Posledné recenzie (161)
Domek z karet (2013) (seriál)
Cieľom politiky je získať moc. Ohýbanie zákonov, vyhrážanie, manipulácia, intrigy, to sú len nástroje, ako tento cieľ dosiahnuť. “Domček z kariet” veľmi dobre zachytáva “dravú” povahu hlavne americkej (určite aj iných krajín) politiky a cestu za mocou, do Bieleho domu. V prvom rade sa jedná o konverzačku, no akcie tiež nie je málo. Kvalitný scenár ide ruka v ruke s charizmatickým, ale idesivým a chladným hereckým ansámblom, na čele s Kevinom Spaceym. O kvalitách sa nedá polemizovať, veď seriál nás všetkých presvedčil, že Francis Underwood je správny kandidát na prezidenta a to, že je vrah, klamár a, s prepáčením hajzel, mu každý odpustíme… Tempo je pomalšie, po dlhšej dobe začína byť trochu monotónne a práve vtedy prídu nečakané zvraty. Dramatický pohľad na americkú demokraciu (vo chvíli, keď zrovna nevypúšťa bomby, potažmo neprináša slobodu a mier v mene svojich záujmov v cudzej krajine…) a spôsoby vedenia kampane. búranie 4. steny bol skvelý nápad, urobilo to seriál unikátnejším a hlavne osobitnejším. 6 sériu nepozerajte, nemá zmysel a je to totálna sračka.
Domek z karet - 66. kapitola (2018) (epizóda)
Smutné, ako sa všetko pokazilo odchodom Spaceyho. Ani silu nemám na to, aby som dopozeral túto epizódu, nie to sériu.
Oliver Twist (2005)
Jednoduchá, nenáročná a ľahká oddychovka na večer, ktorá zabaví, ak vôbec, iba čitateľov a fanúšikov Charlesa Dickensa. Oliver Twist je chudobný chlapec žijúci v Londýne v 19. storočí. Oliver osirel v rannom veku a teraz žije v chudobinci. Pre zlé podmienky radšej utečie. Spozná sa s kapsármi Faginom a Dodgerom. Sú ale skutočne takí priateľskí ako sa tvária…? Príbeh vo svojej dobe určite rezonoval v spoločnosti viac pre svoju snahu poukázať na spoločenské problémy, no teraz tá cielená katarzia a napínavosť veľmi nefunguje. Snímok je nudný (až posledných 15 minút začne byť reálne zaujímavých, čo už je avšak neskoro), až trápny a je to jedno veľké klišé. Ani herecké obsadenie, obzvlášť držiteľ oscara, Ben Kingsley, nedokázal potiahnuť zdĺhavý a nedotiahnutý scenár. Čo musím pochváliť, resp. čo sa mi páčilo, sú kostýmy a kulisy. Vyzerajú dôveryhodne a dojem hnusného mesta a stále rozdelenú spoločnosť, a povrchnú vyššiu vrstvu počas industriálnej revolúcie zachytávajú uveriteľne. Ani oscarový režisér Roman Polanski, žiaľ, nedokázal vo mne vzbudiť záujem v Dickensovo dielo. Holt, nedá sa zavďačiť každému I guess. Ak nečakáte emočne silný príbeh, máte radi Dickensove príbehy, toto filmové spracovanie pravdepodobne oceníte. Neda mi to, ale, odporučiť skôr verziu z 1948.