Reklama

Reklama

Najsledovanejšie žánre / typy / pôvody

  • Komédia
  • Dráma
  • Akčný
  • Animovaný
  • Krimi

Recenzie (132)

plagát

Spolok mŕtvych básnikov (1989) 

Kecací film. Áno, pre niekoho nezaujímavé a z veľkej časti nudné. Ja som mal kecacie filmy vždy rád, obzvlášť keď majú čo predať... 95% 5*

plagát

Rozpoltený (2016) 

Houly šit. James McAvoy presviedča o svojom hereckom nadaní vo filme M. Nighta Shyamalana... všetko v tomto filme funguje parádne- ide rovno k zápletke, bez omáčok, každá veta cielená, scenár perfektný, po vizuálnej aj audio stránke pecka až kým na svetlo nepríde onen dôvod prečo je z hlavného hrdinu 9-ročné decko a teplý módny návrhár menom Barry zároveň. Lore za jeho postavou je vskutku hrozný: týrané zúbožené decko, ktoré vyrastie a tyranizuje iné deti za to, že neboli týrané. WTF Pán Shyamalan? To je tak na úrovni Kyla Rena- pravého hrdinu megakokotporácie Disney ktorá spravila zo Star Wars rozprávku pre deti a skorých násťročných... To som odbočil. Veľký palec hore za Anyu Taylor-Joy, neskoršiu šachistku... 70% 3*

plagát

Ona (2013) 

Elégia o chlapíkovi bez partnerky. Veľmi dobre poňatá, veľmi dobre spracovaná navyše so sexy hlasom Scarlett Johansson. Ja mám osobne takéto filmy rád, keď mám ponurú náladu a chcem byť len doma. Inokedy by som si to nepozrel, bola by to zívačka. 85% 4*

plagát

Kancl (2001) (seriál) 

Britský originál Kanclu nevyužíva svoj plný potenciál. Človek by si myslel, že ho čaká enormná zábava, no ono to s tou kadenciou vtipných situácii nie je žiadna sláva. Primárne prvé dva či tri diely sú v podstate prehliadkou nudy, to by možno nevadilo keby to nebol mini-seriál so 14 epizódami. Treba však pripomenúť, že toto bola Gervaisova premiéra čo sa týka realizácie nejakého plnohodnotného filmového či seriálového počinu. Adpotoval si akýsi tradičný writing style, ktorý si mnohí ľudia zamilovali a neskoré epizódy prvej série spoločne s druhou sériou a vianočnými epizódami sú rozhodne zábavné. Príbehová stránka je takmer irelevantná, pretože tu absentuje zapojenie akýchkoľvek vedľajších postáv. Keby to bolo iba o samotnom "šéfovi", dalo by sa to pochopiť, no táto kancelária mi príde až príliš suchá a nič nehovoriaca na to, aby dokázala poriadne podráždiť bránicu alebo vás vtiahnuť do akéhokoľvek problému či príbehu. Jednou z podstatných dejových línii je love-story Dawn a Tima, nezaujímavá no s pekným posolostvom- asi ako celá táto britská komédia?... 60% 3*

plagát

Saw: Hra o prežitie (2004) 

Horor? Nie. Famózny thriller? To áno. James Wan v podstate skombinoval to, čo majú ľudia radi na Fincherovi a Shyamalanovi. Neprestajné napätie, dark atmosféra, solídne množstvo krvi a tiel, puzzlovitý dej, neočakávaný zvrat a geniálny koniec. Čo viac si priať od thrilleru než to, aby vás vtesnal do stoličky a nechal vás hrýzť si nechty neustále premýšľajúc o tom, čo sa stalo, čo sa deje a čo sa stane? Odpoveď znie: nič. 100% 5*

plagát

Sex, lži a video (1989) 

Skutočne bizarné. Hoci mám Jamesa Spadera a psychologické drámy rád, cítil som sa veľmi úzkostlivo pri pozeraní tohto počinu. Dopomáhala tomu hlavne hudba, komorná atmosféra a divná kamera. Postavy zostávajú záhadou azda do posledného momentu filmu a všetko sa odkrýva postupnou gradáciou. V každom prípade išlo o Soderberghov veľký režijný debut a dokázal, ako aj iní, že nepotrebujete veľa peňazí aby ste spravili divadlo. A tým sa dostávam k ďalšej veci a to tej, že to malo mierny nádych divadelnej hry a niekedy som sa cítil, že nepozerám film. Nie je to vec, ku ktorej by som sa vrátil a rád si ju znova pozrel... 50% 3*

plagát

Kancl (2005) (seriál) 

