Reklama

Reklama

Najsledovanejšie žánre / typy / pôvody

  • Dráma
  • Komédia
  • Akčný
  • Horor
  • Sci-Fi

Recenzie (115)

plagát

Perinbaba a Dva svety (2023) odpad!

Ak sa tešíte na slávny hudobný motív z pôvodnej Perinbaby, alebo na pútavý nový príbeh, v tomto filme nenájdete ani jedno. Perinbaba a dva svety je bohužiaľ len ľstivým pokusom vymámiť z nie veľmi múdreho slovenského ľudu peniaze pre ich lásku a nostalgiu k pôvodnej klasike. Väčšina divákov však ostane zarmútená právom. Film nefunguje, príbeh je takmer neexistujúci a triky často bolestne zlé. Prečo sa Jakubiskovci snažili o monumentálnosť, na ktorú nemali peniaze ani skill, keď pôvodný film je krásny práve pre jeho jednoduchosť a praktické kúzla s kamerou, nepochopím. Je mi ľúto, že práve takýto ohavný cash grab je posledným zárezom v Jakubiskovej filmografii.

plagát

Svetlonoc (2022) 

Svetlonoc je škaredo natočeným, nezvládnutým filmom, ktorý jednoducho nefunguje a nevie čím chce byť. Mystery rovina čarodejníc je naprosto smiešna, keďže sa drží vzorca : niekto spomenie čarodejnicu a na sekundu presne začne hrať temná hudba v snahe vyvolať nejaké (v tomto prípade neexistujúce napätie). Napätie však musí byť budované všetkým okolo, nemôže byť len pripomínaným nápadom. Podobne je na tom všetko ostatné. Pochybné estetické voľby režisérky tomu tiež nepomáhajú a vo finále je všetko príliš na silu, príliš umelo tlačené do krajnosti až sa celý film rozpadne a podčiarkne svoju prázdnotu. Super casting a výkony to už nemajú šancu zachrániť. Vo výsledku je asi dobre, že film vznikol, slovenský film potrebuje experimenty aj búranie stereotypov a poukazovanie na to čo ženy musia znášať, ostáva preto len dúfať (a ja dúfam), že po tomto neucelenom a nefunkčnom kúsku to najbližšie niekto urobí lepšie a rafinovanejšie.

plagát

Nebudeš sama (2022) 

Toto nie je horor. Toto je krásna, krutá a nesmierne ľudská rozprávka, ktorá rozhodne nie je pre tunajší jednoduchý ľud. Nádherný film.

plagát

Vreskot (2022) 

Vreskot, ako séria, pre mňa nepredstavuje len čistú zábavku na jedno použitie, ale výnimočnú meta sériu, ktorá vo svojej ikonickosti zdolala aj pôvodný Halloween. Na Vreskote, ako aj jeho pokračovaniach, ktoré zo srdca milujem som vyrastal. A každý rok sa k týmto filmom s láskou vraciam. Bol som vzrušený z toho čo prinesú noví tvorcovia a pôvodné tváre. Ale po druhom pozretí som sa jednoducho musel udomácniť v tom negatívnejšom hodnotení. Radio Silence sú schopní autori, o tom nepochybujem. Ale nový Vreskot má jeden zásadný problém, postráda hlavnú hrdinku, ktorá by mala dostatok charizmy a schopností byť novou Sidney Prescottovou. O to viac potom bolí, keď sa na plátne objaví Neve Campbell, ktorá aj v minime priestoru napĺňa každý frame filmu hĺbkou, rozumom a váhou. Tak ako aj ostatok legacy castu. Nový Vreskot má svoje momenty a skvelé sekvencie, ale ako celok jednoducho pôsobí zbytočne, takmer až ako remake Cravenovej štvorky, ktorá ako film a ďaľší diel série pôsobí oveľa silnejšie a vyrovnanejšie. Zatiaľ čo prvé pozretie bolo pre mňa mätúce (keďže som film naozaj chcel milovať), to druhé vo mne zasadilo jasnú ranu. Vreskot už nikdy nemôže byť tým čím bol. A preto sa radšej, aspoň na teraz, kým sa dostaví už ohlásený šiesty diel, vrátim k tým pôvodným štyrom filmom. A budem dúfať, že tvorcovia si uvedomia, že jedinou osobou, ktorá by novú sériu svojim talentom a šarmom dokázala uniesť je Jenna Ortega, ktorá si tento film (aspoň čo sa nových postáv týka) naprosto ukradla. Nový Vreskot je ok film a ak máte sériu radi, treba si ho pozrieť, ja sa len jednoducho neviem preniesť cez tú pachuť, ktorú mi vo veľmi podobnej konfigurácii v mysli spôsobilo už Star Wars The Force Awakens pred niekoľkými rokmi. Ale kto vie, The Last Jedi mi tú horkosť na chvíľu osladilo. Uvidíme čo prinesie šiesty diel už budúci rok a hlavne ako sa bude volať. Scream Again? :)

