Recenzie (144)
Normálny autistický film (2016)
Když jsem se potkala s některými autisty (spolupracující se sdružením Adventor), tak jsem si uvědomila, jak je tento film ve všem přesný a trefný. Protagonisté snímku jsou velmi vhodně vybráni jako jednotlivé prototypy aspergerů a tento dokument je opravdu velmi záslužný. Výborné téma pro Janka. Je hezké a vzácené vidět, že i dokument může být FILM s velkým F.
Obrazy, pohádky a sny (2017) (TV film)
Našla jsem tento dokument na youtube: https://www.youtube.com/watch?v=y0C1B-56onk Není to ještě úplně profi dokument, režijně a dramaturgicky je to místy je to trochu kostrbaté, ale umělec Šlechta je velmi zajímavá a zábavná osoba. Pro mne zcela neznámá osobnost, takový tichý blázen, nicméně opravdový umělec z dávné doby.
Waldorfská škola (2019) (TV film)
Jelikož se mí přátelé začali zajímat o Waldorfské školství, shlédla jsem dokument podruhé po několika letech a nezaujal mne tolik, jako při prvním shlédnutí. Obsahově je to užitečné dílko, ale chtělo by to možná jiné zpracování. Vstupy moderátorky mi přišly příliš publicistické a některé rozhovory působily velmi amatérsky. Zvláště po zvukové stránce.
Za Mozartem s Lukášem Klánským (2021) (koncert)
Je vidět, že to není úplně špičkově natočené a jako třeba "Hudební návštěvy", ale předpokládám, že to vzniklo z kovidové nouze. Asi bylo v sále nesnesitelné horko a na Klánském je vidět, že na place chyběla maskérka. Hudebně je to ovšem hodně dobrý!
Někdo to rád Bezruč (2021) (TV film)
Skvělý dokument o divadle, které nemám šanci vidět naživo tak často, jak bych chtěla. Vždycky mám radost, když se do dokumentu vejde i trocha humoru a má nějaké originální vyprávění. Janek se uměl na ostravské divadelníky skvěle naladit.
Všechno dobře dopadne (2022)
Miroslav Janek patří mezi mé nejoblíbenější dokumentaristy. Konečně jsem si udělala čas na tento film a musím uznat, že Janek dokáže výborně zpracovat prakticky každé téma. Ke sledování tohoto dokumentu je potřeba trpělivost a musíte být na to správně naladěni. Svým způsobem je to "veliké filmové vyprávění".
Nová hračka (2022)
Není to tak dobré, jako originál a herecké výkony se v lecčem liší od svých pravzorů. Když od toho člověk odhlédne, uvědomí si, že i tento skoro půl století starý text má co říci i dnešnímu publiku. Ať žije Francis Veber.
Desatero podle Ringa (2023) (TV film)
Ringo Čech mi nebyl nikdy moc sympatický a rozhodně ho nepovažuji za malíře. Některé epizody v dokumentu však měly něco do sebe a ani filmařsky nebyl dokument odbytý.
Metóda Markovič: Hojer (2024) (seriál)
Opravdu nevídaný seriál! Skvělý scénář, úžasné herecké výkony a naprosto promyšlené vedení herců. Z Petra Uhlíka jde opravdu strach a Lněnička je ve své roli vyšetřovatele skvostný. Vedle případů prvního oddělení je to pro mne nejlepší seriál za Deset let.
Nikdy nehovor nikdy (2023)
Místy je to docela vtipné, ale neseděla mi tam ta Tereza Kostková. Mám ji raději v roli modeátorky. Radost mi udělali ale jiní herci, např. Holišová a Tomicová. Chtělo by to ale větší tempo a trochu propracovanější scénář.