Recenzie (501)
Zlomené kvety (2005)
Pomalé tempo by nevadilo, ale za celý film se příběh nikam neposunul. Závěr byl naprosto o ničem. Bill Murray hraje fantasticky, smutná atmosféra je povedená, ale chtělo by to zarámovat a nějak přiměřeně ukončit.
Hádaj, kto príde na večeru (1967)
Povedená sonda do předsudků tehdejší doby. Nejnechutnější je služka. Jen se snad mohli znát delší dobu, 10 dnů se zdá opravdu málo.
Povraz (1948)
Technické provedení filmu má přednost před obsahovou stránkou. Skutečně to vypadá jako jeden dlouhý záběr, kamera zajímavě jezdí kolem herců. Napětí příjemně stoupá, nějaký obrat se ale nekoná a zdá se, že film končí předčasně. Příběh je slabší a možná by bylo lepší ponechat diváky v nejistotě, co je v truhle. Takhle to vypadá prvoplánově.
Vrchárka (1960)
Velmi realistické ztvárnění války. Příběh je však slabší a postavy nejsou propracované dostatečně do hloubky. Jiné filmy téma zpracovaly lépe. Chybí i znalost bližšího zapojení Itálie do války.
Princ a Večernica (1978)
Děj není příliš zajímavý, dost se to vleče, hlavní hrdina je nepraktický ňouma a budižkničemu, ale přesto se mu všechno podaří. Závěrečné vysvětlení tam vůbec nesedí.
Hviezdna brána (1994)
Zvláštní vidět to až po seriálu. Až na nudné pasáže v podobě seznamování s domorodci je to pěkné. Docela nezvyk, že hlavní postavou je zrovna Daniel Jackson, a že Jack O'Neil je takový málomluvný suchar. V seriálu chemie mezi postavami fungovala lépe a celkově i dějově byl lepší. Tady jako by to chtělo napodobit Dunu, což se úplně nepodařilo, ale zvířata byla fajn.
Brutálna Nikita (1990)
Místy se to dost vleče, úvodní část je přehnaně dlouhá, snoubenec tam vůbec nesedí, celkově to není ani dobrý psychologický film, ani dobrá akce. Po tom všem ale přichází fantastická vzpruha - Viktor Čistič - skvělá postava, která to konečně oživí! Závěr pak vyznívá dost nejasně.
Podozriví (1995)
Pointa mi nějak geniální nepřišla. Nesedí to i k některým starším záběrům na Sözeho. Zůstalo tam příliš mnoho zatajeno a zamlženo. Pospojování dohromady na konci moc logiku nedávalo. Jinak to nebylo zas až tak špatné.
Zdrojový kód (2011)
Skvělá podívaná, velmi ve stylu 12 opic. Škoda umělého happyendu v závěru, to tam nesedí jak dějově, tak ani fyzikálně a řekl bych, že dokonce ani eticky.
Kouzelníkova slonice (2023)
Neobvyklí hlavní hrdinové s osvěžující zápletkou vytváří dobrou kombinaci. Milý kapitán je velmi sympatická postava. Nejdojemnější byl jednoznačně puget. Celkově to má velmi originální nádech s dobrou kombinaci. Rušivá byla pouze vypravěčka.