Reklama

Reklama

Najsledovanejšie žánre / typy / pôvody

  • Dráma
  • Komédia
  • Krimi
  • Animovaný
  • Akčný

Obľúbené seriály (10)

Nezvestní

Nezvestní (2004)

Co to znamená najlepší seriál súčasnosti? Asi že je najnapínavejší, odoháva sa v nádhernom prostredí a my túžobne čakáme už šesť okov na rozuzlenie, ktoré určí, či je to genialita alebo brak. Krásny príklad mindfuckingu, kde nás tvocovia dostali tam, kde chceli a my iba dúfame, že sa nám bohate odvďačia rozuzlením, pri ktorom sa budeme cítiť ako Einstein pri objavení relativity. Podla poslednej série sa zdá, že by to mohlo vyjsť. Tak ak mám zhrnúť svoje dojmy z finále a z toho, ako sa veci nakoniec vyvinuli, respektíve ako sa za behu rozhodli tvorcovia seriál ukončiť, tak ich celkom obdivujem za odvahu nechať niektoré záležitosti otvorené a veľa nechať na diváckej predstavivosti. Prečo nie, doslovnosť nemusí byť tou jedinou správnou cestou niekoľkoročného rozprávania.

Simpsonovci

Simpsonovci (1989)

Všetko už bolo povedané....tak si pripime na alkohol, príčinu a zároveň riešenie všetkých našich problémov. George dabljú považuje tento seriál za degradáciu amerického národa a najradšej by ho zakázal....akú lepšiu reklamu si môžete ako tvorca priať? Najpopkultúrnejšia záležitosť našej doby a konca minulého storočia. Ono na tej povesti, že v Simpsonovcoch bolo úplne všetko, niečo bude....

Ally McBealová

Ally McBealová (1997)

Ally McBealová je zrejme najkvalitnejší seriál konca minulého storočia. Rieši v rámci jedného dielu dve veci naraz, a to prípady a milostné vzťahy. Často krát sa myšlienkovo prekrývajú. Prípady majú vždy myšlienku, sú výborne vypointované a je nad čím premýšlať. Vzťahy (prevažne hlavnej hrdinky) sa viac zameriavajú na city, ako na sex, čím je mi seriál bližší, ako napríklad Sex v meste.

Dobrodružstvá kriminalistiky

Dobrodružstvá kriminalistiky (1989)

Dobrodružství kriminalistiky JE najlepší, najoriginálnejší a najvýpravnejší seriál, aký tu kedy vznikol. Budem sa hádať až do krvi. Už len nápad, zostaviť sériu príbehov, ktoré by nám poskytli prehľad o histórii kriminalistiky je geniálnejší, ako námet ľubovolného amerického seriálu, aký sme mali u nás možnosť kedy vidieť. Na rozdiel od Hriešnych ľudí alebo Panoptika neobsahuje seriál ani jednu slabšiu časť, každá je maximálne premyslená a prípady perfektne prezentujú daný prínos svetovej kriminalistike. Spoločne s Colombom môj najobľúbenejší kriminálny seriál.

Columbo

Columbo (1971)

Columbo je bezkonkurenčne najlepší kriminálny seriál histórie. Nemyslím policajný, ani seriál, ktorý by sa zaoberal realistickou prácou policajtov, ale seriál, ktorý sa snaží pobaviť inteligentného diváka chytro vymyslenými príbehmi, na konci ktorej nás čaká nečakaná pointa odhalenia vraha. A to v 98% prípadoch vyšlo. Takto by asi vyzeral seriál, ktorý by natočil Hitchcock, ak by to mal v úmysle. Inteligencia a suchý humor tu hravo zastiera nerealistickosť príbehov.