plagát

Síla psa (2021) 

Oscara pre Kirsten poprosím.

plagát

Halloween zabíja (2021) odpad!

Hrôza. A nie tá lichotivá. Katastrofálny scenár, katastrofálny dej a smiešne momenty. Taká škoda.

plagát

Vtelenie zla (2021) 

Nadhľad a pseudo-bizár ja rád. Ale napätie a atmosféru tiež. A oboje v tomto počine naprosto absentuje. Ak ma niečo potešilo tak je to záverečné vysvetlenie, bez neho by som nedokázal pochopiť prítomnosť dvoch ohavných, do očí bijúcich parochní.

plagát

Annette (2021) 

Prvé minúty ma dovádzali k slzám. Všetká tá láska k filmu, na plátne i vo mne… Potom však prišlo nepríjemné prebudenie a uvedomenie si, že Carax aj Sparksovci chcú odo mňa dve a pol hodiny snového sedenia na káve s charaktermi, ktoré sú neskutočne ploché a s dejom, ktorý nedokáže skryť svoje diery a nedotiahnutosť. Nad ortielom som premýšľal celé dni. Annette má v sebe množstvo izolovaných krásnych momentov a pár chytlavých songov, ale ako celok (akokoľvek sme lační po umení a kine) to jednoducho nie je dobrý film. V akomkoľvek kabáte, kompaktnosť je to čo od dobrého filmu vyžadujem, žiadam veľa?

plagát

Tiché miesto: Časť II (2020) 

Je to možno trochu zbytočné a nedosahuje to na majsterské kvality či hustú atmosféru pôvodného filmu, ale Krasinski z toho naozaj vykorčuloval s úctou. Part II je skvelou prehliadkou ako rozvinúť jednoduchý príbeh, ale zachovať hĺbku postáv, dať im rozmer a zmysel. Bola to radosť sledovať. Aj keď nie taká ako pri prvej kapitole.

plagát

Muž so zajačími ušami (2020) odpad!

Človek by tak rád dával slovenským filmom dobré hodnotenia, ale pri väčšine tvorby týchto starých pánov to jednoducho naozaj nejde. Prečo, ako, pre koho vlastne tento film vznikol? Čo mi mal dať, o čom mal pojednávať? O kríze staršieho veku a stratenosti v nej? Alebo o zlomkoch a charakteroch všetkých tých, ktorých sme v živote stretli a ovplyvnili? Alebo o kreatívnom bloku? Muž so zajačími ušami načrtáva vo svojej stopáži nesmierne množstvo motívov a ešte viac postáv. Žiadna z nich sa vám však nedostane pod kožu, pretože každá z nich je plytká a jediné o čo sa Šulík a scenár snažia je dať im falošnú hĺbku v lacných, skratkovitých literárnych textoch či traumách. Som nesmierne smutný, že takéto filmy dostávajú verejné dotácie, zatiaľ čo mladá generácia nemá z čoho točiť. Muž so zajačími ušami má byť intímnou charakterovou štúdiou, ale žiadny z jeho charakterov vám nedovolí nič úprimné s ním/s ňou prežiť a to je vec, ktorá sa neodpúšťa. Bolo mi ľúto Alexandry Borbélyovej, ktorá ako jedna z mála vedľajších postáv hrá uveriteľne, ale jej charakter je natoľko nedotiahnutý, natoľko plochý a scenáristicky nedokončený, že vo výsledku nemá vôbec čo hrať. Kinám sa radšej vyhnite. Urobíte dobre. PS. Mám pocit, že táto generácia tvorcov prestala sledovať svetovú kinematografiu v roku 81. Inak si tú predpotopnú zastaralú formálnu stránku a hudbu a celkový spôsob rozprávania neviem vysvetliť.