Reklama

Reklama

Najsledovanejšie žánre / typy / pôvody

  • Dráma
  • Komédia
  • Krimi
  • Akčný
  • Horor

Recenzie (1 166)

plagát

Hrobníkova žena (2021) 

Guled žije vo veľkej chudobe na okraji hlavného mesta Džibuti, je súčasťou skupiny hrobárov, ktorí postávajú v blízkosti nemocníc a čakajú a čakajú na pochovávanie tiel. Nasra jeho manželka má vážne ochorenie obličiek a musí podstúpiť nákladnú operáciu. Film sa potom rozvinie do Guledových zúfalých pokusov získať peniaze na operáciu. Veľký dôraz sa kladie na vykreslenie biedy a fyzickej bolesti páru. Zatiaľ čo žena trpí doma, Guled sa vydáva na dlhú a strastiplnú cestu pešo aby hľadal zdroje od svojej rodiny v odľahlej dedine. Dráma je polarizovaná medzi ľahostajnosťou jedných a solidárnosťou druhých. Film zdôrazňuje skutočnosť, že ak patrite na okraj spoločnosti v Somálsku alebo Džibuti nemáte šancu na liečbu.

plagát

Rozhovor dekády (2024) 

Film Scoop rozpráva mediálny príbeh o páde princa Andrewa nudným spôsobom. Scoop je príbehom o tom, ako skupina novinárov z Newsnight na BBC v roku 2019 vyjednala, aby získala rozhovor s princom Andrewom. V tomto rozhovore sa vojvodu z Yorku opýtali na jeho priateľstvo s Epsteinom. Táto epizóda ukončila jeho kariéru člena kráľovskej rodiny. Problémom je, že zatiaľ čo segment rozhovor je strhujúci, nič čo k nemu vedie, nie je také zaujímavé. Nie je to zlé, ale nedosahuje ten strhujúci a podnetný zážitok ktorý by ste od filmu, ktorý sa zaoberá takouto závažnou témou očakávali. PS výborná recenzia SKEKSIS 🤗

plagát

Problém tří těles (2024) (seriál) 

Seriál začal dobre, prvé štyri epizódy ma dokázali dostatočne zaujať, potom to už však začalo byť horšie a seriál sa začal trocha ťahať. Dej bol často neprehľadný a skákal z jedného dejového bodu do druhého. Niektoré postavy ani neboli sympatické. Páčila sa mi tá časť príbehu, ktorá sa venuje čínskej kultúrnej revolúcii, Londýnska časť príbehu bola miestami dosť nudná. Snáď ďalšie série budú lepšie, ale na ODPAD určite nebola ani táto séria. Uznávaný čínsky román sa dočkal typicky západného spracovania.

plagát

Martha Marcy May Marlene (2011) 

Pomalá, psychologická štúdia charakterov. Sú tam niektoré znepokojujúce scény, ako sexuálne napadnutie, ktoré boli zahrané brilantne. Elizabeth Olsen bola naozaj presvedčivá. Film ponúka realistický a desivý pohľad na to ako kulty vymývajú mozgy. Ide o nezávislý film, ktorý sa pomalšie rozhýbe, ale časom jeho kvalita stúpa až do náhleho konca. 7/10.

plagát

Bedna (2021) 

Film venezuelského režiséra Lorenza Vigasa spája niektoré z najväčších hrôz života v Mexiku. Do znepokojujúco tajomného trileru. Film plný statických širokouhlých záberov, je bohatý na jemné komentáre o vykorisťovaní a miznutí priemyselných robotníkov, najmä žien. La caja je brilantným portrétom mexickej reality. Veľmi silný film, so skvelými hereckými výkonmi a réžiou. 😯

plagát

The Vince Staples Show (2024) (seriál) 

