Recenzie (248)
Všetci ľudia budú bratia (2023)
Spočiatku pomerne vtipný, ale neskôr nečakane desivý film, ktorý okrem života Dubčeka veľa hovorí aj o dnešnej slovenskej realite.
Pan Auťák a templáři (2023)
Románovú predlohu zbožňujem, ale toto s ňou nemá skoro nič spoločné. Napriek tomu ide o fajn letný dobrodružný príbeh z nášho kúta Európy. Priznajme si, že doma by sme také niečo nenatočili a tešme sa, že Poliaci vedia točiť filmy a ešte to aj vyzerá pozerateľne.
Morava, rieka bez hraníc (2023) (TV film)
Tomáš Hulík natočil ďalší pekný dokumentárny film o našej prírode. Rieka Morava a jej okolie sú mu blízke a z diela cítiť, že sa filmár pohyboval takpovediac "doma". Dokument prináša krásne natočené a často unikátne zábery na divokú prírodu, doplnené fundovaným komentárom z pera autora - prírodovedca.
Príbeh dynastie Chatama Sofera (2023) (TV film)
Ďakujem pánovi Martinovi Mózerovi za tento vynikajúci a vzácny dokument o osobnosti Bratislavy, svetového významu Chatamovi Soferovi. Film je neskutočne obohacujúci a snáď si nájde cestu k čo najširšiemu spektru divákov a najmä mládeže, aby sa dozvedeli o dnes už takmer zabudnutej židovskej histórii Bratislavy - Pressburgu a jej osobnostiach. Dokument obsahuje vzácne historické zábery na starú Bratislavu a ničenie jej židovských pamiatok. Človeku ostane veľmi smutno, ale je dôležité, že vznikajú takéto filmy o koreňoch hlavného mesta Slovenska Bratislave, či kedysi Prešporku, v ktorom Židia vždy zohrávali významnú úlohu.
Volha - TEL-EVÍZE (2023) (epizóda)
Už to viac nie je komédia a začína ísť o pekne drsný príbeh. Výborné!
Volha - HULIZA (2023) (epizóda)
Čím ďalej, tým lepšie!
Derek (2013) (seriál)
Pre mňa najlepšia vec od Gervaisa. Vtipné a neskutočne ľudské. Skvost, ktorý troch neprávom ostáva v tieni ostatnej Gervaisovej tvorby. Aj po druhom videní plný počet hviezd.
Invalid (2023)
Naposledy som sa na slovenskom filme takto bavil.... vlastne asi nikdy. A keď nad tým premýšľam, tak Invalid je najzábavnejší film, aký som videl za posledné roky. Nejde o žiadne umenie, ale natočený je skutočne dobre. Nemá jediný moment, ktorý by mi vadil. Nečakal som, že na Slovensku sa raz podarí nakrútiť niečo, čomu dám z fleku 5*, ale stalo sa. Gratulujem tvorcom. Gregor Hološka a Zdeněk Godla by spolu ešte mohli pred kamerou objaviť, neskutočná dvojica!
Docent - Presso s mliekom (2023) (epizóda)
Na záver druhého dielu bolo konečne cítiť, kto sériu režíruje!
Docent - Vražda v lese (2023) (epizóda)
Nadpriemerná kriminálka s hviezdnym obsadením. Teším sa na ďalší diel.