Recenzie (400)
Still: Příběh Michaela J. Foxe (2023)
Extremely moving (pun intended.. and stolen).
Pozůstalí (2014) (seriál)
Totální psycho-sociální mind-fuck záležítost. A ten konec! A ten Justin!
Matrix (1999)
Tak nějak nevím, co sem napsat protože Matrix je vlastně o všem. Knock, knock!
Joseph Campbell a Síla mýtu (1988) (seriál)
K tomuto zapomenutému pokladu mě nedávno přivedla recenze Toma Robbinse (uvedená ve sbírce Wild Ducks Flying Backward) a jsem mu za ni neskonale vděčen, stejně jako za veškerou jeho geniální prózu. Campbell je charizmatický a zanícený vypravěč a o výstupech svého letitého bádání zde hovoří s odzbrojující lehkostí moudrého guru. Každé z témat, o kterých je řeč, se přímo i nepřímo dotýká našeho každodenního života a svým způsobem napovídá, jakou cestou se vydat či nevydat pro jeho smysluplné naplnění - jako ostatně každý mýtus. Dílo Josepha Cambella si teď na tento popud postupně nastudovávám a získávám dojem, že kdybychom každý aspoň na chvíli spatřili svět jeho očima, s jeho pokorným smyslem pro odstup a nadhled při hledání souvislostí, náš svět by byl o tolik lepším místem. Proto Sílu mýtu vřele doporučuji.
Terminátor (1984)
Neuvěřitelné, jakou sílu se podařilo vštěpit takto komornímu příběhu a jakou podívanou sesmolit za pár peněz z několika modýlků, kouře a alobalu. Slušelo by se konečně spíchnout režisérskou verzi z vystřižených scén, které nejen prohlubují vztah ústřední dvojice a Kylovi dávají zakusit muka lechtání, ale transformují celý film ze zoufalé utíkačky v odhodlaný boj za budoucnost.
James Bond: Quantum of Solace (2008)
Quantum mi k srdci přirostlo asi až na třetí pokus, ale přece. Casino Royale nasadilo laťku opravdu vysoko a bylo by skoro naivní očekávat, že se ji podaří hned po dvou letech suverénně přeskočit. Nedotažený a lehce chaotický scénář s hromadou akce a explozí mi trochu připomíná Brosnanovky, proti kterým obecně nemám dišputát, takže za mě se tady vlastně nic zlého nestalo. Kamera, střih i score jsou opět bez chybky, a ten ikonický záběr padající kamerou v rekonstruovaném kostele zařazuji do svého osobního zlatého fondu akčního vizuálu.
Halloween zabíja (2021)
Tuto sezónní instalaci budu raději považovat za průměrný recap pro nezasvěcené a nezbytnou výplň pro Halloweenu chtivé.. a coby přívrženec té druhé skupiny budu doufat, že Halloween Ends vše napraví a ságu rozumně zakončí. A že Laurie pro tuto příležitost zase vyleze z postele.
The Suicide Squad: Samovražedná misia (2021)
V tomto případě by se hodila možnost hodnotit jednou hóóódně velikou hvězdičkou..
U Zlatej rukavičky (2019)
Výlet až na nejzoufalejší dno naší choré společnosti. Smekám před dokonalou výpravou, maskami (mrkni na web jaký je Jonas Dassler po tím vším kunďák) a hereckými výkony všech na plátně, zoufalých žen pak obzvláště.
Bohemian Rhapsody (2018)
The time has come.. for you to lip-sync.. for.. your.. Oscar!