Reklama

Reklama

Najsledovanejšie žánre / typy / pôvody

  • Komédia
  • Dráma
  • Dokumentárny
  • Krátkometrážny
  • Animovaný

Recenzie (10)

plagát

Krtko v sne (1984) 

Výborná polhodina divokej antiutopistickej jazdy. Svet prechádza grandióznou obrátenou evolúciou, človek psychologickým vývojom... a Krtko popritom obom zachraňuje riť. _____ Diel sa vyznačuje živočíšnosťou (opakovaná necenzúrovaná nahota) a živočíšnou diverzitou (dôjde na medveďa, diviaka či slona). _____ Krtka milujem od malička a diel s raketou som považoval za vrchol tajomnej psychedeliky. Zjavne preto, že mi rodičia nepustili Krtečka ve snu. _____ (Videné v horúčkach v noci na Štedrý deň, film #1198, komentár #10)

plagát

Muž so zajačími ušami (2020) 

Zvláštny film. Vtipný, ale dosť svojským spôsobom. Podnetný, ale na tak veľa strán, až sa stáva zmäteným. S postavami, ktoré majú tak veľa chýb, že na dobré vlastnosti ani nezostáva priestor, no ktoré som si napriek tomu obľúbil. _____ Pozorujem určitý trend - keď v Česko-Slovenskom priestore "zvláštny film" vznikne, nadáva sa, že je príliš zvláštny a uletený. Pri všetkých tých vzťahových drámo-komédiach, ktoré u nás vznikajú medzitým a fungujú ako akási vata, sa zase nadáva, že sú ako cez kopírák. Mohlo by byť prínosnejšie pri filmoch menej hodnotiť to, či náhodou nevznikli v Česku alebo na Slovensku, či sme ich náhodou neplatili "my" z daní, a viac hodnotiť samotný film. Inými slovami by ma naozaj zaujímali hodnotenia Muža so zajačími ušami, ak by vznikol v zahraničí. _____ (Kino Lumière, film #1079, komentár #9)

plagát

Rytieri spravodlivosti (2020) 

Výborný film, ktorý má všetko čo mám rád: humor (ten najlepší, seversky temno absurdný), napätie, myšlienky. _____ Zároveň do bodky spĺňa všetko, čo od režiséra Adamových jabĺk (na ktoré sa považujem tak trochu za odborníka :-D) môžete očakávať. Takmer až schematicky, čo v tomto ohľade nie je ani trochu na škodu. _____ Vlastne sa desím času, kedy už nebudem mať nádej, že A.T. Jensen s jeho obľúbenou bandou hercov ešte niečo natočí. A to je to najlepšie. _____ Jen houšť a větší kapky. _____ (Scandi online, film #1054, komentár #8)

plagát

Selfie (2019) 

Za autenticitu (a nápad s formou natáčania) by sa snímku Selfie núkalo nasoliť plný počet, autenticita však žiaľ(bohu?) nie je všetko. I keď je jasné, že pri dokumente to môže znamenať veľa. Tu sú však autenticky dlhé zábery autentickej nudy hodnoverné, vo veľkej časti filmu sa autenticky nedeje nič. _____ Pritom pozadie filmu, teda vražda chlapca zo susedstva, má potenciál zaujať, no je odsunuté na vedľajšiu koľaj a tak znevýraznené, že ostáva len v pár pramálo hovoriacich záberoch. _____ Život v samotnej štvrti Neapola je nepochybne pomerne dobrodružný a zaujímavý (skôr v negatívnom zmysle), no na druhú stranu nie natoľko významne, aby mal v tejto forme silu zaujať. _____ Myslím, že film poskladaný z podobných selfie-štylizovaných scén by dokázalo natočiť mnoho teenagerov z rôznych mestských štvrtí po celom svete, keď by ste im dali mobil do ruky a zadali im ako úlohu neustále sa točiť. Ako superautentický a úprimný dokument o pár uliciach v Neapole teda fajn, ale nie je mi jasné, prečo by to niekto mal chcieť vidieť. (ArteKino festival, film #945, komentár #7)

plagát

Třídní sraz po finsku (2015) 

Filmové remake-y má vo všeobecnosti rád asi málokto, už preto, že sa málokedy vydaria aspoň na úroveň originálu. Luokkakokous je modelový prípad - nevydarená fínska napodobenina dánskeho Klassefesten. Najnepríjemnejšie sú najmä postavy, ústredná trojica je tu niekoľkonásobne nesympatickejšia a z toho vyplýva aj trápnosť a nevtipnosť vtipov. _____ Nezodpovedateľnou otázkou je, ako by som to hodnotil, keby som nevedel o originále?! To už sa nik nedozvie. _____ (film #456, komentár #6)

plagát

Klassefesten 3: Dåben (2016) 

