Recenzie (2 426)
O sirotkovi z Radhoště (1996) (TV film)
Ponurá temná pohádka na motivy jedné z nejslavnějších Valašských lidových pověstí. Ludvík Ráža prostě takovéhle filmy uměl. Petr Hapka napsal jednoduše vynikající hudbu, Michal Dlouhý je sympatický, Jitka Schneiderová moc krásná a Karel Roden v roli černokněžníka nezklame nikdy. 65%.
O Nesytovi (1994) (TV film)
Což o to, pohádková atmosféra tam je a Linda Rybová je nádherná, ovšem Martin Zounar chvílemi příliš přehrává, Jiří Schmitzer je naprosto nevhodně obsazen a ostatní herci jsou zde pouze na skok (nevýrazný skok). Ale i tak neškodí. 40%.
Český Honza (2007) (TV film)
S původní pohádkou to má pramálo společného. Rádobypohádkový paskvil s uječeným králem, nevzhlednou princeznou a toporným Honzou. Snad jen ten Zdeněk Junák coby výběrčí za něco stál. Jinak tohle se musí zdát hloupé snad i předškolním dětem. 20%.
Maléry pána účtovníka (1980)
Dobré gagy se sice najdou, ovšem série komedií s tímto pánem mi nikdy k srdci nepřirostla. 50%.
Jack Rozparovač (1988) (TV film)
V první řadě je mi velice sympatické, že se tvůrci vyvarovali hororového zpracování a příběh pojali jako detektivku. Zároveň se vyhli jakýmkoli gore scénám a dali přednost decentním, ale i tak velice účinným, náznakům. Atmosféra viktoriánské Anglie je dokonalá - pouliční shon s kameloty na nárožích, špinavé putyky či strašidelné temné uličky. Michael Caine se role charismatického inspektora Aberlinea zhostil na výbornou (jedna z jeho nej rolí) a Lewis Collins mu zdatně sekunduje (je zajímavé jej vidět také někde jinde než v Profesionálech). Navíc jsem nezaznamenal jediné hluché místo a díky bezchybné kameramanské a režisérské práci jsem po celou dobu z obrazovky nespustil oči (pokaždé, když kočí otevřel vrata, přeběhl mi mráz po hřbetě). Nemám co bych vytkl. 100%.
Zardoz (1974)
Mám rád divné a ujeté filmy, ale tohle už je nad rámec. Seana Conneryho v teploušských červených bikinách s copem alá Milan Knížák prostě nemusím. A k tomu je to navíc hrozná nuda. 20%.
Alžbeta (1998)
V posledních letech má díky konzumním divákům, ládujícím se popcornem a kochajícím se krvavými bitevními scénami, málo kdo odvahu natočit historický film v podobě konverzačního dramatu. Ale výjimky potvrzují pravidlo. Po historické stránce se objeví několik znatelných posunů (Alžběta seděla ve vězení asi rok a půl a ve filmu to vypadá, jako by tam byla přes noc), ovšem jmenujte mi něco stoprocentně historicky věrného!? Shekhar Kapur si s vizuelní stránkou skutečně vyhrál (záběr zezhora na trojici upalovaných připomíná pentagram, osudná bitva ve Skotsku je zobrazena jako pole s haldou mrtvých) a kostýmy jsou rovněž perfektní. No a abych nezapomněl, v první řadě Královnu Alžbětu tvoří herecké výkony Cate Blanchett (krom toho jí to moc sluší), či (možná hlavně) Christophera Ecclestona coby arogantního vévody z Norfolku. Po nějakém čase příjemné překvapení v podobě skvělého historického dramatu. 85%.
Návrat Bieleho tesáka (1974)
Oproti prvnímu dílu Lucio Fulci ještě více přitvrdil. Přibylo akce a mrtvol, trochu ubyl děj. Ovšem díky stále silnému hereckému obsazení a závěrečnému závodu na saních (který silně evokuje závod vozatajů v "Ben Hurovi") to na těch 75% stejně vyleze.
Django znovu útočí (1987)
Začnu trochu expresivně - viděl jsem hada srát, žábu mlátit pěstí do skály, medvěda zpívat internacionálu, ale aby z Djanga udělali Ramba, o tom se mi ani nesnilo!!! A rakev je málo, co rovnou místo ní pohřebák !? A se týče akčních scén? Režisér se nejspíš inspiroval "Mužem z Acapulca", jenom nepochopil, že jde o parodii. Ztráta času, za Franca Nera 15%.
Únos áut (1980)
Film, určený pro jasnou cílovou diváckou skupinu - nostalgiky a staromilce, ujíždějící na produktech zlatého věku automobilismu. Ostatním to nic neřekne. 65%.