006)
Antonia (1995)
Jeden z těch mála filmů, které bych si s sebou vzala "na pustý ostrov". Pro kluky to je možná neúnosně feministické, ale pro mě jeden z mých nejoblíbenějších. Holky (i kluci,) vřele doporučuji......................