Recenzie (73)
Příjezd vlaku na nádraží (1896)
1896 - doba, kdy mohl někdo natáčet lidi nastupující do vlaku a nikdo nebyl tak "hipster", aby mu zamával do kamery.😁
Veľký Gatsby (2013)
Užvaněný manýrista vypráví o tom, jak kdysi očumoval luxusní životy boháčů a náhodou se přitom stal svědkem vášnivé romance mezi Brucem Waynem a Madeleine Elsterovou, dokud je nezničil evil maharadža, její manžel. Chudák Fitzgerald hodil v hrobě dvojité salto mortale.
Katy Perry feat. Juicy J - Dark Horse (2014) (hudobný videoklip)
Katy Perry je produktem naivního bravíčkového nevkusu a doby, kdy si to ještě uvědomovala a dokázala být alespon blbě zábavná jsou ty tam.
Teória tigra (2016)
Jeden z těch filmů, které jsou tak morálně posunuté, že mě jejich technické kvality prostě nezajímají. Děkuji xxmartinxx za jeho dlouhý komentář, ted už tu nemusím nic psát.
Jana Eyrová (1996)
Zoufalá a nekonečně prázdná výmluva, že román, jako je Jane Eyre, nejde zfilmovat tak, aby se zachovala jeho mnohovrstevnatost a musí zákonitě dojít ke zploštění. Gainsbourg by za jiných okolností byla ideální představitelka hlavní hrdinky, ale Zeffirelli ji nejen, že nevyužívá - on se o to ani nesnaží. Zcela zbytečný počin.
Indiana Jones a posledná krížová výprava (1989)
Nejlepší Indy. Kdo pálí knihy je hajzl a zaslouží si, aby s ním vybuchl tank.
Ratatouille (2007)
Fajn filmová jednohubka složená z plátků dojetí, humoru, akce a estetiky. Všechny ingredience jsou skvělé, ale každé je tak málo, že z toho skutečně nešlo uvařit žádné velké žrádlo.
Rodinný film (2015)
Hlavně nepodcenovat. Rodinný film je nesympatičtější tuzemské dílko za víc než dekádu. Ani na chvíli mi nebylo ukradené, co se stane s rodinou nebo jejími členy. A Jenovéfa je čím dál lepší herečka.
Agentka budúcnosti (2017)
Příšerný pseudofilosofický blábol. Jestliže japonský originál se v náznacích odkazoval na Blade runnera, pak toto ho regulérně vykrádá (ty deštníky, auta, pistole, bilbordy... můj ty smutku). A nejhorší na tom je, že ani krást neumějí. Triky vypadají jako počítačová hra (a Scarlett očividně neumí víc výrazů obličeje než průměrná herní postavička. Postavy jsou hloupé děti, kterým nedochází ani zcela jasné věci a musí scénárista dostrkat na správné místo ke správnému člověku ve správný čas, aby jim nakonec došlo že: A) Pokrok je špatný. B) Na vašich vzpomínkách nezáleží. (Ačkoli originál tvrdil pravý opak) Nuda a kýč. P.S. Juliette Binoche je sympatačka.
Ghost in the Shell (1995)
Blade runner/Matrix po Japonsku. Myšlenka, že duše je jen souhrn informací z vašeho života je zajímavá. Myšlenka, že pokud lidem podáváte informace nepravdivé (=lžete jim), v podstatě jejich duši rozbíjíte, taky. Jen ten příběh na mě nezabírá. Osmdesát dva minut je málo na to, aby dostalo prostor tolik postav a aby autoři mohli použít všechny motivy své futuristické vize. Celé působí víc jako pilot televizního seriálu než samostatný film. BTW Mohu zcela v klidu prohlásit, že Japonci využívají počítačovou animaci mnohem smysluplněj než Američané, protože narozdíl od nich jim nejde jen o to, aby se od třicátých let někam posunuli (ač se to nezdá mezi Sněhurkou a Kráskou a zvířetem je 60 let), ale vypravějí způsobem, jaký by v klasické ploché kresbě nefungoval.