Posledné recenzie (19)
Horká kaše (1988)
Ufff.... kdo nezažil, nepochopí (sám jsem ve filmu jako věrný návštěvník Barči koncem 80. let ve filmu statoval, naštěstí v davu a nejsem tam vidět - ale zaplaceno a párek jsem dostal). Ano, vidět heavy metalovou kapelu byl v socialistickém marasmu stejný šok jako potkat žida v arabském hammamu. Nicméně to co bylo mělo být pro film důležité - tedy dějová linka - je zde strašně schematické, byť to asi bylo míněno původně dobře. Ukázat že heavy metalová mládež je vlastně fajn - a že zmetci můžou klidně nosit disko oblečení a mít bohaté papínky - byl sice dobrý úmysl, ale prostě nevyšel. Navíc: některé postavy jsou zde úplně zbytečné a nesmyslně nadbytečné (nejvíc mladá heavymetalová maminka, která je zde jako deus ex machina). Některých herců je v tomto filmu vyloženě škoda. Hvězdičku dávám za věrné zobrazení doby a prostředí. P.S. Pro mě nejhorší moment filmu: Rozhovor matky s dcerou: "a co ty si vlastně myslíš o těch heavy-metalistech" ?
Sníh (2008)
Nedokážu říci přesně proč, ale pro mě to byl naopak jasný vítěz Febiofestu 2009 který zářil svojí lidskostí a uvěřitelností nad ostatními snímky a kterému šlapal jen mírně na paty Král Ping-Pongu. Pár faktorů bych po delším přemýšlení našel: hutné, komorní vyprávění, kamera místy jak v nejlepších Tarkovského filmech, marasmus ze kterého se hrdinky dostávají pomalu ale jistě, jen decentní happy end a úžasné vykreslení každodenních rituálů bosenské muslimské komunity. Je zajímavé že trikově podařený Čarlston za Ognjenku u kterého jsem očekával že mě zaujme neměl ani z poloviny tak silný příběh. Přesto na Febiofestu jednoznačně vedla "balkánská sekce".
Král ping-pongu (2008)
Pro mě to byl na Febiofestu jeden z posledních soutěžních filmů na který jsem šel už předem s odporem vůči tématu, ale jeho naturalistické zpracování a hutný děj mě dostaly. Silně doporučuji, vyjímečná sonda do života teenagerů.