Posledné recenzie (42)
Svetlo na konci dňa (2019)
Nádherný dokument s citlivou kamerou. Prepája (ne)uveriteľné svedectvo jedného z našich najlepších spisovateľov a mimoriadne ľudskej osobnosti s kreslenou animáciou, ktorá čerpá z rozprávkového sveta, do ktorého toľkokrát zostúpil, či skôr z temných nôr vystúpil.

Nech je svetlo (2019)
V mnohých ohľadoch veľmi dobrý sociálny film od jedného z našich mála pôvodných filmových dokumentaristov a režisérov novej generácie. Vyzdvihol by som Milana Ondríka, ktorý svojou rolou otca držal celý film. Mrzí ma však celkové nepravdivé vykreslenie odľahlejších regiónov Slovenska, akoby u nás boli nejaké alternatívne spoločnosti s polovojenskými organizáciami prepletené s Katolíckou cirkvou, políciou i obcou. Máme Kotlebovcov a ich voličov, ale nie jednoliate separátne územia. Úsilie o výstražné pedagogické posolstvo skrze dosť umelý príbeh a šokujúcu zápletku a opakované zdôrazňovanie homofóbnych predsudkov strháva kvalitu filmu nadol tým, že ešte viac utvrdzuje jednu časť spoločnosti v predsudkoch voči inej. Škoda, že Škop nenatočil sociálnu drámu o slovenskej rodine z Oravy, Gemera či severovýchodného Slovenska, ktorá to napriek problémom nevzdala, a to aj bez zbraní.

Chlapec na bicykli (2011)
Tento film možno interpretovať použitím kľúčových slov Levinasovej filozofie: Senzibilita. Ľahostajnosť. Blízkosť. Odpoveď. Traumatizmus. Zraniteľnosť. Násilie. Ženskosť. Domov. Nezabiješ. Budúcnosť.