Kto je Vince Staples? Diváci Netflixu ktorí rappera nepoznajú, sa môžu ponoriť do jeho psychiky s jeho novou limitovanou satirickou sériou. S použitím rovnakého surrealistického prístupu ako sme videli v seriály Atlanta, je séria z Long Beach prezentovaná v piatich delíriu naplnených vinetách, keď Vince prechádza svojím každodenným životom. Diváci ho sledujú, ako sa snaží získať pôžičku pre malé podniky, berie malého brata a priateľov svojej priateľky do zábavného parku a rozpráva sa s triedou stredoškolákov na svojej alma mater. Najlepšie sú posledné dve časti. Dúfam, že show bude mať aj svoje pokračovanie. Vince Staples je výborný.

plagát

Nemé tajomstvá (2023) 

Krimi zápletka filmu trošku pokrivkáva, ale ako zručne nakrútená aj zahraná vzťahová dráma určite nesklame. Scenár s postavami a dynamikou ich vzťahov pracuje viac než slušne. Celkom šikovne tiež detaily z ich životov dávkuje naprieč celým nelineárnym rozprávaním. Ak tomu pridáme výbornú kameru a hudbu sme svedkami vydarenej vzťahovej drámy, hoci je ústredná zápletka pomerne predvídateľná. Marian Mitaš výborne zahral muža, ktorému slová jeho blízkych znejú ako cudzia reč, ustal aj dramatické, emocionálne vypäté scény. Jana Plodková všetky nuansy zmätku, hnevu a bolesti stvárňuje  veľmi dobre. Detektívna rovina príbehu však už tak dobre nefunguje a berie filmu body. Peripetie a postupy vyšetrovateľov pôsobia trochu naťahovane a nerealisticky. Film sa vlečie v čase, kedy by mal naberať na obrátkach. Napriek tomu tento film za videnie stojí.

plagát

Chudiatko (2023) 

Čo sa stane, keď neortodoxný génius vytiahne z rieky samovrahyňu a dá jej novú šancu na život experimentom, ktorý zahrňa transplantáciu mozgu dieťaťa? Bella Baxter je ženskou verziou monštra doktora Frankensteina: neokrôchaná, divoká, ani živá-ani mrtva. Nebolo by nič čudné na tom, ak by ju jej stvoriteľ navždy zamkol medzi štyri steny. Ona však, naopak, dostane voľnosť- a my zase jedinečnú šancu pozrieť sa na svet jej čerstvým, morálkou a spoločenskými normami nepoznačeným pohľadom.

plagát

Píseň lásky (2022) 

Film je štúdiou osamelosti ľudí, ktorých minulé životy akoby mizli. Film mi svojou osamelosťou a beznádejou postáv pripomenul film Nomanland. No A love Song nabral napokon iný smer a beznádeji sa vyhla. Dojímavá balada o láske a strate.

plagát

Hirošima, moja láska (1959) 

Hirošima, moja láska je romantická dráma o stratenej láske, vojne, prianiach a obavách. Francúzska herečka prišla do Hirošimy nakrútiť film o mieri. Začne si románik s architektom. Jedna vášnivá noc oživila ich vojnovú traumu z minulosti. Protagonisti stratení vo svojich silných emociách sú bezmenní. Skúmajú vojnovú minulosť a jej prvú lásku. Tempo je skôr pomalé. Nejasný príbeh prerušili náhle flashbacky. Scenéria je akýmsi kontrastom medzi zničeným a zrekonštruovaným mestom. Smrť, choroby, utrpenie, bolesť vystriedala láska a spomienky. Hrdinovia boli zmietaní vnútorným konfliktom medzi lojalitou a nerozhodnosťou. Emmanuelle Riva ako Elle (ona) je bledá, jemná a starostlivá žena. V jej mladosti sa jej zrútil svet. Cez krátky románik sa pokúša oživiť svoju ťažkú vojnovú minulosť. Eidži Okada ako Lui (on) je zmätený milenec, ktorý sa snaží pochopiť novú situáciu. Je to človek, ktorý okolo seba cíti lásku, zatiaľ čo tá jeho z neho pomaly uniká. Resnais prostredníctvom spoločných kontrastov, flashbackov a nelineárnej naratívnej štruktúry vytvoril veľmi kvalitný film.