Recenzie (565)
Django (1966)
Je to moc hezká kopie "leoneovek", ale stále má k jejich dokonalosti daleko. A ty nekonečné nájezdy kamery na cokoli, ts, ts...
James Bond: Zajtrajšok nikdy nezomiera (1997)
No konečně tu máme pořádně hongkongskou bondovku :)
Dokonalá búrka (2000)
Až na ten dlouhý začátek, kdy se nás sice tvůrci snažili uvést do všedního života rybářů, ale možná tuto činnost nemuseli provádět tak dlouho, je to vskutku sugestivní a dramaticky funkční film, u kterého dokonce můj kamarád v kině dostal mořskou nemoc. :)
Na pravé poludnie (1952)
Sice do značné míry souhlasím s Howardem Hawksem, že chlap by neměl pobíhat po městě a shánět pomoc, ale naopak pomoc odmítat a netahat do nebezpečí i další (jak ostatně dokázal později v geniálním Riu Bravu), jenže ten film svou strukturou, napsanými postavami i ústředním hereckým výkonem tak propracovaný, že prostě nelze jinak.
Mafia! (1998)
Jeho slabina je v tom, že většina vtipů je opravdu směšná teprve tehdy, až uvidíte všechny ty gangsterky a mafiánské filmy.
Manželia a manželky (1992)
Velmi hořké, velmi krásné...Allenova studie mezilidských vztahů je vskutku místy mrazivá, podpořená ještě neuvěřitelným formálním zpracováním, který roztěkanost a pochyby hlavních postav ještě podtrhuje.
Zlaté časy rozhlasu (1987)
Allenovo vyznání lásky ke svým dětským létum, kdy rádio znamenalo pro lidi neuvěřitelně mnoho, kdy kluci s dalekohledy na plážích hlídali japonské ponorky a totožným dalekohledem šmírovali nahé ženy v oknech, ach ta idyla :) Více viz Poznámky.
Spalovač mrtvol (1968)
Velice osobitý snímek, škoda, že právě jeho mistrovství znemožnil režim několika členům štábu další rozvoj kariéry. Neuvěřitelně působivý psychologický horor, v němž Hrušinský podává otřesnou výpověď o eleganci lidské zrůdnosti a síle ideologie. Kameraman užíval efektu tzv. rybího oka, který povýšil i tak neuvěřitelnou sílu snímku na druhou, bravo! / UPDATE 2017: Při příležitosti uvedení filmu v Letním kině jsme připravili krátký stylizovaný komentář k snímku, který můžete zhlédnout zde.
Stalker (1979)
Jednoznačně jeden z nejzvláštnějších filmů, co jsem kdy viděl. Tarkovského specifický přístup k filmové estetice je natolik osobitý, že jen jeho popis by stačil na studii. Pomalá temporytmika, komponovaná do dlouhých záběrů, vytváří atmosféru, jež asi nebude fungovat, pokud nesedíte zařezaní v kině a nezíráte na plátno.
Zabijak (1989)
John Woo de facto vytvořil subžánr heroic blooodshed, ve kterém jsou desítky mrtvých lidí (zastřelených v precizně komponovaném krvavém baletu s efektně zdůrazněnými detaily a okamžiky v podobě zpomalených záběrů) jen "vedlejším produktem" emotivních dramat o cti, mužském přátelství a touze po vykoupení. Woooův nejkrásnější film inscenuje jednu úchvatně natočenou scénu za druhou, jeho hrdinové jsou vlastně samurajové s váženým kodexem cti, a film (podobně jako v pozdějším Hard Boiled) dělá rozdíly mezi padouchy, kteří jsou samurajové, a padouchy, kteří kodex bezuzdně porušují. Extrémně antihollywoodský konec filmu ještě zesiluje jeho emocionální dopad... Hlavní roli filmu ztvárnil Chow Yun-Fat, který zde svou roli ušlechtilého zabijáka s dvěma zbraněmi v rukou a párátkem v koutku úst dovedl k dokonalosti.