Obľúbené filmy (10)
Pád Tretej ríše (2004)
Zbaľ prachy a vypadni! (1998)
Lev v zime (1968)
Becket (1964)
Dokonalé, dechberoucí. 100%
Carnage (2011)
Jeden byt, čtyři herci, Walter, kýbl a flaška whisky. Zprvu srážka dvou výchovných světů pramenící ze sociálního zařazení, pak soutěž o větší svaly a nakonec chlapi proti ženskejm. A těch rovin by se určitě našlo daleko víc, ale pro mě byly tyhle tři zásadní. Neuvěřitelně nekorektně pravdivá záležitost. Pro mě za 100%.
Requiem za sen (2000)
Nikdy se mnou nic takhle nezamávalo.
Bílá paní (1965)
Naprosto úžasná duchařsko-politická satira. Děkuju bohům, že jsem v týhle šílený době nemusel prožít většinu života. Bek, kterej vybafne na Bílou paní "Občanský průkaz." mě vždycky spolehlivě dostane.
Obvinený (2011)
Tak tohle je síla. Ta arogance ze strany policie i vyšetřujícího soudce byla natolik sugestivní, že jsem měl sto chutí skočit do obrazovky, pořezat jim ksichty, vyrvat ohryzky a rozšlapat je do jedný krvavý kaše. Doufám, že se za to, jak dokázali několika lidem totálně posrat život, budou až do skonání věků smažit v pekle. A jakoby příběh Marecauxe a spol. nebyl už dost tragický a k vzteku, vyšperkují to tvůrci na konci dodatkem, že soudce Burgaud, tedy zmrd, který to všechno zkurvil, dostal v roce 2009 důtku. Ty vole důtku! Málokterý národ mě dokáže nasrat tak, jako žabožrouti, ale tentokrát maj za to výjimečných 1000%.
Sicario: Nájomný zabijak (2015)
Wow!!! Nekompromisní nátěr nacpaný skvělými herci, výbornou akcí a vypiplanými detaily. Villeneuve zatím ve všech svých filmech dokázal, že umí nudit. Někdy více, jindy méně, ale pokaždé se našly chvíle, u kterých si člověk kousal nehty. Tady ale ne. Všechno tu bylo s chirurgickou přesností uloženo na svém místě a sešito do geniálního celku. Nic nepřebývalo, nic nescházelo. Některé sekvence, jako třeba jízda kolony Juarézem, patří k tomu nejlepšímu, co jsem kdy viděl a to nejen v rámci žánru. Podle mě zatím jasný adept na Oskara, ačkoliv vzhledem k trendům posledních let pochybuji, že si film nějakou ze sošek odveze. Pro mě je ale Sicario jednoznačně největší filmovou událostí roku a možná i posledních několika let. 100%