Tretie pokračovanie série Klassefesten je možno najabsurdnejšie, každopádne ale najmenej vtipné. Oproti dvom predošlým sa humor, ako aj samotné scény z filmu ešte viac podobajú na tie z jednoduchých amerických komédii, a to až tak, že už z filmu ani necítiť, že ho v skutočnosti robili dáni. Tým za sebou necháva všetko, čo mohlo v prequeloch divákom imponovať. To, čo vedelo byť v Klassefesten 1 hlúpo vtipné, je tu už iba hlúpe a pre mňa často ťažko znesiteľné. Úplne ubíjajúce to zase ale nebolo a na niečom by sa vari dalo aj zasmiať. _____ Zaujímavé je, že každé z troch pokračovaní série režíroval iný režisér. Je teda dosť veľká šanca, že práve to má za zodpovednosť rozdielnu (a postupne klesajúcu) kvalitu. _____ (film #570, komentár #5)

plagát

Teroristka (2019) 

Zábavný film s dobre zvolenými a presvedčivými hercami. A hlavne! - na české pomery odvážna a originálna vec. Čierna komédia nie je úplný štandard a odklon od tradičného horko-sladkého mixu vzťahovej alebo rodinnej drámy-komédie je super. _____ Dá sa pochopiť, že sa niekomu zdali herci vo filme nesympatickí, že niekto dej považoval za plytký alebo sa to niekomu nezdalo vtipné, čo je úplne v poriadku. Na smiech zostávajú mudrlanti, ktorí fňukajú, moralizujú, cítia sa pohoršení a v dôsledku film (podotýkam, že čiernu komédiu) odsudzujú kvôli tomu, že sa v ňom objavuje dôchodkyňa, ktorá rieši boj so zlom prostredníctvom brokovnice a ktorá neváha zavraždiť človeka. Odporúčam im nazrieť do ich vlastných predošlých hodnotení a zvážiť, či by niečo takéto dokázali vytýkať absurdnej čiernej komédii európskej (napríklad škandinávskej) produkcie. Prípadne ľubovoľnej Tarantinovke, kde sa strieľa do ľudí celkom bežne, pričom sa krutovtipne hláškuje. Nakoniec ani superobľúbení superhrdinovia zachraňujúci svet v dnes komerčne najúspešnejších kinohitoch sa nesnažia riešiť konfilkty práve nenásilnou formou. Ale tu strieľa česká dôchodkyňa, takže pozor a bububu. _____ Naopak, na Teroristku sa dá nahliadnuť ako na paródiu dnešnej populárnej filmovej (a inej) kultúry, kde sa násilie stáva bežným a tolerovaným prostriedkom riešenia problémov. _____ Kinosál bol z polovice plný dedkov a babiek. Dôchodcovia sa smiali, až im div protézy nevypadávali. Silno pochybujem, že pôjde niektorý z nich po projekcii trénovať na strelnicu a potom riešiť spory s revolverom. Až som si povedal, že by som chcel, aby niekto točil takéto filmy, až budem dôchodca ja. A ja na ne budem chodiť do kina a chechtať sa. _____ Niekoľko nápadov, ako motobiatlon, bolo zbytočných - nebolo to vtipné, ani zvlášť dôležité pre vývin deja. Prevažovali ale vtipné dialógy a svieži dej. Je fajn, že celý osud dôchodkyne, hlavne teda scéna s puškou vo vile, nevyšumela do vetra nejakým morálnym a všetko-oslobodzujúcim záverom. _____ (Kino Lumière, film #902, komentár #4)

plagát

Golfová palica (2004) 

