Posledné recenzie (14)
Stranger Things (2016) (seriál)
hustá atmosféra ale zároveň i trocha nostalgie (osmdesátá léta). Rozhodně to lepší z hromady seriálů, normálně si pouštím sériály na zabití nudy a kolikrát pořádně nesleduju, tohle jsem ale hltal díl za dílem.
Splnený sen (2009)
velice silný příběh k zamyšlení, chvílemi smutné, chvílemi naopak veselé, Sandra Bullock si Oscara zasloužila právem
Interstellar (2014)
Ze začátku hodně dobré, ke konci trochu zmatený střih, neustálé přeskakování sem a tam. Pár fyzikálních nesmyslů to taky dost kazilo. Ne nemyslím ty teorie o "dírách" a časoprostoru, to se vymyká mému chápání. Mám namysli nesmysl typu, že malým raketoplánem (či co to bylo) zastaví padající vesmírnou stanici těsně nad povrchem té mrazivé planety a pak s ní odletí zpět do vesmíru, čož popírá gravitaci (která tam byla, protože jinak by to nepadalo). Nebo měli tak zázračně superultra výkonné motory a super ultra pevnou loď? Prostě jasná blbost i pro žáká 7 třídy ZŠ. Každopádně zajímavé téma, další z filmů, který donutí ty přemýšlivé zamyslet se nad budoucností Země a nad relativitou času a prostoru. Zajímavé je i klišé/dilema, zda obětovat svůj život (nebo i rodinu) pro záchranu lidstva - Matt Damon to nějak nedal :-). Mimochodem ty prašné bouře a útěk lidí "někam" ve mě evokovali "dust bowls" z třicátých let minulého století v USA (Texas, Oklahoma, New Mexico, Kansas), kdy "Okies" hledali štěstí v Californii (viz The Grapes of Wrath). První co mě napadlo, když jsem vyděl ty rozhovory s "důchodci" bylo, že mluví právě o tom.