Posledné recenzie (113)
Adela ešte nevečerala (1978)
“To chce čerstvý vzduch, čepovanou plzeň a bude zase dobře.” ♡
Vôňa ženy (1992)
První půlka celkem slušná jízda s notnou dávkou velkých životních mouder. Bavil jsem se dobře. Druhá půlka hrozně ubere na tempu, sklouzne k přehnanýmu sentimentu s vygradováním ve zcela patetickým a-lá soudním procesu. Hmhm.
Teritórium (2022)
Dějová linka v podstatě stejná jak v Avataroj. Ovšem tohle je realita. A o to to je smutnější. Indiáni zde nebojují za použití luků a šípů (i když mají je u sebe), nýbrž překvapivě si pomáhají moderními technologiemi (kamery a drony), aby odhalili vetřelce a ukázali světu, jak se věci ve skutečnosti mají. Dokument se snaží nabízet pohled a motivace všech zúčastněných stran v konfliktu. Jsou to ale kolonisti a dřevorubci, z jejichž řečí je mi špatně. Nejčastěji se odvolávájí na bibli a na to, že jiné (západní) země si svou půdu taky vydobily, tak proč by nemohli oni. Jako ano, svým způsobem se je člověk snaží i pochopit, ale prostě už přišli se svými nároky s křížkem po funuse. V dnešní době, kdy se ženeme do klimatické sebezáhuby, jsou taková tvrzení a motivace krátkozraká. Je mi z toho fakt smutno. Všechny ty záběry vykácených a vypálených pralesů. Evropa kdysi taky byla jeden velký les, ale to přece neznamená, že můžeme udělat to samé amazonským pralesům v současnosti. Tam prostě nejde najít rovnítko.