Keď sa artový film začne vznášať medzi snom a realitou, zdá sa, že automaticky získa tak trochu imunitu. Ťažko sa mu potom dá vytknúť, že hlavná postava celý čas mlčí ako poleno (a s večne drsnou zamračenou grimasou ako tupé poleno občas aj vyzerá), aj keď je obvinený z vraždy. A to som sa ešte nedostal k atentátom golfovou loptičkou a ďalším srandám. A stane sa, že takýto film môže získať 84%. _____ Film má ale ďalšie nechutné vlastnosti, a to bez ohľadu na žáner zasnenej kórejskej artovky. Celý je plný totálne dvojrozmerných a klišé postáv. Okrem hlavnej dvojice (kde sa to ťažko posudzuje, lebo sú obaja nemí a asi mierne zadubení) sú tu takmer všetky postavy buďto naivne dobré alebo zvrátene zlé. _____ Nezafungovalo ani ako romantická dráma. Tým dvom by človek mohol fandiť, ale to by potreboval dostať aspoň indície, prečo sa chovajú ako sa chovajú. K tomu za celý film nepovie mládenec ani slovo, ale celý film sa namosúrene škerí. Usmievať sa vie, len keď má good times so svojou frajerkou, prípadne keď ho niekto facká, kope alebo mláti obuškom (hrdina). Slečna povie len pár viet na konci, ktoré aj tak za nič nestoja. Na druhú stranu sa dá chápať, že ich mlčanie niekto zobral ako plus, lebo je pravda, že dialógy iných postáv boli tragické. A keby ich niekto vystrihol, nestratili by sa telenovelách alebo lacných krimi seriáloch pre dôchodcov. _____ Keď skoro celý film balancujete medzi "nudí ma to" a "nasiera ma to", nemôže ani dosť dobrý koniec vyhodiť hodnotenie vyššie, než o jednu hviezdu. K tomu sa tomu nedá uprieť originálna atmosféra, tak nepodobná filmom zo západu, ani tým európskym artovým. Použitie prostredia rôznych bytov a ich objavovanie bolo fajn tiež. Ale inak si naozaj myslím, že Bin-jip nie je dobrý film. Pritom verím, že to nie je o tom, že by som to nechápal alebo nebol cieľovka (videl som od rovnakého režiséra Jar, leto, jeseň, zima... a jar a ocenil to mnohokrát viac. Vo všeobecnom merítku mi toho ale východoázijské filmy zatiaľ veľa nedali. _____ (film #836, komentár #3)

plagát

Štvorec (2017) 

Pristihli ste sa niekedy v situácii, kedy mal náhodný cudzinec nejaký problém a vy ste radšej vyčkávali, kým pomôže niekto iný z davu? Prípadne ste sa až následne hrdo pridali a cítili sa na medailu za statočnosť? Pseudoznalecky ste ospevovali a nadhodnocovali v skutočnosti dosť priemerný kúsok "umenia" len preto, že vyhral prestížnu cenu? Alebo jednoducho preto, že bol uložený v múzeu alebo galérii a nie pohodený u niekoho v pivnici? Napísali ste niekedy niekomu zásadné vyznanie, ospravedlnenie alebo čokoľvek dôležité prostredníctvom internetu alebo cez telefón, aj keď ste mali chvíľu predtým možnosť to spraviť naživo, z očí do očí? Urobili ste alebo vytvorili ste niekedy niečo prvoplánovo šokujúce len preto, aby ste na seba upútali pozornosť? Potom to bol film aj o vás. A o nás. _____ Divák by si možno ešte viac užil, keby bol dopredu varovaný - skôr než bezducho hľadať hlavnú dejovú linku a snažiť sa nájsť v každej scéne nejaké prepojenie s inými sa oplatí vnímať čiastkové významy. Kritika je všadeprítomná - nechať si priestor na zamyslenie. Bol som niekoľkokrát konfrontovaný sám so sebou. Napriek tomu, že mi to prostredie bolo tak cudzie a tí hrajúci ľudia ma nikdy nevideli. A to je fajn (a nepríjemné zároveň). _____ Nie, už to pravdepodobne nikdy v živote nebudem potrebovať vidieť. Áno, myslím, že by to vedelo byť rovnako pôsobivé aj pri kratšej stopáži. Ak je legitímna kategória "feel-good" filmov, toto by som zaradil na vrcholné priečky mojich "feel-bad&disturbed" filmov. Áno, napriek tomu je to skvelé. Svojou špecifickou drásavosťou a absurditou pre mňa podobné filmom od Y. Lanthimosa. Narozdiel od jeho tvorby to ale ani nepotrebovalo žiadne nadprirodzeno. Ľudia vedia byť dostatočne desiví sami o sebe. _____ (film #808, komentár #2)

plagát

Soleil Battant (2017) 

Ako povedala jedna zo sestier-režisérok v rozhovore, chceli urobiť film, v ktorom bude každý záber pripomínať maľbu. No a podarilo sa. Minimálne v exteriéri. _____ Krásne zábery portugalskej prírody s unikátnou letnou atmosférou, pekní, ale aj dobrí herci (hlavne ultracute dvojičky) a zaujímavá hudba - pri elektrogitarových riffoch som si párkrát spomenul na Dead mana. Príbeh sa ale ukázal byť o to plytkejší, so zbytočným hrotením pri konci. Toto je film, ktorý by sa dal užiť aj bez vážnejšej dramatickej vložky. _____ Taký ten film, kde vďaka scenériam v spojení s hudbou nevadia ani dlhé, nemé zábery. _____ (ArteKino festival, film #686, komentár #1)