Reklama

Reklama

Najsledovanejšie žánre / typy / pôvody

  • Komédia
  • Dráma
  • Animovaný
  • Krimi
  • Publicistický

Recenzie (34)

plagát

Bob Marley: One Love (2024) 

Škoda, že bol Jamajčan. Keby Jamajčan nebol, možno by si tvorcovia dali aj tú námaha a bližšie nám rozpovedali nie len jeho príbeh, ale aj kontext vojnovej Jamajky, či farebné myšlienky Rasta. Lenže Bob Jamajčan bol. Preto niekto usúdil, že bude stačiť, aby nám ukázali príbeh jeho najpopulárnejšieho albumu, rise to global fame a chorého palca na nohe. Veď predsa jedinečný soundtrack zakryje všetky odfláknuté domáce úlohy. Škoda nevyužitého potenciálu, no napriek tomu také príjemné pozeranie.

plagát

Smršť (2024) 

Nikdy nekončiace sa cykly, v ktorých sa postavy strácajú a dej sa nedeje, lebo veď včerajšok, dnešok a zajtrajšok sú vlastne jedno. Chladnejší vizuál som už dlho nevidel, za čo patrí skutočne klobúk dolu. Groteskné postavy z kúpeľov à la Truman Show sú lahodné, ale pokiaľ sa 2/3 filmu deje pramálo, tak záverečná tretina, nech už bude akokoľvek dynamická už absenciu angažujúcej zápletky nespasí. Mám podozrenie a obavu, že záznam z výpovede, keby bola dlhšia, tak nám autori pustia celý! Tým, čo sa nestratili, či nestratili záujem tak spievam ešte jedno Živió!

plagát

Dunaj, k vašim službám - Episode 16 (2024) (epizóda) 

To, že Bratislava, Pozsony a Pressburg bol multi-kulti mestom je známe, ale že by si 6 ročný chlapec tak dobrel pokecal s Bavorákom asi autori trochu nedomysleli. :)

plagát

Analýzy Na hrane (2021) (relácia) 

Opakovne, tak ako aj pri hlavnej relácií Na hrane, je hlavným problémom z môjho pohľadu moderátorka Krescanko-Dibáková, ktorá či vedome, či nevedome, neumožňuje dostatočné vyjadrenie myšlienok hostí na komplexné témy, ktoré si to z povahy vyžadujú. Ak je to otázka času, čo chápem, že v komerčnej televízií je, tak treba zvážiť vhodnosť 'analytického' formátu, prípadne by bolo vhodné ho patrične vyzbrojiť dostatočným priestorom. To ani nespomínam nezriedkavú angažovanosť v istých témach a hodnotách, najmä tých týkajúcich sa médií, ktorú by profesionálna moderátorka spoločensko-politickej relácie mala nechať v zákulisí, alebo aspoň významne krotiť.

plagát

Dunaj, k vašim službám - Episode 2 (2024) (epizóda) 

Neverím, Zdena má aj emócie? P.S. samostatne stojace obetné stoly v kostoloch sa pridali až v 60 rokoch - toľko k dobovosti. Ale nevadí.

plagát

Želanie k narodeninám (2022) 

Keď nahádžeš všetky ingrediencie a zápletky na kopu a necháš to variť 90 minút tak buď z toho budú pomyje alebo guláš. Tentokrát to bol guláš - síce nie maďarský a vôbec nie pikantný, ale taký, ktorý aspoň zastíti. Kvalitný základ v podobe Dušeka, akurátna dávka Klusa, zábavné trio Ozorovič, Plesl a Hádek, no a Holubová ako čerešnička na torte. Okolo Oscara to neprejde ani náhodou, no kvalitná dávka humoru v prvej polovici a záverečná dráma stratených detí z tohto kúsku pre mňa robia vysoký nadpriemer českým rom-komov v kategórií zabávaná a relaxačná podívaná.

plagát

Na telo (1999) (relácia) 

Puškárovej Na telo objektívne hodnotiť nemôžem - registroval som to, no nie dostatočne. Pod vedením Michala Kovačiča sa z toho ale stala fraška, ktorá len občas pripomína diskusnú reláciu a nie platformu, na prezentáciu názorov moderátora a spol.

plagát

Martin Škrtel: Buď, alebo (2023) 

Keďže som nevidel ani Kollera a ani Attilu, nemôžem to porovnávať. Samo o sebe som však čakal viac. Rada do budúcna, dokumenty treba robiť osobnostiam, ktoré si treba pripomínať - nie tým, ktoré sú ešte v čerstvej pamäti. Inak to smrdí PR: divák sa síce čo to dozvie, ale v podstate to všetko už aj tak vedel.

plagát

Prízrak v Benátkách (2023) 

Poirot a horor!? (Minimálne teda horor (aj) pre deti.) Patrične to dlho vôbec nesedelo a nehralo. Kde sa podeli farby a krásy vrážd, kriminality, intríg z Orient Expresu či Nílu? Mnohoraké krásy Benátok uzatvoriť do v čase a soľou zakonzervovaného paláca je predsa hriech! Ako literárny ignorant však nemôžem vylúčiť, že slabšiu chvíľu mala už kedysi Agatha. Vidieť Poirota z formy, iracionálneho a patrične dezorientovaného narušilo uhľadenú auru fúzatého detektíva a koncentráciou na nadprirodzenosť nám, nezasväteným negéniom, tvorcovia odhaľovali detaily, chybičky a nápovedy azda až príliš okato. Neskromne priznávam, že narozdiel od predchádzajúcich dielov som vraha trafil už na druhý tip! Nuž, takto Poirot veru nesmie skončiť. Napriek dávke znepokojenia je to beztak film, ktorý sa vidieť oplatí. Film, ktorý vystraší, ale aj poteší a pobaví. Britská stopa v konverzáciách, postavách ale aj v divadelnom nádychu sú v ňom opät prítomné a robia z tohto filmu ďalšiu, i keď o málo menej podarenú snímku z tejto (pre mňa) srdcovej série... Snáď nie poslednú.