Městečko Pines

Městečko Pines (2015)

Svojim spôsobom bolo šalamúnskym rozhodnutím obe série relatívne ukončiť ako dva samostatné príbehy s niekoľkými styčnými dejovými líniami, prvkami a postavami. Akoby tvorcovia rátali s tým, že na ďalšie série dôjsť nemusí, konkurencie, aj v žánri, je totiž obrovské množstvo. Obe série ma takmer maximálne naplnili, čo určite súvisí aj s mojou obľubou sci-fi žánru, ktorému často viacero nedostatkov odpustím. Obe, aspoň pre mňa, priniesli dostatočné množstvo materiálu na premýšľanie a pritom dokázali aj patrične zabaviť akciou a vydarenou výpravou. Ak sa niekedy stane zázrak a dočkáme sa trojky, určite sa opäť na túto archu nalodím.

Černé zrcadlo

Černé zrcadlo (2011)

Kvalitatívne jeden z najvyrovnanejších seriálov, aké som kedy videl. Paradoxne mám tento pocit pri seriáloch, kde je každá epizóda zasadená do iného fikčného sveta, ako napríklad pri Dobrodružstvách kriminalistiky. Niektoré diely majú svoje muchy (alebo včely...), niekedy hapruje logika, vždy je ale nad čím premýšľať. Som zvedavý, kam sa posunieme v štvrtej sérii niekedy o rok alebo neskôr, osobne by som privítal aj nejaké tie adaptácie klasických SF poviedok známych autorov minulého storočia.

Kráľovstvo

Kráľovstvo (1994)

Nebudem hľadať asociácie Trier-Kráľovstvo, Lynch-Twin Peaks, to tu už určite mnohí urobili. Riget je jednoducho vydarený seriál. Je kombináciou všetkých hore uvedených žánrov a treba povedať, že to všetko dokopy perfektne funguje. Má syndróm Lost, totiž ak skončíte s jednou časťou, musíte si pustiť ihneď ďalšiu, inak začnete zúriť a susedia zavolajú políciu. Rovnako s hodnotením (ako pri Lost) musíte počkať až do konca seriálu, podľa jeho záverečnej pointy. Ako vidíte podľa hodnotenia, niečo sa tak úplne nepodarilo, resp. nedokončilo. Samotná prvá séria je za 5, ale ak nemáte vymyslený poriadny koniec....(znova sme pri tých Lost).

Perníkový tatko

Perníkový tatko (2008)

Breaking Bad považujem za celkom slušne drsnú kritiku celého amerického spoločenského systému. Áno, ani to Mexiko nevychádza z toho všetkého ako raj na zemi, ale nástup globálnej ekonomickej krízy, neskoršie zdravotnícke reformy a všetko okolo len nahráva šikovným ľuďom ako Walt vyťažiť z nedostatkov systému maximum pre rodinu, čiže pre tých, pre ktorých nedokáže dostatok urobiť štát. Tak a teraz konkrétnejšie...forma a obsah v tomto seriáli dokonale splývajú, tvorcovia vedia, že súčasným divákom nestačí konvenčný spôsob snímania alebo strihu a takto obsahovo odvážny seriál musí ísť v tomto smere do maxima. Ale čo je najdôležitejšie, nikto si tu z nás nerobil srandu, všetko je premyslené do posledného detailu, čo sa začne to sa aj dokončí, tvorcovia sú proste ako Walt, možno ho písali na svoj obraz. Len mu teda pridali do vienka nejaké to ambivalentno...

Expanze

Expanze (2015)

Všetko dôležité som sa snažil napísať prostredníctvom komentárov k jednotlivým epizódam, pričom tento systém komentovania je pomerne náročný, pretože zvádza ku spoilerovaniu a klady a zápory diela sa viac menej stále opakujú. Takže krátke zhrnutie: Dejovo veľmi bohaté, konotačne sa snažiace, ako každé dobré sci-fi, odrážať súčasnú ľudskú spoločnosť a The Expanse sa to darí takmer dokonale. Asi to bude tým, že ľudstvo je stále rovnaké, bez ohľadu na technológie a množstvo populácie. Na konci druhej série to máme prednesené pekne na podnose a má to svoju logiku. Že je tu najlepším hercom Thomas Jane, to je akosi dané jeho bohatými hereckými skúsenosťami a Steven Strait proste na to nemá, viac by mu to išlo na prehliadkových mólach, ale aspoň snaha sa cení.