Americký remake seriálu z dielne britského komika Gervaisa je skutočným klenotom americkej televízie a kráľom sitcomov v USA. Prvá séria sa striktne drží originálu, to sa mnohým ľuďom nepáčilo, mne to však nevadilo, pretože to malo komediálnu hodnotu. Od druhej série si ide seriál svojou vlastnou cestou a čoraz viac sa to začína podobať sitcomu, než niečomu z Rickyho dielne. Seriál mixuje komické, trápne situácie (často vychádzajúce z hlúposti alebo nevedomosti postáv) a vykreslovanie vzťahov medzi postavami. Funguje to perfektne a všetko to ťahá šéf- Michael Scott (Steve Carell). Hoci som ním možno doteraz pohŕdal ako komediálnym hercom, musím uznať, tu som si ho zamiloval. 75% veškerého humoru ide z jeho smeru, jeho prednes milého, hlúpeho niekedy nevhodného imbecila dotiahol do dokonalosti. Krásne ho sekunduje Dwight (Rainn Wilson), ktorý bez toho aby to vtedy vedel, pomohol vytvoriť legendárnu osobnosť americkej televízie. Počas pozerania si začínate vytvárať puto s jednotlivými postavami a ich príbehmi (love-stories, affairs, opportunities etc.). Do siedmej série však prevažuje komediálna stránka. Po odchode Carella, to však ide trochu do hája. Niektoré vtipy vychádzajú z už príliš opakovaných situácií (Kevin) a už tam aspoň pre mňa išlo skôr o vzťahy ako o komédiu. Prvých 6-7 sérií hodnotím veľmi kladne no posledné dve sú miernym sklamaním, ktoré hlavne plynie z absencie Michaela Scotta. Svoj šmrnc a takt si však seriál zachoval... 90% 5*

plagát

Na dotyk (2004) 

Vzťahová dráma? Ani omylom. Mike Nichols natočil film, ktorého 90% dialógov je o vysvetľovaní nevery partnerovi, detailnom popise jednotlivých sexuálnych aktov a nenávidím ťa-milujem ťa klišé. Ak toto bol pokus o ten zmienený sarkastický pohľad na vzťahy, tak sa nevydaril. Scenár je napísaný čisto aby šokoval a nie aby nechal diváka sa zamyslieť či vyjadriť emóciu. Autencita bola obetovaná za napätie a šokantnosť a to sa mi do čohokoľvek aspoň pokrajovo romantického nehodí. Napriek tomu, že sa mi všetko story-related nepáčilo (snáď okrem obsadenia Juda Lawa), je to natočené profesionálne a vidím, že nejakému bližšie neurčenému publiku sa tento film páčil... 30% 1*

plagát

Návrat Temného rytiera (2012) 

Veľkolepé finále veľkolepej trilógie Christophera Nolana. Nikdy som nebol fanúšikom filmov o superhrdinoch a v tomto ohľade zdieľam názor s p. Scorsesem ale v tomto prípade som udelil výnimku a veľmi správne. Christopher Nolan ide omnoho ďalej než by si človek predstavoval. Pohŕda zanedbávaním príbehu na úkor efektov či veľkolepých akčných scén. Pohŕda prílišnou spletitosťou a neprehľadnosťou príbehu. Pohŕda zbytočnými dialógmi či linkami, ktoré nikam nevedú. Pohŕda zlým výberom hercov či nevkusnou výpravou. Všetko je účelné a to je vo filmoch v poslednej dekáde veľmi cenné. V čom tieto tri filmy priam až nadchli bolo vykreslenie a zakomponovanie antagonistov do príbehu. Od chladného Ra's al Ghula, prefíkaného Jokera až po brutálneho Banea. Boli nepredvídateľní, ich dialógy boli skvelé a Liam Neeson, Heath Ledger a Tom Hardy odviedli absolútne maximum aby v divákovi pri obrazovke alebo plátne vyvolali emóciu. Táto trilógia a zvlášť jej druhý diel- Temný rytier sú jednoznačne filmy, ktoré stoja za to si pozrieť hoci nemusíte byť priaznivcami žánru superhrdinov. 100% 5*

plagát

Amélia z Montmartru (2001) 

Dve slová: Audrey Tatou. A takisto splejáda iných hercov mne osobne neznámych pomáha rozprávať príbeh introvertnej dievčiny Amélie, ktorá žije v parížskej časti Montmartre a vcelku ju robia šťastnou malé skutky dobra, detaily alebo veci, ktoré nikto nevidí alebo nikoho nezaujímajú. Zatiaľ čo by americká produkcia z podobného námetu spravila zívačku, žabožrúti tu predstavujú excelentný film s úžasným scenárom, scenériou, postavami a hudbou. Akási nadľahčenosť a premyslenosť snímku vás neprestane prekvapovať celý film. Nehovoriac o tom, že je to balzam na depresiu alebo smútok a po záverečných titlkoch budete mať o jeden dôvod viac sa usmievať... 90% 5*

Ovládací panel