Recenzie (411)
Máte knihovnu? A mohla bych ji vidět? (2022) (relácia)
To bylo tak: v pondělí jsem musela do knihovny - vrátit 2 a půjčit 4 (to proto, že další e-book si můžu půjčit až 14.2.), mezi nima Komiksodějky, kde jsem včera četla rozhovor s Renátou Fučíkovou a Lucií Lomovou. Hrozný sympaťačky. To mě přivedlo mrknout na csfd, jestli tady ta Lomová je a všimla jsem si u ní, že jako host vystoupila v pořadu "Máte knihovnu? A mohla bych ji vidět?" Těch osobností je 16: Martin C. Putna (díky kterému jsem včera v hadejslova dala 2. řádek!), Lucie Lomová, Martin T. Pecina, Kateřina Šimáčková, Tomáš Halík, Stanislav Komárek, Alice Koubová, Martina Kopecká, Magda Vášáryová, Dominik Gazdoš, David Vávra, Pavel Rychetský, Olga Lomová, Vladimír Franz, Václav Bělohradský, Petra Hůlová. Kolezi knihomolové. :) Nejzábavnější jsou Tomáš Halík a Martin C. Putna. Skvělí Lucie Lomová, Kateřina Šimáčková, Martina Kopecká, Magda Vášáryová, Dominik Gazdoš, David Vávra, Olga Lomová. A všichni ostatní taky!
Turista - Season 2 (2024) (séria)
Obě série mají skvělé první tři díly - pak se to trochu zhoupne, ale nehavaruje. Co v anotaci chybí je žánr komedie, která je občas přítomna a někdy pěkně absurdní.
Hranica (2023)
Agnieszka je borec
Golda - Železná lady Izraela (2023)
Někdo tady psal, že je potřeba znát historii, aby bylo možné filmu rozumět. Nemyslím si, že je to nezbytnost. Ne, že bych o Izraeli nic nevěděla, ale o Jomkipurské válce to neplatí. Tam je to čistý nic. Přesto jsem filmu rozuměla (neměla jsem pocit, že čemukoliv nerozumím). Ono v něm - podle mého soudu - ani tak o přesná fakta a čísla nejde. Není to dokument, ale spíš balada o úžasné ženě. O strašlivě těžkém kousku jejího života. S úchvatnou Helen Mirren a nesmírně působivou hudbou (původem ruská skladatelka). PS: v kině přede mnou seděl muž v jarmulce.
Ztracená věc (2010)
Nemáte někdo knihu?
Prvý kontakt (2016)
Je fascinující, jaký film vznikl na motivy padesátistránkového textu (povídka Příběh tvého života z knihy pribehy-vaseho-zivota) s odstavci jako: "Mnohem zajímavější byly čerstvě objevené morfologické a gramatické procesy v heptapodštině B, které byly jedinečně dvourozměrné. V závislosti na skloňování semagramu mohly být flexe vyjádřeny variací v křivce jisté linky anebo v její tloušťce anebo ve stylu zvlnění; nebo také obměnami velikostí dvou kmenů nebo jejich vzdáleností od jiného kmene anebo jejich orientací; také ale různými dalšími prostředky. Tyto grafémy byly nesegmentované; nešlo je oddělit od zbytku semagramu. A přes to, jak se podobné rysy chovají v lidském písmu, nemělo tohle nic společného s kaligrafií; význam určovala konzistentní a jednoznačná gramatika."
Princ mamáčik (2022)
Myslela jsem si, že film nějak přečkám (knihu už jsem četla, tak co by mě asi mohlo překvapit?), ale to jsem se spletla! Navíc - jako bonusek-bonbónek pro pečlivé čtenáře titulků - víte, koho hrál Miroslav Etzler? Taky kamera Jana Malíře je nepřehlédnutelná. Čaruje. Mamánka jsem nejspíš neviděla naposledy. Zatímco o většině (99 %) českých pohádek posledních dekád musím přiznat, že jsem je neviděla ani poprvé.
Nebe (2021)
Avatar: Cesta vody (2022)
TO BYLA TEDA - docela nuda. Hlavně první a třetí třetina. Překvapilo mě jediné - že 5 týdnů po premiéře bylo v kině (IMAX) narváno (jsem si tam klidně přišla bez lístku, že si vyberu prostředek prostředka - a ono bylo k dispozici jenom 5 volných míst!)! Paradoxně největší 3D zážitek bylo to úvodní odpočítávání, kdy pár prvních čísel je 2D - a pak vás to najednu praští přes čumák! :D