Obľúbené filmy (10)
Brazil (1985)
Brazil zraje a jeho "absurdita" se pomalu stává každodenní realitou. První shlédnutí v brněnském kině Art mi vystřelilo mozek z hlavy a lebka se ještě pořád nezacelila. Unikl jsem.
Lovec jeleňov (1978)
Nejlepší film o válce ve Vietnamu a to asi proto, že ani tak není o válce jako spíš o tom, co dělá s lidmi. Herecká trojice je skvělá a stavba filmu by se dala vyučovat.
Unavení slnkom (1994)
V spálni (2001)
2001: Vesmírna odysea (1968)
Takové filmy se už netočí a točit nebudou. Ne proto, že se kinematografie vyvinula, ale protože už nikdo nechce přemítat nad obsahem jednoho jediného záběru, nad vytříbeným dialogem, nad atmosférou, ve které čas plyne tak pomalu. Člověk, batole ve vesmíru, které se musí ještě hodně učit.
Stalker (1979)
Siedma pečať (1957)
Občan Kane (1941)
Stratený v La Mancha (2002)
Čata (1986)
Výtečný válečný film. Rozohněná protiválečná agitka, která má své místo i opodstatnění. Myslím, že pro většinu z nás tady na ČSFD je "vietnamské peklo" a "trauma z Vietnamu" dost vzdálená věc, ale díky Četě to vnímáme, jakoby tam byli naši vlastní tátové.