Recenzie (2 035)
Chlapčenstvo (2014)
Vau, no zatiaľ teda jasný favorit filmového festivalu Cinematik 2014. Žiadne hluché miesta, žiadne natiahnuté pasáže. Boyhood je jasným príkladom toho, že v jednoduchosti je krása. Naozaj sa nejedná o žiaden geniálne premyslený, zložitý, filozofický príbeh o živote, naopak, len bežné dospievanie mladého chalana, natáčané dlhých 12 rokov (ale iba 45 natáčacích dní). Po dlhých troch mesiacoch dávam nejakému filmu bez váhania plný počet hviezd. P.S. som skutočne rád, že z Linklaterovho snímku srší pozitívna atmosféra a nesnažil sa z Chlapčenstva urobiť nejaký dramatický doják (vôbec nechápem pomovu túžbu aby sa hlavná postava oduševnene zamilovala alebo jej zomrel niekto blízky.. wtf). P.S.S. 166 minút? Really?! Tomu sa vôbec nechce veriť!
Tom na farme (2013)
Klasický, festivalový snímok (v dobrom myslené). Netradičný, málo predvídateľný, miestami ťažko pochopiteľný a hlavne po záverečných titulkoch premýšľate nad filmom ako celkom. Najväčším plusom je však mimoriadne hutná atmosféra. S Dolanom som sa určite nestretol posledný krát.
Upír z Feratu (1981)
Hororové? Až na hudobný podmaz vôbec nie. Komediálne? Možno neplánovane, možno áno, ale žáner komédie mi v mnohých scénach sedel viac než sci-ifi horor. Príčinou bude asi už dávnejšie spomínaná cenzúra filmu, ale nevadí, celkom mi to takto vyhovovalo.
Supernova (2014)
Podľa mňa sme všetci len nepochopili genialitu a nadčasové zmýšľanie pána režiséra. Hlavná postava bola natoľko znudená malomestským prostredím, v ktorom sa nič nedeje, že na nás prostredníctvom filmu tú nudu autenticky previedla.
Darca (2014)
Niečo medzi tromi až štyrmi, 70-75% by bolo imho vyhovujúce. Story podobného zamerania už dôverne poznáme, Darca mi v mnohom pripomenul skvelý Equilibrium, len v "tak trochu" menej akčnej forme. Dôvod prečo znížiť hodnotenie vidím hneď v niekoľkých do očí bijúcich nelogičností a nedoťaženosť celého snímku ako celku, pričom ma najviac irituje záverečné fiasko (spoiler.. prejdenie xxx kilometrov s batoľaťom bez akýchkoľvek zásob a samotné vyriešenie problému navrátením pamäte všetkým ľudom v bunke tým, že hlavný hrdina prejde - náhodne pohodenými sánkami! - cez akúsi pomyselnú, neviditeľnú bránu.. wtf? koniec spoileru). Ale mimo týchto nedostatkov som sa vážne dobre bavil, občasne som sa dokonca cítil aj dojatý aááá.. Odeya Rush je kočka.
Vnútri Llewyna Davisa (2013)
A zas budem popri plných hodnoteniach vyčnievať z davu. Inside Llewyn Davis nie je nudný film, dokonca som sa pár krát zasmial a záver ma prinútil ťažko dumať nad tým, jak moc ho to nakopanie do brucha muselo vlastne bolieť, ale to je asi tak všetko, čo vo mne po premietaní zostalo. Žiadne hlboké pocity, žiadne nadchýnanie nad úžasnými dialógmi ospevovaných bratov Coenovcov, proste nič..
Temný prípad (2014) (seriál)
Prvotriedne herecké výkony McConaugheyho a Harrelsona, parádna atmosféra, kopa napätia, výborná hlavná i vedľajšia dejová línia, prepracované a netradične poňaté charaktery kľúčových postáv, ktorých vývoj vás po celých 8. dieloch prvej sezóny baví sledovať. Jediným mínusom je pre mňa miestami možno až prílišná zložitosť vyšetrovania, priznávam, že som čas od času v komplexnosti prípadu tápal a niektoré menšie súvislosti mi už po pár častiach unikali, but... fuck it, ako by povedal Rust Cohle. 1.séria 95%
Ako vycvičiť draka 2 (2014)
V podstate súhlasim s Cervenakom, klasické pokračovanie, ktoré je viac menej kópiou prvej časti, využíva silné stránky jednotky (roztomilé poňatie, dobrá grafika), opakuje jej chyby (klišé príbeh) a neprináša nič nové.
Hrôza v Connecticute (2009)
Typicky otrepaný príbeh "domu hrôzy", ktorý neprináša nič nové, navyše ani ústredné postavy nevedia diváka čímkoľvek zaujať, čiže to budú dve hviezdy takpovediac z ľútosti a z dôvodu, že na jedno zhliadnutie vám z toho očné viečka predsa neodpadnu.
Občiansky preukaz (2010)
Neradím sa medzi pamätníkov, nemôžem posudzovať čo vo filme bolo a čo nebolo presne také aké si daná doba zažila. Viem len dve veci. Viem, že som sa výborne bavil a viem, že mi na základke chýbala učiteľka ako Lenka Pivonková.