Obľúbené seriály (10)
Profesionáli (1977)
Bodie, Doyle a Cowley. Jména která vešla do dějin seriálů. "Profesionálové" se staly krátce po uvedení kultem, a to zcela po právu. Každý díl má totiž akční, konverzační a oddechové scény tak sehrané, že žádná složka není krátka, nebo naopak dlouhá. Akční scény jsou skutečně akční a oddechové vtipné. Klasika, na kterou nedám dopustit.
Hospoda (1996)
Vynikající zábavný seriál. Pravda, z uměleckého hlediska to není nic moc, ale ani nemělo být. Důležité jsou fórky, hlášky, řeči a změť opravdových hospodských figurek. A herecké obsazení je taktéž ukázkové. Herci své role výtečně podali, i když někteří z nich do hospody vůbec nechodí. Z postav mám nejradši Babulu, potom Nováka a Jardu Duška. Příjemným občasným elementem je děda Horáček. Nejlepší díly: Fotbal, Zájezd, Šejdrista, Píchačky, Reklama a Záskok. Nejlepší novácký seriál a jeden z nejlepších českých porevolučních seriálů.
Chalupári (1975)
Výborná seriálová klasika. Na svoji tobu bylo unikum natočit seriál s anbsencí jakékoli propagandy a ideologie. A povedlo se. V seriálu jsou také výborné hlášky hlavně od pánů Jiřího Sováka, Josefa Kemra a Josefa Hlinomaze. Všechny díly jsou výborné, ale mě se nejvíce líbil díl Romeo z autobusu.
Hotel Fawlty Towers (1975)
Johna Cleese jsem měl vždycky z Monty Pythonů nejradši. Mnoho toho nenamluvil, ale když něco řekl, stálo to za to (Shut up!). Až jsem na ČT2 objevil legendární sitcom "Hotýlek", bavil se a zíral. Každá epizoda je nabitá neskutečným množstvím humoru a kreace Johna Cleese jsou prostě fantastické.
Hříšní lidé města pražského (1968)
Jedinečný detektivní seriál ze staré Prahy. Už jen úvodní výstřel "do diváků" a nezapomenutelná melodie Zdeňka Lišky je kultovní. A co teprve mordparta ze štyrky, pánové Bouše, Brůžek a Mrázek pod vedením laskavého i drsného rady Vacátka? To jsou nezapomenutelné ikony českého filmu a seriálové tvorby. U dílu Kaprova smrt se zasmějete, u dílu, kdy Mrázek vyšetřuje na dráze starý případ vraždy zase pořádně zamrazí, prostě jedinečná podívaná.
Haló, haló! (1982)
Jedna z nejgeniálnějších a nejhumornějších věcí, která byla kdy pro televizi vytvořena. Bohužel díky nepříhodnému vysílacímu času by pro mne každý viděný díl spíše svátkem. Díky vynálezu jménem DVD se to snažím napravit. 100%.
Lietajúci cirkus Montyho Pythona (1969)
Do pouhých třiceti minut jednotlivých dílů Pythoni doslova narvali tolik srandy, obrazového i slovního humoru, satiry, parodie a všeho co má společného se zábavou, že lecjaká celovečerní komedie by si o tom mohla nechat zdát.
Marco Polo (1982)
Už jako malé děcko jsem si tenhle seriál zamiloval. Vždycky mě dokáže uhranout na neskutečná atmosféra dálek, moří a vzdálených civilizací, vzbuzující touhu někam vycestovat. Bohatá výprava a malebná kamera se naprosto vymikají seriálovým standartům a hudba mistra Moricconeho je magická (po TNZ jeho nejsilnější skladba). Seriál plný děje, seznamování diváka s životem a obyčeji dalekých kultur a nepřeberného množství silných scén (obzvlášt jeho vrchol). Něco takovéhleho se dnes už netočí.
Jistě, pane ministře (1980)
Sžíravá satira okořeněná snad tím nejbritštějším humorem, který jsem kdy viděl a slyšel. Každý díl je pečlivě napsán a připadá mi jako takové malé divadelní představení. Herecký koncert tří herců za podpory tří našich vynikajících dabérů. Paul Eddington je naivka a idealista, Nigel Hawthorne je liška podšitá a slizoun až na půdu, ale i tak sympaťák a Derek Fowlds je přelétavý podržtaška, který je s každým a zároveň proti všem. Nadčasový seriál s humorem vonícím po fish and chips, který potvrzuje pouze jedno - od doby jeho vzniku se nezměnilo lautr nic.
Krok za krokom (1991)
I když poslední série (bez Codyho) za moc nestály, stejně je to nejspíš nejlepší americký rodinný sitcom, jaký jsem viděl. Výborný dabing ČT (především dokonalý Pavel Zedníček a Filip Jančík) je už prostě jeho neodmyslitelnou součástí. Kouďák a Frank jsou maxiborci.