Posledné recenzie (55)
Duna: Časť druhá (2024)
Co k tomu dodat…
Bastard (2023)
Film - hořký, Mads - vynikající, Dánsko - impozantní, severský western? - hodně povedený. Bramborová kolonizace dánského vřesoviště, kde horko těžko vyroste něco k jídlu, v hlavní roli s vysloužilým kapitánem (a zásilkou brambor z Německa) stojícím proti zlovůli lokálního barona. Moc fajný film na zimní období a ještě víc v porovnání s tuzemskou produkcí. Časem možná za 5*
Prelet nad kukučím hniezdom (1975)
Konformita versus neochota se podvolit, chcete-li nonkonformita. Mezi vším možným pseudointelektuálním filmovým odpadem se najde nemnoho dobrých, intelektuálně hodnotných filmů. Poté přichází až smutně malá sorta, která není ani jedním - zkrátka je něco víc. Přelet nad kukaččím hnízdem je neuvěřitelný film, smutný a veselý zároveň, plný naděje i beznaděje. A také, a to primárně, má nejen své speciální místo ve filmové historii, ale i místo v mém srdci.